SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Email i SMS - najczęstsza formą życzeń świątecznych (infografika)

Najczęściej wysyłamy i otrzymujemy świąteczne życzenia za pomocą wiadomości email i SMS. Spory potencjał tkwi również w portalach społecznościowych, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność - wynika z badania "Kartki świąteczne vs. email, SMS, social media", przeprowadzonego przez GetResponse i portal Wirtualnemedia.pl.

GetResponse, dostawca usług email marketingowych wraz z portalem Wirtualnemedia.pl zbadali, w jaki sposób najczęściej wysyłane są świąteczne życzenia w Polsce.

Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie przedświątecznym w formie ankiety internetowej, pozwoliło ustalić, że najczęściej świąteczne życzenia do rodziny i przyjaciół są wysyłane za pomocą wiadomości SMS i email. Z krótkiej wiadomości tekstowej korzysta 36 proc., a z wiadomości email niecałe 27 proc. ankietowanych. Na tradycyjną kartkę pocztową oddało głos niewiele mniej, bo 23,5 proc. osób, a portale społecznościowe wybrało tylko 14 proc. badanych.

Podobnie prezentują się wyniki dotyczące otrzymywania świątecznych życzeń. W tym przypadku również wygrywa wiadomość SMS, za pomocą której życzenia otrzymuje 35 proc. badanych. Na drugim miejscu, z niewiele gorszym wynikiem, znalazła się wiadomość email, na którą zagłosowało 32,2 proc. osób biorących udział w ankiecie. Kolejne miejsca zajęły kartka pocztowa z wynikiem 17,6 proc. oraz portale społecznościowe, na które głos oddało 15,2 proc. badanych.

Z kolei wśród życzeń wysłanych do klientów i partnerów biznesowych bezkonkurencyjny okazał się email. Służbowo z tej formy wysyłania świątecznych życzeń korzysta ponad 51 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasowała się kartka pocztowa z wynikiem 29,2 proc. Z portali społecznościowych i wiadomości SMS korzysta niecałe 10 proc. ankietowanych.

Ankietowani uznali również, że portale społecznościowe (39,3 proc.) i wiadomości email (33,9 proc.) to formy wysyłania świątecznych życzeń, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność.

Zdecydowana większość osób, które wzięły udział w ankiecie, ma konto na minimum jednym portalu społecznościowym (88,3 proc.) oraz regularnie korzysta z poczty email (87,4 proc.).

"Życzenia lubimy wysyłać błyskawicznie, za pomocą kanałów gwarantujących zwięzłość komunikatu i możliwość dotarcia do wielu osób jednocześnie. Taki trend rysuje się w badaniu przeprowadzonym przez GetResponse oraz Wirtualnemedia i może być on też lekcją dla marketerów na 2012. Dzisiejsze społeczeństwo oczekuje spójnych, klarownych przekazów, a zadaniem marki jest dotrzeć z nimi tam gdzie jest w danej chwili odbiorca (Facebook, email, telefon komórkowy). Cross-channeling to więc zdecydowane słowo klucz na kolejne co najmniej 12 miesięcy" - skomentował wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

Dołącz do dyskusji: Email i SMS - najczęstsza formą życzeń świątecznych (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl