SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki tracą widzów. Piotr Kraśko: Eksplozja internetu zmieniła wszystko

Wszystkie główne programy informacyjne w I półroczu br. zanotowały spadki oglądalności, a liderem ponownie zostały „Wiadomości”. Serwisy coraz silniej rozwijają swoje aktywności w internecie.

Największą oglądalność w okresie od stycznia do czerwca br. miały “Wiadomości” TVP1, które codziennie śledziło 3,73 mln widzów przy udziale wynoszącym 26,43 proc. To mniej o 2,07 proc. niż rok wcześniej, ale programowi udało się awansować na pozycję lidera z miejsca trzeciego. Na ostatnia pozycję podium spadły natomiast konkurencyjne “Fakty” TVN, których widownia zmalała bardziej, bo o 7,37 proc. do 3,68 mln widzów. Jednak dziennik ten miał wyższy udział w rynku niż serwis TVP1 - wyniósł on 27,59 proc.

Dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że między “Wiadomościami” a “Faktami” znalazł się “Teleexpress” z widownią na poziomie 3,68 mln osób i najmniejszym spadkiem w rankingu wynoszącym 1,66 proc. Z kolei największy spadek odnotowały “Wydarzenia”, których łączna oglądalność w Polsacie i Polsat News wyniosła 2,63 mln widzów i była niższa niż rok wcześniej o 12,1 proc. Piąte miejsce zajęła „Panorama” TVP2 z widownią na poziomie 1,74 mln widzów (mniej o 4,07 proc.).

Wszyscy 4+

I półrocze 2013

I półrocze 2012

Program

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

WIADOMOSCI 19.30

TVP1

3 728 185

26,43%

3 807 053

27,41%

TELEEXPRESS 17.00

TVP1

3 675 138

35,61%

3 737 328

36,86%

FAKTY 19.00

TVN

3 599 053

27,59%

3 885 393

30,22%

WYDARZENIA 18.50

Polsat

2 454 244

19,17%

2 816 490

22,37%

Polsat News

180 536

1,41%

180 976

1,44%

PANORAMA 18.00

TVP2

1 736 781

14,88%

1 810 504

15,51%


Na spadki oglądalności dzienników wpływa rozdrobnienie rynku telewizyjnego i rozwój internetu, w którym informacje dostępne są na bieżąco. - W 2005 roku oglądaliśmy średnio w Polsce nie więcej niż cztery różne kanały, teraz to już 15. Przy tak wielkim wyborze przekonanie widza, że warto zostać właśnie przy tej stacji jest coraz większym wyzwaniem. Jeszcze bardziej zmienił się w tym czasie dostęp do informacji. Eksplozja internetu z 2005 roku zmieniła wszystko. Widz nie musi czekać do 19:30 by dowiedzieć się co wydarzyło się w Polsce i na świecie. Jestem przekonany, że od serwisu informacyjnego oczekuje się teraz czegoś innego niż dekadę temu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kraśko, szef zespołu “Wiadomości”.

Dlatego nadawcy poza ulepszaniem programu w telewizji, stawiają też na rozwój w internecie i w mediach społecznościowych. Wszystkie serwisy informacyjne TVP posiadają witryny internetowe, na których można obejrzeć pełne wydania programów, poszczególne materiały, a także dowiedzieć się wszystkiego o zespołach tworzących serwisy czy podyskutować na forum. - Nie spodziewałbym się eksplozji naszej aktywności w internecie - zaznacza jednak Kraśko. Dodaje jednocześnie, że przekonanie widza, że warto z "Wiadomościami" być nie tylko o 19:30, a przez całą dobę to coś nad czym trzeba pracować każdego dnia i w każdej godzinie. Dlatego bieżące informacje o tym, co reporterzy “Wiadomości” przygotowują do wydania, znaleźć można przez cały dzień na Facebooku.  Fanpage głównego serwisu TVP1 ma już prawie 7 tys. fanów, “Teleexpressu” - ponad 38 tys., a “Panoramy” - ponad 2 tys. 

 

16-49

I półrocze 2013

I półrocze 2012

Program

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

FAKTY 19.00

TVN

1 291 660

26,62%

1 324 413

26,97%

WIADOMOSCI 19.30

TVP1

1 076 177

20,47%

1 205 234

22,63%

TELEEXPRESS 17.00

TVP1

939 543

25,24%

1 013 786

27,07%

WYDARZENIA 18.50

Polsat

930 252

19,51%

1 066 964

22,22%

Polsat News

63 107

1,32%

60 342

1,26%

PANORAMA 18.00

TVP2

452 284

10,45%

511 452

11,61%


Najwięcej fanów (ponad 45 tys.) spośród dzienników ma profil “Faktów” TVN, na którym można znaleźć zapowiedzi materiałów z wydania o 19.00, a także najważniejsze, gorące wiadomości. Na fanpage'u prowadzone są też sondy, a internauci mogą komentować na bieżąco każde wydanie programu. “Fakty” od 2012 roku mają specjalną redakcję internetową i serwis, w którym poza materiałami z telewizyjnej wersji dziennika znaleźć można dodatkowe relacje reporterskie i wywiady z twarzami “Faktów”.

- Stawiamy na działania w internecie, bo tam znajdują się młodsi odbiorcy, których możemy także zainteresować, do których możemy dotrzeć. Poza tym mamy do pokazania znacznie więcej niż efekt końcowy pracy całego zespołu, o 19.00 - mówił kilka miesięcy temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Durczok, szef “Faktów” TVN (więcej na ten temat). W planach jest dalsza rozbudowa serwisu. Program informacyjny TVN poza Facebookiem obecny jest także w Google+.

Natomiast materiały “Wydarzeń” Polsatu dostępne są w internecie w serwisie ipla. Stacja ta nie planuje na razie szerszej ekspansji marki serwisu w sieci, ani uruchomienia dedykowanego dla niego profilu na Facebooku. - Nasz pomysł na internet to obecność “Wydarzeń” w ipli - mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.

Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą widzów. Piotr Kraśko: Eksplozja internetu zmieniła wszystko

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Internet: peerelowskie Wiadomości wyprowadzić !
Nie eksplozja, tylko implozja dyspozycyjnych dziennikarzy, skłonnych wykonać każde partyjne polecenie. Wiadomości są nudne, jak nudle i można się z nich jedynie dowiedzieć, co przez cały boży dzień robił nasz drogi, a nawet bardzo drogi Polityk (lokowanie politycznego produktu na zamówienie z góry, ustawione przez ustawiacza). Od tego, jak długo będzie z nami ten drogi Polityk zależy trwanie na stanowiskach paru nieudacznych dygnitarzy i urzędasów z rodzinami oraz rozmaitych pseudodziennikarzyn.Chodzi tu wyłącznie o interes własny, a nie społeczny, o który powinni dbać prawdziwi dziennikarze. Lepimy z plasteliny, otwieramy kawałek nibydrogi, kupujemy sobie garniturki. Zostańcie Państwo z nami. Nie zostaniemy!
0 0
odpowiedź
User
CYXS
kadrowanie wywiadów jak w DTV: czyli bohater + tył głowy reportera (świetne fryzury pana Federa!)
0 0
odpowiedź
User
analityk
Problemem jest wiarygodność programów informacyjnych. Mamy nieustanną propagandę sukcesów Tuska i zderzenie z rzeczywistością. Jest jak w czasach PRL, ludzie mają dość kłamstw i taniej propagandy.
0 0
odpowiedź