SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google i NK.pl tracą, YouTube i Facebook w górę

W październiku serwisy Google i NK.pl miały mniej użytkowników niż miesiąc i rok wcześniej. Za to sporo zwiększyły się zasięg YouTube’a i Facebooka.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w październiku br. serwisy Google odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a aż 665 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to Facebook zyskał w skali miesiąca 470 tys. real users, a w skali roku - aż 1,65 mln, natomiast YouTube - odpowiednio 450 tys. i 820 tys.

Serwisy Grupy Onet miały 200 tys. więcej użytkowników niż przed miesiącem, ale 310 tys. mniej niż przed rokiem. WP i Orange w skali miesiąca zyskały 160 tys. real users, ale w skali roku straciły ich 320 tys. Gazeta.pl zanotowała podobną odwiedzalność jak rok wcześniej, przy czym w skali miesiąca zyskała 320 tys. użytkowników. Interia.pl w skali roku straciła 200 tys. real users, Allegro.pl - 440 tys., a o2.pl - 850 tys. Natomiast odwiedzialność NK.pl spadła poniżej 9 mln użytkowników - czyli o 100 tys. przez miesiąc, a aż o 2,1 mln przez rok.

>>> NK.pl bez 3 mln użytkowników. „Model się wyczerpał”

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 935 699 87,07%  
2 facebook.com 13 455 894 69,18%  
3 Grupa Onet.pl 13 187 533 67,80% tak
4 youtube.com 13 119 539 67,45%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 003 951 61,71% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 734 666 60,33% tak
7 Grupa Interia.pl 11 290 680 58,05% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 120 425 57,17% tak
9 Grupa Wikipedia 9 342 746 48,03%  
10 Grupa O2.pl 9 148 634 47,03% tak
11 Grupa Nk.pl 8 933 662 45,93%  
12 Grupa GG Network 7 617 438 39,16% tak
13 Grupa Polskapresse 6 055 930 31,13% tak
14 Grupa Murator 5 973 600 30,71% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 913 288 30,40% tak
16 Grupa Next Infor 4 564 796 23,47% tak
17 Grupa Money.pl 4 549 305 23,39% tak
18 Grupa TVN 4 355 840 22,39% tak
19 Grupa Microsoft 4 313 356 22,18%  
20 Grupa Media Regionalne 4 036 261 20,75% tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric Interia.pl przez rok wyprzedziła Allegro, przy czym różnice zasięgów tych portali są nieznaczne. W dalszej części zestawienia zwracają uwagę duże wzrosty w skali roku odwiedzalności stron GG Network (o 2,6 mln real users), Muratora (o 1,3 mln real users) i Ringier Axel Springer (o milion real users) oraz spadek witryn Next Infor (o 670 tys. real users). Przy czym należy zaznaczyć, że rok wcześniej do Next Infor należał jeszcze serwis Gotujmy.pl, na początku września sprzedany Edipresse Polska (przeczytaj o tym więcej).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 187 533 67,80%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 003 951 61,71%
3 Grupa Gazeta.pl 11 734 666 60,33%
4 Grupa Interia.pl 11 290 680 58,05%
5 Grupa Allegro.pl 11 120 425 57,17%
6 Grupa O2.pl 9 148 634 47,03%
7 Grupa GG Network 7 617 438 39,16%
8 Grupa Polskapresse 6 055 930 31,13%
9 Grupa Murator 5 973 600 30,71%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 913 288 30,40%
11 Grupa Next Infor 4 564 796 23,47%
12 Grupa Money.pl 4 549 305 23,39%
13 Grupa TVN 4 355 840 22,39%
14 Grupa Media Regionalne 4 036 261 20,75%
15 Grupa Edipresse.pl 4 020 224 20,67%
16 filmweb.pl 3 616 871 18,59%
17 dobreprogramy.pl 3 451 048 17,74%
18 nokaut.pl 3 036 559 15,61%
19 Grupa Netshare 2 907 914 14,95%
20 Grupa NextWeb Media 2 883 723 14,83%


Adres google.pl odwiedziło ok. 600 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 965 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 300 tys. real users, WP.pl - 330 tys., Allegro.pl - 490 tys., a Interia.pl - aż 875 tys. Za to odwiedzalność Gazeta.pl utrzymała się na podobnym poziomie.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 226 613 83,42%  
2 facebook.com 13 455 894 69,18%  
3 youtube.com 13 119 539 67,45%  
4 onet.pl 12 162 079 62,53% tak
5 google.com 11 447 303 58,85%  
6 wp.pl 10 468 963 53,82% tak
7 allegro.pl 10 303 223 52,97% tak
8 wikipedia.org 9 234 610 47,48%  
9 nk.pl 8 872 223 45,61%  
10 gazeta.pl 8 268 362 42,51% tak
11 interia.pl 6 672 538 34,30% tak
12 chomikuj.pl 6 303 955 32,41% tak
13 blogspot.com 5 920 703 30,44%  
14 ceneo.pl 4 616 903 23,74% tak
15 blox.pl 3 873 651 19,92% tak
16 gry.pl 3 749 648 19,28%  
17 o2.pl 3 636 449 18,70% tak
18 filmweb.pl 3 616 871 18,59% tak
19 se.pl 3 610 177 18,56% tak
20 orange.pl 3 527 713 18,14% tak

Dołącz do dyskusji: Google i NK.pl tracą, YouTube i Facebook w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
widze ze sporo osob traci sporo czasu na gierke plemiona patrzac po stosunku odslon do ilosci uzytkownikow;]
0 0
odpowiedź