SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Huuuge z mniejszym zyskiem, bo więcej wydaje na marketing

Skorygowana EBITDA Huuuge w drugim kwartale spadła rok do roku o 43 proc. do 15,6 mln USD - podała spółka w raporcie. Wynik jest o 13 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków.

Wynik netto Huuuge spadł o 36 proc. do 9,1 mln USD. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali zysku netto w przedziale 7,2-8,6 mln USD.

Huuuge podał, że niższe zyski to przede wszystkim efekt wyższych wydatków na marketing. Na kampanie marketingowe firma wydała w II kw. 34,8 mln USD, o 75,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Wydatki spadły jednocześnie o 11 proc. w stosunku do pierwszego kwartału. Na pozyskanie graczy w okresie kwiecień-czerwiec trafiło 35,7 proc. przychodów spółki wobec 41 proc. kwartał wcześniej.

"Zgodnie ze strategią przyjętą na rok 2021, większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku" - napisano w komunikacie prasowym.

Jak podano w raporcie, spółka zaobserwowała w II kw. wzrost średnich wskaźników eCPI, czyli kosztów reklamy w przeliczeniu na jedną instalację gry. Wzrost był w dużej mierze napędzany przez zmiany w polityce prywatności na urządzeniach Apple. Po wdrożeniu zmian, wszyscy użytkownicy sprzętu Apple, którzy zaktualizowali systemy operacyjne do wersji iOS 14.5+, muszą być pytani o zgodę na śledzenie ich działań.

"Według danych Bidalgo/EKG, CPPI (koszt na płatną instalację) w kategorii kasyn społecznościowych wzrósł o 65 proc. rok do roku w II kwartale 2021 r., przy wzroście o 150 proc. rdr w przypadku urządzeń z systemem iOS" - podano w raporcie Huuuge, dodając jednocześnie, że koszty reklam były niezwykle niskie w II kwartale 2020 r. ze względu na duży napływ graczy w szczycie pandemii COVID.

Huuuge chce mocniej reklamować „Traffic Puzzle”

Spółka poinformowała, że, biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, w przyszłości spodziewa się dalszego niewielkiego spadku wydatków na pozyskanie graczy w stosunku do przychodów, mocniejszego niż wcześniej oczekiwała. Huuuge planuje zwiększać wydatki na "Traffic Puzzle" i utrzymać je w dwóch głównych grach.

Przychody Huuuge wzrosły w drugim kwartale rok do roku o 10 proc. do 97,5 mln USD. Sprzedaż była zgodna z szacunkami, które spółka podała na początku lipca. Przychody z płatności od graczy wzrosły o 7,3 proc. do 94 mln USD, a przychody z reklam były prawie trzykrotnie wyższe i sięgnęły 3,5 mln USD.

Jak podała spółka, wzrost przychodów był głównie efektem większej sprzedaży w ramach nowych gier (wzrost o 163 proc.), a jego motorem było "Traffic Puzzle", którego przychody wzrosły o ponad 300 proc. do 8,3 mln USD. Przychody z flagowych gier spółki ("Huuuge Casino" i "Billionaire Casino") wyniosły 86,1 mln USD i były o 1,8 proc. wyższe niż przed rokiem.

"Udział nowych tytułów w przychodach ogółem w drugim kwartale wyniósł 12 proc. w porównaniu z 5 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego" - podano.

Huuuge poinformował, że w drugim kwartale podpisał dwie nowe umowy wydawnicze z zewnętrznymi producentami gier i ma w planach podpisanie co najmniej dwóch kolejnych przed końcem 2021 r.

Mniej aktywnych graczy, wyższe średnie wpływy

Średnie przychody na aktywnego dziennie użytkownika gier spółki (tzw. ARDAU) wzrosły do 1,4 USD z 1,2 USD kwartał wcześniej. W przypadku dwóch największych gier wskaźnik wzrósł do 2 USD z 1,72 USD w pierwszym kwartale.

Huuuge odnotował wzrost wskaźnika ARPPU, czyli średni przychód na płacącego użytkownika (gry spółki są darmowe, ale gracze mogą w nich dokonywać transakcji). W przypadku tzw. flagowych gier wskaźnik zwiększył się do 45,4 USD z 40,3 USD kwartał wcześniej, a średnia dla wszystkich gier grupy urosła do 39,5 USD z 35,7 USD.

Liczba aktywnych dziennie graczy (DAU) spadła kwartalne o 13 proc. do 773,2 tys. DAU "Huuuge Casino" i "Billionaire Casino" obniżyło się do 483,5 tys., o 11,4 proc.

Udział osób wydających pieniądze w grach spółki w ciągu miesiąca (tzw. miesięczna konwersja) wzrósł do 5,7 proc. z 5 proc. w I kw. Dwa flagowe tytuły zwiększyły wskaźnik do 8,4 proc. z 8,3 proc. przed kwartałem.

Huuuge w drugiej połowie lutego br. zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdy. W ofercie pierwotnej sprzedano walory za 1,67 mld zł, z czego spółka pozyskała 565 mln zł z emisji nowych akcji.

Pod koniec kwietnia firma kupiła od wrocławskiego studia Picadilla Games prawa i aktywa gry mobilnej „Traffic Puzzle” za 38,9 mln dolarów.

We wtorek na koniec sesji przy kursie 38,50 zł kapitalizacja Huuuge wynosiła 3,24 mld zł. W ofercie pierwotnej akcje sprzedawano po 50 zł za sztukę

Huuuge rozmawia o 3-4 przejęciach

- Jeżeli chodzi o tę część „kupuj”, to prowadzimy 3-4 rozmowy, które są coraz istotniejsze, ale za wcześnie jest na podanie jakichkolwiek szczegółów. Mamy aktywne rozmowy w obu wymiarach, czyli zarówno producentów jak i po stronie wydawców gier –  powiedział prezes Huuuge Anton Gauffin podczas wideokonferencji.

W maju br. prezes sygnalizował, że Huuuge na krótkie liście potencjalnych celów do przejęcia miał 31 projektów, a na długiej liście 87.

Dyrektor finansowy firmy Grzegorz Kania zwrócił także uwagę na znaczące nakłady inwestycyjne w pozyskiwanie użytkowników poniesione przez spółkę w I półroczu tego roku.

- W II połowie roku będą one znacząco spadały. Jeżeli chodzi o poszczególne gry, to uważamy, że wrócimy do dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów naszych flagowych gier w kolejnych kwartałach - dodał Kania.

Dołącz do dyskusji: Huuuge z mniejszym zyskiem, bo więcej wydaje na marketing

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl