SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody serwisów streamingowych z reklamami potroją się do 2029 roku

Tylko Netflix, Disney+, HBO Max (Max) i Paramount+ do 2029 roku w krajach, gdzie oferują tańsze pakiety z reklamami, wygenerują przychody w wysokości 20 mld dol. Z prognozy Digital TV Research wynika, że przychody osiągane na tych rynkach przez serwisy streamingowe działające w modelu hybrydowym (AVoD i SVoD) potroją się w ciągu 6 lat.

Aplikacje na telewizorze z Android TV Aplikacje na telewizorze z Android TV

W 2023 roku przychody czterech graczy z usług z reklamami (AVoD) i w modelu subskrypcyjnym (SVoD) wyniosą 6 mld dol. W 2029 roku będzie to ponad trzy razy więcej.

Przychody Netfliksa z planów bez reklam wyniosą 3,3 mld dol., natomiast z pakietów z reklamami 3,1 mld dol.

W przypadku Disney+ będzie to odpowiednio 3,3 mld. i 3,3 mld. HBO Max, który ma docelowo na całym świecie działać pod marką Max zarobi 1,6 mld dol. na paczkach z reklamami i 1,5 mld na pakietach bez reklam. Większość przychodów Paramount+ (2,2 mld) ma być związanych z modelem AVoD. Na SVOD przypadnie 1,7 mld dol.

Wzrosty mniejsze niż oczekiwano

Digital TV Research spodziewa się stopniowego wprowadzania planów z reklamami na kolejnych rynkach.

- Oczekuje się, że te cztery platformy wprowadzą hybrydowe plany AVOD-SVOD na największe rynki reklamowe na świecie w najbliższej przyszłości. Prognozy te są znacznie niższe niż nasze poprzednie, ponieważ platformy opóźniły lub ograniczyły swoje plany ekspansji. Ograniczyliśmy liczbę krajów, w których pojawiają się pakiety z reklamami. Spodziewamy się, że do 2029 roku takie plany Netfliksa i Disney+ będą dostępne w 46 krajach, HBO Max (Max) w 35 krajach, a Paramount+/SkyShowtime w 37 krajach - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

W Polsce, Holandii, krajach nordyckich i w Europie Środkowo-Wschodniej nie można korzystać z Paramount+, tylko SkyShowtime. W ofercie platformy należącej do Comcast i Paramount Global są treści znane z Paramount+ i Peacock.

Pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Wciąż nie wiadomo kiedy z opcji będzie można skorzystać w Polsce. W grudniu ub.r. Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada oferta będzie dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Także w przypadku tego serwisu, skorzystanie z opcji z reklamami nad Wisłą, nie będzie na razie możliwe. 
 

Dołącz do dyskusji: Przychody serwisów streamingowych z reklamami potroją się do 2029 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie dla reklam
Nie po to przechodziłem z tradycyjnej tv na VOD, aby znowu oglądać głupie reklamy.
12 0
odpowiedź