Formuła 1 zyskała widzów, ale spadł nieco jej udział w rynku
Nadawane w Polsacie transmisje z czterech pierwszych zawodów Grand Prix obecnego sezonu Formuły 1 miały więcej widzów niż w ubiegłym sezonie, ale spadł nieco udział stacji w rynku w czasie ich emisji - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Średnia oglądalność tych transmisji (kwalifikacje i zawody główne) wyniosła 1,91 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 26,03 proc. w grupie 4+ i 31,20 proc. w 16-49. Dla porównania, rok temu cztery pierwsze zawody Formuły 1 przyciągnęły 1,76 mln osób, ale udział Polsatu był minimalnie wyższy - wyniósł odpowiednio 26,19 proc. i 31,80 proc. Najchętniej oglądaną transmisją w tym roku były relacje z Grand Prix Australii, którą 29 marca br. obejrzało 2,52 mln widzów.
W czasie nadawania transmisji z wyścigów bolidów Polsat jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVP 2 z udziałem wynoszącym 18,68 proc., dalej plasują się: TVP 1 (13,93 proc.) i TVN (9,05 proc.).
Niższą widownię niż rok temu ma za to studio emitowane przy relacjach z zawodów Formuły 1. W obecnym sezonie ogląda je 900 tys. widzów przy udziale na poziomie 12,38 proc. w 4+i 15,37 proc. w 16-49, zaś w ub. r. było to 1,33 mln osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 17,55 proc. i 21,91 proc.
Dane telemetryczne pokazują, że transmisje z Grand Prix Formuły 1 wraz z towarzyszącym im studiem przyciągają przed ekrany głównie mężczyzn, widzów w wieku od 30 do 59 lat, mieszkańców miast i osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Oglądalność zawodów Grand Prix Formuły 1 i
kwalifikacji
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Zawody | Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
GRAND PRIX AUSTRALII - SESJA KWALIF. | 28-03-2009 | 06:59:39 | 872 155 | 21,90% | 24,77% |
GRAND PRIX AUSTRALII | 29-03-2009 | 07:57:31 | 2 517 282 | 38,71% | 45,41% |
GRAND PRIX MALEZJI - SESJA KWALIF. | 04-04-2009 | 10:59:54 | 891 548 | 20,77% | 23,94% |
GRAND PRIX MALEZJI | 05-04-2009 | 10:56:34 | 2 238 653 | 24,84% | 31,25% |
GRAND PRIX CHIN - SESJA KWALIF. | 18-04-2009 | 07:59:59 | 812 424 | 16,30% | 20,05% |
GRAND PRIX CHIN | 19-04-2009 | 08:56:21 | 2 448 179 | 26,77% | 31,42% |
25-04-2009 | 12:59:17 | 1 065 790 | 20,69% | 25,52% | |
GRAND PRIX BAHRAJNU | 26-04-2009 | 13:57:44 | 2 285 149 | 23,74% | 28,51% |
średnia | 1 911 225 | 26,03% | 31,20% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie transmisji z F1
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
Polsat - Formuła 1 | 1 911 225 | 26,03% |
TVP 2 | 1 347 775 | 18,68% |
TVP 1 | 1 005 323 | 13,93% |
TVN | 652 951 | 9,05% |
Profil widza transmisji
|
AFF | ADH % | |
Płeć | Mężczyźni | 68,49% | 142 |
Kobiety | 31,51% | 61 | |
Wiek | 4- 9 | 3,47% | 58 |
10- 15 | 5,91% | 80 | |
16 - 19 | 3,27% | 55 | |
20 - 24 | 5,15% | 60 | |
25 - 29 | 7,60% | 88 | |
30 - 34 | 10,16% | 127 | |
35 - 39 | 9,10% | 133 | |
40 - 44 | 7,36% | 114 | |
45 - 49 | 9,40% | 127 | |
50 - 54 | 12,55% | 152 | |
55 - 59 | 9,67% | 129 | |
60+ | 16,36% | 86 | |
Wlk.miasta | Wieś | 35,18% | 90 |
< 50 tys. | 26,37% | 111 | |
50-100 tys. | 9,33% | 110 | |
100-200 tys. | 7,90% | 100 | |
> 200 tys. | 21,23% | 103 | |
Zawód | Top management | 10,18% | 128 |
Pracownicy szczebla średniego | 17,64% | 124 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,02% | 125 | |
Emeryci | 25,84% | 97 | |
Inne | 20,33% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 45,54% | 101 |
Średnie | 34,05% | 113 | |
Wyższe | 11,02% | 97 | |
Inne | 9,39% | 70 |
Dołącz do dyskusji: Formuła 1 zyskała widzów, ale spadł nieco jej udział w rynku