SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ASA zakazała dwóch hazardowych reklam

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA)wprowadziła zakaz dla dwóch reklam promujących hazard.

To pierwszy tego typu zakaz jaki zastosowała ASA od czasu, gdywe wrześniu ubiegłego roku w wielkiej Brytanii zaczęło obowiązywaćnowe twarde prawo odnośnie reklam hazardu - informuje serwis BrandRepublic.

Wówczas organizacja rozpoczęła trwający dwa miesiące monitoringwielu tego typu reklam. Zastrzeżenia pojawiły się w przypadku dwóchkampanii, prowadzonych przez hazardowych operatorów InterCasino iPaddy Power.

ASA uznała kampanię prasową internetowego kasyna Paddy Power zanieodpowiedzialną poprzez łączenie hazardu z "powodzeniem,seksualnym sukcesem i zwiększoną atrakcyjnością". W reklamiezamieszczonej m.in. w piśmie 'Times', pojawił się palący cygaro itrzymający w ręku lampkę szampana karzeł w limuzynie, otoczonydwoma pięknymi kobietami. Reklamie towarzyszył slogan: "Ktopowiedział, że będąc małym nie możesz zarobić pieniędzy?".Regulator uznał, że reklama ta "sugeruje, iż hazard jest sposobemna poprawienie własnego wizerunku oraz zdobycie uznania ipodziwu".

Z kolei telewizyjna kampania firmy bukmacherskiej InterCasinozostała skrytykowana za "komediowy, młodzieńczy humor mogącyprzemawiać do dzieci". Również w tej kampanii pojawiły się karły,tym razem wykonujące w kojarzących się z hazardem przebraniach (np.za kostkę do gry) kaskaderskie popisy.

Obie kampanie zostały przez ASA zabronione na rynkubrytyjskim.

źródło: Brand Republic

  • Więcej informacji:
  • ASA

Dołącz do dyskusji: ASA zakazała dwóch hazardowych reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl