SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BriefIndex lekko w dół

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 78,25 punktów i spadł w stosunku do poprzedniej fali badania o 3,25 (w kwietniu 2007r. wynosił 81,50).

Poziom BriefIndexu jest obecnie nieco niższy niż w ostatnim miesiącu. W porównaniu do poprzedniej fali badania spadł przede wszystkim wskaźnik mówiący o oczekiwaniach rynku. 25% badanych respondentów odpowiedziało, że sytuacja na rynku mediów i reklamy raczej poprawi się, natomiast w poprzedniej fali badania 33% badanych uważało, że sytuacja się poprawi. Jednak wydaje się, że niższe wskazania niż ostatnio wynikają głównie ze zbliżającego się okresu wakacyjnego. Niezmiennie pozytywny wpływ na ocenę sytuacji na rynku mediów i reklamy ma bardzo dobra kondycja gospodarki w Polsce. Potrzebę reklamy deklarują już nie tylko koncerny międzynarodowe, ale także mniejsze firmy. W odpowiedzi na zapotrzebowania rynku powstają nowe agencje, w rezultacie rośnie konkurencja na rynku mediów i reklamy. Tendencję tę potwierdzają respondenci: "widać, niezwykłą aktywność firm, które dotychczas były nieobecne, firm lokalnych, o mniejszym zasięgu." Badani uważają także, że nasycenie "tradycyjnych" nośników reklamy powoduje otwarcie na nowe kanały reklamowe: "coraz bardziej poszukiwane są różnego typu rozwiązania komunikacyjne (..) tutaj należy wymienić outdoor i internet." Oczekiwania dalszej poprawy sytuacji w branży niezmiennie wynikają z wiary w utrzymywanie dobrej koniunktury w przemyśle, a długoterminowo także z organizacji EURO 2012 - czytamy w raporcie.

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturze na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu Brief.

Dołącz do dyskusji: BriefIndex lekko w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl