SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Booking.com planuje zwolnić jedną czwartą pracowników

Booking Holdings Inc., firma z siedzibą w USA, która jest właścicielem witryny turystycznej Booking.com, zamierza zredukować zatrudnienie o 25 proc. z powodu strat spowodowanych pandemią koronawirusa. W tej chwili zatrudnia 17 tys. osób.

Siedziba Booking.com w Amsterdamie, fot. Wikimedia Commons Siedziba Booking.com w Amsterdamie, fot. Wikimedia Commons

Rzeczniczka firmy potwierdziła doniesienia holenderskiej gazety "NRC Handelsblad", która zacytowała fragmenty wewnętrznego nagrania wideo przesłane pracownikom przez Glenna Fogla, prezesa Booking Holding. Szef firmy poinformował pracowników o planowanych zwolnieniach.

Rzeczniczka Booking Holdings powiedziała agencji Reuters, że firma stara się uratować jak najwięcej miejsc pracy.

- Niestety, w wyniku kryzysu, podobnie jak wiele innych firm z branży turystycznej, musimy podjąć niezwykle trudny krok w celu zredukowania naszej siły roboczej, dotyczy to nawet nawet 25 proc. pracowników na całym świecie - powiedziała.

Spółka Booking Holdings jest notowana na Nasdaq, ma siedzibę w Norwalk w stanie Connecticut i główne biuro w Amsterdamie w Holandii, gdzie zatrudnia 5,5 tys. osób.

Na całym świecie firma zatrudnia 17 tys. osób.

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Booking.com odwiedziło 4,05 mln użytkowników, czyli 14,9 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 78,97 mln odsłon, każdy średnio 19,5. Booking jest liderem zdecydowanym liderem wśród serwisów turystycznych pod względem liczby odwiedzających i odsłon.

W czerwcu Booking.com miał o 1,39 mln użytkowników (25,5 proc.) i 66,89 mln odsłon (45,9 proc.) mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Booking.com planuje zwolnić jedną czwartą pracowników

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Jakoś wcale mnie to nie dziwi. Wszystkie osoby które znam i które korzystały z Booking sprawdzały u nich ofertę, a rezerwacje i tak załatwiały bezpośrednio z danym hotelem bo zawsze coś zyskiwały za tą samą cenę. A to SPA gratis, a to parking bezpłatny, a to nawet rabat sezonem.
0 0
odpowiedź
User
Grzegorz
Może ktoś wie czemu na booking są takie duze prowizje. Jak się kupuje nocleg bezpośrednio u hotelarza to zawsze jest dużo taniej. Rozumiem że muszą na czymś zarabiać ale czemu aż tak dużo. Przy takiej ilości noclegów to powinna być symboliczna kwota.
0 0
odpowiedź
User
wujek
Do osób komentujących powyżej: duże prowizje i wyższe koszty to gwarancja, jaką daje Booking, a której nie ma hotelarz lub Airbnb. Przykładowo:
robisz rezerwację na Bookingu, a osoba wynajmująca olewa sprawę, ma awarię wody lub wynajmuje komuś lokal, bo zapłacił więcej. Zgodnie z zasadami Bookingu (i to działa), hotelarz ma obowiązek zapewnienia lokalu w takim samym lub wyższym standardzie. Jeśli tego nie zrobi - może od ręki wylecieć z portalu Booking.com.

Finalnie hotelarze, jak i Janusze kwater, tego się boją, a portal w zamian za prowizję zabezpiecza, aby nie pocałować klamki.
0 0
odpowiedź