SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

30 tys. zł kary dla Funduszu Hipotecznego Dom za mylące reklamy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że plakaty reklamowe Funduszu Hipotecznego Dom wprowadzały starsze osoby w błąd. Firma ma zamieścić tę decyzję w mediach i zapłacić 30 tys. zł kary.

UOKiK przeanalizował plakaty Funduszu Hipotecznego Dom, które w latach 2009-2010 zostały zawieszone się w urzędach pocztowych, klubach seniora oraz siedzibach Polskich Związków Emerytów, Rencistów i Inwalidów. Reklamy sprawiały wrażenie urzędowego komunikatu informującego o tzw. rencie hipotecznej przysługującej osobom urodzonym przed 31 grudnia 1944 roku. A tak naprawdę promowały jedną z usług oferowanych przez FH Dom.

Urząd w toku postępowania prowadzonego od września ub.r. ustalił, że te reklamy wprowadzały w błąd, ponieważ ich adresaci czyli osoby w wieku powyżej 65 lat, mogli oczekiwać, że renta hipoteczna jest świadczeniem zagwarantowanym przez państwo, podczas gdy w rzeczywistości była to oferta zawarcia umowy dożywocia na komercyjnych zasadach. Zdaniem UOKiK-u dla osób starszych autorytet władzy jest wyjątkowo silny, zatem reklama renty hipotecznej mogła sprawiać, że oferta FH Domu wydawała się korzystniejsza niż w rzeczywistości.

„Seniorzy charakteryzują się zwykle dużą podatnością na perswazję i często nie są dobrze poinformowani o przysługujących im prawach, co potwierdzają badania opinii publicznej. Dlatego należą do konsumentów szczególnie narażonych na oddziaływanie nieuczciwych praktyk rynkowych” - czytamy w komunikacie Urzędu.

Prezes UOKiK-u nałożyła na FH Dom karę w wysokości 30 tys. zł oraz nakazała firmie publikację treści tej decyzji na swojej stronie internetowej oraz w prasie bezpłatnej ukazującej się na terenie Warszawy, Sopotu i Zabrza. Orzeczenie nie jest prawomocne, więc FH Dom może się odwołać się do sądu.

UOKiK dodaje, że w sierpniu ub.r. jego prezes złożyła do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozew o wpisanie do rejestru klauzul niedozwolonych pięciu postanowień znajdujących się w umowach dożywocia oferowanych przez FH Dom. Jeżeli sąd się do tego przychyli, stosowanie takich zapisów będzie zabronione.

Dołącz do dyskusji: 30 tys. zł kary dla Funduszu Hipotecznego Dom za mylące reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl