SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych

W kwietniu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem kwietnia 2012 roku wzrosła o 7,32 proc. i wyniosła 110 716 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 0,03 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 88 756 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych z trzeciego na pierwsze miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w kwietniu 2013 roku wyniósł 45 856 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym aż 51,38 proc.

Na drugą lokatę z pierwszej spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,55 proc. do 43 627 egz.

Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,88 proc. i wyniosła 42 254 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,13 proc. i ostatecznie wyniósł 18 311 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

110716

103162

Auto Świat

88756

88782

Tytuł

Miesięczniki

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

45856

30291

Top Gear

43627

51053

Auto Świat Poradnik

42254

48499

Auto Motor i Sport

30637

26165

Świat Motocykli

18311

24456

Automobilista

9369

9379

Classic Auto

7997

8002


W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 3,32 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” zwiększył się o 7,63 proc.

Natomiast wśród miesięczników wszystkie tytuły pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskał magazyn „Auto-Moto” - było to 11,95 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

kwiecień

marzec

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

110716

114519

Auto Świat

88756

82466

Tytuł

Miesięczniki

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

45856

40961

Top Gear

43627

43427

Auto Świat Poradnik

42254

39314

Auto Motor i Sport

30637

30451

Świat Motocykli

18311

17510

Automobilista

9369

8904

Classic Auto

7997

7327

Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wjk
Auto świat i Top Gear w jednym newsroomie z genialnym szefem i już są skutki.
0 0
odpowiedź
User
Kombinator
o 50% większy wzrost sprzedaży bez insertów i promocji rok do roku??
przy spadkach prasy?
chyba to dobry temat do głębszej analizy
0 0
odpowiedź
User
nowy
Nowy szef newsroomu niedługo będzie Waszym szefem nie tylko newsroomu. To się czuje.
0 0
odpowiedź