SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak konsumenci kupują laptopy, netbooki, e-czytniki i tablety? Raport Google

Google opublikowało wyniki badania analizującego proces kupowania laptopów, netbooków, e-czytników i tabletów.

W badaniu, które w dniach 29 lipca - 10 sierpnia tego roku na zlecenie internetowego giganta przeprowadziła firma badawcza Ipsos OTX MediaCT, udział wzięło 3849 dorosłych Amerykanów, planujących w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zakup co najmniej jednego z ww. urządzeń. Pod uwagę wzięto również dane z panelu badawczego firmy Compete, obejmującego 2 miliony internautów z USA. Analizowano tutaj wizyty na witrynach, na których w okresie lipiec 2009 - lipiec 2010 użytkownicy kupowali lub szukali informacji o przenośnych urządzeniach elektronicznych.

W ciągu roku liczba unikalnych użytkowników odwiedzających serwisy przypisane poszczególnym kategoriom produktów najbardziej wzrosła w przypadku tabletów (o 1328 proc.) i e-czytników (o 114 proc.). Tymczasem spadki odnotowano w przypadku netbooków (o 50 proc.) i laptopów (o 9 proc.).



Zaczynając proces kupowania nowego produktu, prawie połowa (49 proc.) respondentów nie wiedziała dokładnie jaki rodzaj urządzenia zamierza nabyć. Spośród drugiej, mającej bardziej sprecyzowane plany grupy, zakup innego urządzenia rozważało 66 proc. badanych polujących na netbooki, 29 proc. na tablety, 20 proc. na laptopy i 12 proc. na e-czytniki.
,br>

Ogłoszenie iPada przez Apple przyczyniło się do znaczącego spadku (z 54 do 19 proc.) odsetka konsumentów planujących zakup tabletu, którzy rozważali jednocześnie nabycie innego rodzaju urządzenia.

Tymczasem dużo większy odsetek badanych planujących zakup netbooka rozważał jednocześnie nabycie laptopa (63 proc.) niż tabletu (13 proc.).

Przed ostatecznym podjęciem decyzji o zakupie, konsumenci spędzają średnio jeden miesiąc na poszukiwaniu informacji o danej kategorii urządzeń. Preferowanym źródłem, wykorzystywanym przez 85 proc. respondentów, jest tutaj internet.

W samym internecie największą popularnością cieszą się e-sklepy (65 proc.) i wyszukiwarki (61 proc.). Następne w kolejności są: strony marek lub producentów (53 proc.), porównywarki cenowe (44 proc.), strony z recenzjami (29 proc.) oraz portale społecznościowe (18 proc.). W przypadku wszystkich kategorii urządzeń, najwięcej wizyt na stronach ze szczegółowymi opisami produktów generowały wyszukiwarki.

Podczas procesu kupowania przenośnego urządzenia badani wykonują średnio 14 wyszukiwań w sieci, a ponad połowa (58 proc.) robi to więcej niż 5 razy.

W swoim raporcie Google przedstawiło również dane demograficzne na temat respondentów planujących zakup poszczególnych rodzajów urządzeń.

Tablety: 53 proc. - kobiety; w większości w wieku od 25 do 34 lat; 56 proc. rozważa więcej niż jedną markę; najważniejszy wygląd i styl urządzenia.
E-czytniki: 64 proc. - mężczyźni; w większości w wieku od 45 do 54 lat; 70 proc. rozważa więcej niż jedną markę; recenzje ważniejsze niż u kupujących jakikolwiek inny rodzaj urządzenia; odwiedzają najwięcej stron (2,10 - wobec 1,55 w przypadku kupujących tablety).
Laptopy: 58 proc. - kobiety; połowa w wieku od 18 do 34 lat; 65 proc. rozważa co najmniej trzy marki; 43 proc. ma już laptopa i chce kupić lepszy sprzęt.
Netbooki: 46 proc. - mężczyźni; w większości w wieku od 35 do 44 lat; 80 proc. rozważa więcej niż jedną markę.

Dołącz do dyskusji: Jak konsumenci kupują laptopy, netbooki, e-czytniki i tablety? Raport Google

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
starsza
Gdzie mam kupić e-czytnik wielkości zeszytu???? Może mi ktoś podpowie??? Ile kosztuje???
0 0
odpowiedź
User
4M
Może to Ci coś podpowie ;
BezKartek ma " Lektury w kieszeni ". e-Czytnik Prestigio i 300 lektur za 659 złotych
http://4m-wydawnictwacyfrowe.blogspot.com/2010/11/bezkartek-ma-lektury-w-kieszeni-e.html
0 0
odpowiedź