AOL kupuje Quigo
AOL zrobiło kolejny krok w celu umocnienia swojej pozycji na rynku reklamy online.
Należący do koncernu medialnego Time Warner Inc. AOL zawarł porozumienie w sprawie zakupu firmy Quigo, specjalizującej się w umieszczaniu reklam tekstowych na stronach internetowych - informuje serwis MediaPost Publications.
Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale według ekspertów jej wartość może wynieść około 340 milionów dolarów.
W ostatnich kilku latach AOL przejęło szereg firm zajmujących się internetową reklamą. Zaczęło się w 2004 roku od zakupu serwisu Advertising.com. Od tamtego czasu w rękach AOL znalazły się takie firmy jak Lightningcast (sieć reklamy wideo), Third Screen Media (reklama mobilna) oraz przejęta w lipcu obecnego roku Tacoda, zajmująca się reklamą behawioralną.
AOL stworzył także w ramach firmy oddzielną grupę o nazwie Platform-A, zajmującą się wyłącznie reklamą. W ramach tej grupy obok wyżej wymienionych firm przejętych przez AOL, będzie również funkcjonować Quigo.
Quigo działa w sektorze zdominowanym obecnie przez Google i Yahoo. Chodzi to o dostarczanie małych reklam tekstowych na strony internetowe, na podstawie treści jakie są na nich zawarte. Jednak w odróżnieniu od np. Google, Quigo pozwala swoim klientom na decydowanie, gdzie konkretnie ich reklamy mają być umieszczane.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: AOL kupuje Quigo