SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disco polo podbija telewizję. Polo TV nadal liderem kanałów muzycznych

We wrześniu br. trzeci miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV, notująca największy wzrost. Liderująca dotąd Viva spadła na pozycję trzecią. Wśród młodszych widzów najchętniej oglądana była Eska TV.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV we wrześniu br. wyniósł 0,51 proc. W stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrósł on aż o 108,7 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje obecnie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce i nie był dostępny naziemnie.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 148,3 proc. i wyniósł 0,44 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Na ostatnią pozycję podium zestawienia spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli Viva Polska. Jej udział we wrześniu br. zmniejszył się o 39,4 proc. do poziomu 0,34 proc. Wyniki tego kanału spadały już jednak wcześniej, dlatego w lipcu br. zyskał on nową ofertę programową i oprawę graficzną, które miały odwrócić ten trend (więcej na ten temat).

Z kolei największy relatywny spadek w zestawieniu po raz kolejny zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział tym razem spadł praktycznie do zera (średnio miała 38 widzów na minutę). Stacja od czerwca br. nie jest dostępna satelitarnie, pozostała tylko w wybranych sieciach kablowych.

Udział rozrywkowego, młodzieżowego kanału MTV Polska we wrześniu br. wyniósł 0,14 proc. po spadku aż o 43,06 proc.

wrzesień wszyscy 4+
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Polo TV 12 941 0,242 28 334 0,505
Eska TV 9 524 0,178 24 840 0,442
VIVA Polska 29 679 0,556 18 904 0,337
4fun.tv 11 947 0,224 18 440 0,328
TV.DISCO - - 4 300 0,077
ITV 4 823 0,090 4 100 0,073
VH 1  - - 3 015 0,054
Kino Polska Muzyka - - 912 0,016
Rebel.tv 942 0,018 774 0,014
Czworka Polskie Radio 353 0,007 38 0,001
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 11 004 0,206 8 079 0,144


W grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została Eska TV
, która awansowała z miejsca czwartego (1,28 proc. udziału, wzrost aż o 177,8 proc. - największy w zestawieniu). Na drugiej pozycji uplasowało się 4fun.tv (0,99 proc., + 40,8 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do liderującej rok wcześniej stacji Viva Polska (0,93 proc., - 37,6 proc.). Z kolei Polo TV znalazło się tutaj dopiero na czwartym miejscu (0,81 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni miesięczny udział w tym zestawieniu również spadł poniżej granicy 0,01 proc.

wrzesień wszyscy 13-29
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Eska TV 3 712 0,459 10 635 1,275
4fun.tv 5 661 0,701 8 231 0,987
VIVA Polska 12 048 1,491 7 770 0,931
Polo TV 4 298 0,532 6 734 0,807
VH 1  - - 1 137 0,136
TV.DISCO - - 1 010 0,121
ITV 704 0,087 808 0,097
Rebel.tv 432 0,053 285 0,034
Kino Polska Muzyka - - 14 0,002
Czworka Polskie Radio 93 0,012 14 0,002
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 5 254 0,65 3 583 0,431


Najchętniej oglądanym programem w kanałach muzycznych we wrześniu br. był magazyn „Disco polo live”, który zainteresował 143 tys. widzów, a program ten pokazało Polo TV. Ogółem do zestawienia top 10. stacja ta wprowadziła aż sześć pozycji. Po dwa miejsca zajęły programy Eski TV i Vivy Polska.

Raport top programów wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ Polo TV 143 491 1,23
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2012 /RELACJA/ Polo TV 134 240 1,68
WEEKEND Z BLUE SYSTEM /PROG. MUZ. POL./ Polo TV 128 955 1,68
WEEKEND Z ITALIA /PROG. MUZ. POL./ Polo TV 114 474 1,25
DANCE CHART /PROG.ROZR.MUZ.POL./ Eska TV 111 661 2,13
IN & OUT /PROGR.MUZ./ VIVA Polska 110 278 2,12
HITY NA CZASIE /PROG.MUZ./ Eska TV 108 243 1,11
PARENTAL CONTROL VIVA Polska 106 530 0,95
WEEKEND Z BUDKA SUFLERA /PROG.MUZ./ Polo TV 104 627 1,32
POZEGNANIE LATA W ILOWIE /KONCERT/ Polo TV 98 569 1,20

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Disco polo podbija telewizję. Polo TV nadal liderem kanałów muzycznych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
boss
to sraszne co nasz rząd zrobił z mózgami Polaków. Sprowadził ich do poziomu Kepiskich, głukowatych widowisk o raz muzyki dosco polo. Wszystko można obejrzeć i posłuchać przez 5-10 minut ale ludzie, ogarnijcie się i nie bądździe szarą bezmyślną papka której można wcisnąć każda głupotę. Od dawna wiadomo ,że łatwiej rządzic idiotami, do nauki więc !!!
0 0
odpowiedź
User
Czwórkofan
To jednak straszne, że disco polo rządzi, a Czwóka PR w tym samym czasie nie znajduje odbiorców mimo ciekawej oferty i profesjonalnej realizacji...
0 0
odpowiedź
User
bolo
bo ludzie chcą muzyki do tańca i zabawy w tych trudnych czasach, a nie darcia ryja, czy śpiewania jak to źle jest pod śmietnikiem...
0 0
odpowiedź