SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykanie nie mają dość oglądania telewizji

Korzystanie z internetu i telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych nadal rośnie, podczas gdy oglądalność telewizji osiąga rekordowy poziom - wynika z drugiego raportu o oglądalności telewizji przygotowanego przez firmę badawczą The Nielsen Company.

The Nielsen Company podał, że w USA korzystanie z telewizji, Internetu i telefonów komórkowych nadal rośnie. W trzecim kwartale 2008 przeciętny mieszkaniec Stanów oglądał telewizję przez około 142 godziny w ciągu miesiąca. Oprócz tego osoby, które korzystały z Internetu, oglądały programy w sieci przez 27 godzin miesięcznie, a osoby, które korzystały z telefonów komórkowych, spędzały na oglądaniu telewizji przez te urządzenia 3 godziny miesięcznie.

Ponadto przeciętny czas, w którym amerykańskie gospodarstwo domowe korzystało z telewizora w sezonie telewizyjnym od września 2007 do września 2008 wydłużył się do 8 godzin i 18 minut dziennie, co jest absolutnym rekordem od chwili, gdy firma Nielsen rozpoczęła pomiary oglądalności w latach pięćdziesiątych XX wieku.

- Amerykanie znajdują coraz więcej czasu na korzystanie z tych trzech środków przekazu", powiedziała Susan Whiting, wiceprezes The Nielsen Company. - Oglądalność telewizji jest na rekordowo wysokim poziomie, a mimo to ludzie coraz częściej korzystają również z internetu - z czego 31 proc. ma miejsce równocześnie

Wniosek z raportu, jest taki, że Amerykanie spędzają więcej czasu niż kiedykolwiek przedtem na korzystaniu ze swoich telewizorów, komputerów i telefonów komórkowych, przy czym telewizja pozostaje dominującym medium - oglądano ją przez 142 godziny, czyli 5 godzin dłużej niż w ubiegłym roku. Poza tym mieszkańcy USA ponad 6 godzin miesięcznie oglądają telewizję z przesunięciem w czasie [Timeshifted TV], co ponad dwukrotnie przewyższa ilość czasu, jaki spędzają na patrzeniu w telewizję przez internet.

Stwierdzono też, że mężczyźni będą prawdopodobnie częściej niż kobiety oglądać telewizję przez telefony komórkowe, podczas gdy kobiety częściej niż mężczyźni będą oglądać telewizję przez internet.

- Nasze dane wskazują, że telewizja pozostaje dominującym wyborem dla większości Amerykanów, a mimo to oglądanie telewizji z przesunięciem w czasie oraz programów w internecie i telefonach komórkowych są nadal tendencjami, które należy obserwować - tłumaczy Whiting.

Dane dotyczące telewizji i Internetu są obliczane za pomocą obejmujących krajową telewizję i Internet paneli telemetrycznych firmy Nielsen, które są mierzone elektronicznie i regularnie przedstawiane raportowo. Dane dotyczące telefonów komórkowych są zbierane przez firmę Nielsen w formie kwartalnego sondażu i pozwalają wyrobić sobie pogląd na to, jak pierwsi użytkownicy informują o korzystaniu z telewizji mobilnej.

Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie mają dość oglądania telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl