SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.

W II kwartale bieżącego roku sprzedaż telefonów komórkowych w Europie Zachodniej zwiększyła się o 1,5 proc. w ujęciu rocznym, do 43,3 miliona urządzeń. Znaczący wzrost sprzedaży smartfonów zrekompensował spadek sprzedaży tradycyjnych urządzeń.

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej wzrosła rok do roku o 60 proc., do 14,6 miliona sztuk, a stanowiły one 34 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń (wobec 28 proc. w I kw.).

Tymczasem sprzedaż tradycyjnych telefonów komórkowych zmalała w ujęciu rocznym o 14 proc., z 33,5 do 28,7 miliona urządzeń.

"Ogólny wzrost w II kwartale rynek zawdzięcza smartfonom, w szczególności urządzeniom opartym na platformie Android. Osiągnięty 15-proc. udział w rynku jest bardzo ważnym krokiem dla mającego mniej niż dwa lata systemu operacyjnego od Google. Już na początku 2011 roku może on zdobyć pozycję drugiej najpopularniejszej platformy. Urządzenia HTC, Samsunga i Sony Ericsson okazują się być bardzo popularne, a konsumenci już zorientowali się, że Android oferuje im za mniejszą cenę podobne doświadczenie co iPhone" - stwierdził Francisco Jeronimo z IDC.

Sprzedaż smartfonów opartych na Androidzie wzrosła w ujęciu rocznym aż o 450 proc., a rynkowy udział platformy zwiększył się w tym samym czasie z 4 do 15 proc., co dało mu czwartą pozycję wśród systemów, niedaleko za BlackBerry OS i iOS.

W segmencie tradycyjnych komórek najwięcej straciła firma LG Electronics, która odnotowała 63-proc. spadek sprzedaży i straciła trzecie miejsce w ogólnym rankingu największych dostawców na rzecz Sony Ericsson. Liderem była Nokia przed Samsungiem.

Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)

 

 

Firma

Sprzedaż

IIkw.2010

udz. w ryn.

IIkw.2010

Sprzedaż

IIkw.2009

udz. w ryn.

IIkw.2009

Zmiana

IIkw.10/IIkw.09

1. Nokia

16.2

37%

15.3

36%

6%

2. Samsung

10.7

25%

12.2

29%

-12%

3. Sony Ericsson

3.9

9%

5.1

12%

-24%

4. LG

3.0

7%

4.9

11%

-39%

5. Apple

2.8

6%

1.7

4%

64%

6. Research In Motion

2.6

6%

1.2

3%

117%

Pozostałe

4.1

10%

2.2

5%

75%

Suma

43.3

100%

42.6

100%

2%


Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)

 

 

Firma

Sprzedaż

IIkw.2010

udz. w ryn.

IIkw.2010

Sprzedaż

IIkw.2009

udz. w ryn.

IIkw.2009

Zmiana

IIkw.10/IIkw.09

1. Nokia

5.8

40%

5.0

55%

16%

2. Apple

2.8

19%

1.7

19%

65%

3. Research In Morion

2.6

18%

1.2

13%

117%

4. HTC

1.4

10%

0.7

8%

100%

5. Sony Ericsson

0.8

5%

0.1

1%

700%

6. Samsung

0.6

4%

0.3

3%

100%

Pozostałe

0.6

4%

0.1

1%

500%

Suma

14.6

100%

9.1

100%

60%

Dołącz do dyskusji: 43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl