SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Heineken po oskarżeniach o rasizm wycofuje reklamę telewizyjną z hasłem „Lighter is better”

Heineken w Stanach Zjednoczonych przeprosił konsumentów i zaprzestał emisji telewizyjnej reklamy piwa Heineken Light pod hasłem „Lighter is better”. Decyzja ta była podyktowana oskarżeniami o promowanie rasizmu.

30-sek. reklama pokazuje, jak barman gdzieś w oddali, przy pomocy lornetki dostrzega piękną, o jasnej karnacji kobietę. Zaraz potem otwiera butelkę z Heinekenem Light i puszcza ją po blacie baru. Gdy butelka „sunie” w stronę kobiety mija wiele osób, kobiet i mężczyzn. Wszyscy oni są czarnoskórzy. Na końcu pojawia się hasła „Sometimes lighter is better” i informacja o tym, że piwo to ma 99 kalorii.

Reklamę Heinekena skrytykował - jako jeden z pierwszych Chance the Rapper - który zwrócił na nią uwagę internautów swoim wpisem na Twitterze i określił mianem „okropnie rasistowskiej”. Zastanawiał się w tym wpisie również nad tym, czy marki celowo tworzą rasistowskie reklamy, aby zwrócić uwagę konsumentów. - Sądzę, że niektóre firmy celowo publikują wyraźnie rasistowskie reklamy, dzięki czemu mogą uzyskać więcej wyświetleń - napisał na Twitterze,

Koniec emisji reklamy

Po oskarżeniach o rasizm Heineken wstrzymał emisję spotu w telewizjach i wycofał ją z internetu. Rzecznik prasowy poinformował, że chociaż zdaniem firmy reklama ta nie zawiera żadnych rasistowskich elementów i jedynie promuje piwo Heineken Light to zdecydowano się uszanować zdanie osób nią urażonych i zaprzestać jej dalszej emisji. Zapowiedział, że wyciągnięte wnioski posłużą przy tworzeniu kolejnych reklam.

Spot Heinekena nie jest pierwszym na przestrzeni ostatnich miesięcy w USA uznanym za promujący rasizm. Wcześniej z podobnymi oskarżeniami borykała się firma odzieżowa H&M przy kampanii, w której wykorzystano zdjęcie czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle”. Kilka miesięcy przed tym z podobnymi oskarżeniami mierzył się Unilever przy reklamie Dove, w której też wystąpiła czarnoskóra kobieta.

Dołącz do dyskusji: Heineken po oskarżeniach o rasizm wycofuje reklamę telewizyjną z hasłem „Lighter is better”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Trzeba mieć naprawdę skrzywioną psychikę żeby akurat w tej reklamie dopatrzeć się jakichkolwiek elementów rasistowskich.
0 0
odpowiedź
User
Emil.
Popieprzyło się już ludziom we łbach od tej chorej (nie)poprawności (nie)politycznej…
Niedługo nie będzie już można normalnie pierdnąć, bo to będzie niezgodne z wydawanymi gazami - czy to w kwestii esencji woni, czy akustyki i jakości odbioru dźwięku - poprzez osoby czarnoskóre, homoseksualne czy żydowskie.
0 0
odpowiedź
User
ja
Nigga please.
0 0
odpowiedź