SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro rusza z serwisem kurierskim Sendit.pl

Grupa Allegro uruchomiła serwis Sendit.pl, w którym można zamawiać przesyłki kurierskie. Strona jest zintegrowana z innymi stronami grupy, m.in. iStore.pl.

Sendit.pl pozwala szybko i wygodnie wycenić przesyłkę kurierską, zamówić usługę wybranej firmy przewozowej, zapłacić za zamówienie, obserwować status przesyłki oraz historię dotychczasowych zamówień. Serwis współpracuje na razie z firmami UPS, DPD i InPost, przy czym zapowiada poszerzenie tej grupy. Ich usługi mają być dostępne w serwisie w cenach do tej pory nieosiągalnych dla klientów wysyłających niewielkie ilości przesyłek.

Z Sendit.pl może skorzystać każdy internauta po zarejestrowaniu się i zalogowaniu. Natomiast użytkownicy Allegro.pl mogą wykorzystywać do tego celu te same dane, którymi posługują się w tym portalu i w innych serwisach Grupy Allegro, m.in. platformie sklepowej iStore.pl.

- Sendit.pl skierowany jest przede wszystkim do średnich i małych sprzedających, ale z platformy będą mogły korzystać także użytkownicy indywidualni, nadający pojedyncze przesyłki - opisuje Zbigniew Ptaszyński, dyrektor operacyjny Grupy Allegro. - Wraz ze startem Sendit.pl wchodzimy w dotąd niezagospodarowany przez nas obszar obsługi transakcji: logistykę dostawy. Ten ruch sprawi, że obsługa użytkowników naszych serwisów będzie jeszcze sprawniejsza i przede wszystkim kompleksowa - przekonuje.

W październiku ub.r. strony Grupy Allegro odwiedziło 11,56 mln użytkowników, wykonując 5,1 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane).

Dołącz do dyskusji: Allegro rusza z serwisem kurierskim Sendit.pl

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moje zdanie
Czyli "my tylko przekazujemy zlecenie i radź sobie sam". Zastanawia mnie co będzie jak zlecenie złoży osoba fizyczna - czy w razie potrzeby reklamacji, w relacji z firmą kurierską będzie traktowana faktycznie jako konsument czy okaże się, że zleceniodawcą i płatnikiem była firma, więc konsument nie może skorzystać ze swoich praw. Pobranie w 10 dni - to trochę ponad obowiązujące już standardy, możliwość potrąceń z pobrań - też raczej nie spodoba się klientom.

Najciekawsze - wg mnie - z regulaminu:

1.6. Usługa: świadczona drogą elektroniczną przez Operatora na podstawie niniejszego regulaminu usługa umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia(...)

2.2. Z Serwisu SENDIT mogą korzystać osoby fizyczne,(...) Dany Przewoźnik może jednak zastrzec w Regulaminie Przewoźnika, że nie będzie świadczyć swoich usług na rzecz osób fizycznych będących konsumentami w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego; w takim zakresie użytkownik będący konsumentem powinien powstrzymać się od zamawiania takich Usług Przewoźnika. (...)

5.2. Operator zapewnia, że w ramach Serwisu SENDIT zawiera umowę z Przewoźnikiem na rzecz Użytkownika na warunkach określonych w Regulaminie Przewoźnika, na podstawie której Użytkownik będzie mógł się domagać od Przewoźnika wykonania Usługi Przewoźnika

5.3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wybór Przewoźnika ani nienależyte wykonanie usługi przez Przewoźnika (...)

5.4. Reklamacje oraz uwagi dotyczące Usługi Przewoźnika Użytkownik zgłasza bezpośrednio Przewoźnikowi, według zasad określonych w Regulaminie Przewoźnika.

6.7. W przypadku przesyłek za pobraniem, których zasady realizacji określa Regulamin Przewoźnika, niniejszym Użytkownik upoważnia Operatora do odbioru w jego imieniu kwoty pobrania i przekazania na rzecz Użytkownika. Odebrane przez Operatora środki są przekazywane na rzecz Użytkownika w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia pobrania należności od Adresata, na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy lub przekazem pocztowym. Użytkownik wyraża zgodę na potrącenie przez Operatora jego wierzytelności wobec Użytkownika z kwoty za pobraniem, należnej Użytkownikowi.

Inaczej sprawa wygląda np. w serwisie https://www.kurjerzy.pl , nie zostajesz sam z tym wszystkim.
0 0
odpowiedź
User
moje zdanie
Czyli "my tylko przekazujemy zlecenie i radź sobie sam". Zastanawia mnie co będzie jak zlecenie złoży osoba fizyczna - czy w razie potrzeby reklamacji, w relacji z firmą kurierską będzie traktowana faktycznie jako konsument czy okaże się, że zleceniodawcą i płatnikiem była firma, więc konsument nie może skorzystać ze swoich praw. Pobranie w 10 dni - to trochę ponad obowiązujące już standardy, możliwość potrąceń z pobrań - też raczej nie spodoba się klientom.

Najciekawsze - wg mnie - z regulaminu:

1.6. Usługa: świadczona drogą elektroniczną przez Operatora na podstawie niniejszego regulaminu usługa umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia(...)

2.2. Z Serwisu SENDIT mogą korzystać osoby fizyczne,(...) Dany Przewoźnik może jednak zastrzec w Regulaminie Przewoźnika, że nie będzie świadczyć swoich usług na rzecz osób fizycznych będących konsumentami w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego; w takim zakresie użytkownik będący konsumentem powinien powstrzymać się od zamawiania takich Usług Przewoźnika. (...)

5.2. Operator zapewnia, że w ramach Serwisu SENDIT zawiera umowę z Przewoźnikiem na rzecz Użytkownika na warunkach określonych w Regulaminie Przewoźnika, na podstawie której Użytkownik będzie mógł się domagać od Przewoźnika wykonania Usługi Przewoźnika

5.3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wybór Przewoźnika ani nienależyte wykonanie usługi przez Przewoźnika (...)

5.4. Reklamacje oraz uwagi dotyczące Usługi Przewoźnika Użytkownik zgłasza bezpośrednio Przewoźnikowi, według zasad określonych w Regulaminie Przewoźnika.

6.7. W przypadku przesyłek za pobraniem, których zasady realizacji określa Regulamin Przewoźnika, niniejszym Użytkownik upoważnia Operatora do odbioru w jego imieniu kwoty pobrania i przekazania na rzecz Użytkownika. Odebrane przez Operatora środki są przekazywane na rzecz Użytkownika w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia pobrania należności od Adresata, na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy lub przekazem pocztowym. Użytkownik wyraża zgodę na potrącenie przez Operatora jego wierzytelności wobec Użytkownika z kwoty za pobraniem, należnej Użytkownikowi.

Inaczej sprawa wygląda np. w serwisie https://www.kurjerzy.pl , nie zostajesz sam z tym wszystkim.
0 0
odpowiedź
User
twojababcia
ta strona już nie działa allegro wycofało się. proszę sprawdzać na drugi raz stronę.
0 0
odpowiedź