Przy SAR powstał Klub Producentów Reklamowych
W ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR powstał Klub Producentów Reklamowych (KPR), zrzeszający domy produkcyjne. Na jego czele stanął Julian Dworak, a członkami zostali Dynamo, Film Produkcja, Opus Film, OTO, Papaya Films, Tango Production oraz Tank Production.
![fot. Shutterstock.com](https://oldstatic.wirtualnemedia.pl/media/top/marketingspotkanie655.jpg)
Klub Producentów Reklamowych ma pełnić funkcję organizacji branżowej służącej domom produkcyjnym, ich klientom oraz rynkowi komunikacji marketingowej. Na jego czele stanął Julian Dworak, producent związany dotychczas z Opus Film.
- Będziemy promować kryteria ustalone przez klub, ponieważ realnie podnoszą bezpieczeństwo i jakość produkcji. Mamy nadzieję na poszerzenie w oparciu o nie składu klubu, aby dostęp do usługi najwyższej jakości w stosunku do ceny był jak najpełniejszy. To realna korzyść dla naszych klientów - mówi Dworak.
Firmy chcące wejść do nowo powstałej organizacji, muszą działać na rynku od co najmniej trzech lat, osiągać 5 mln złotych rocznego obrotu, posiadać specjalistyczne ubezpieczenia produkcyjne i ubezpieczenia działalności gospodarczej, mieć dostęp do instrumentu refinansowania działalności produkcyjnej na minimum milion złotych oraz zgodę na publikację danych o swoich obrotach.
„Obecnie zmieniają się sposoby zakupu usług produkcji. Model, w którym realizacja jest zlecana domom produkcyjnym przez agencję stosowany jest coraz rzadziej. Domy produkcyjne często pracują bezpośrednio dla klientów, co ułatwia transfer wiedzy między realizatorem a zamawiającym tę usługę ale stawia przed nimi nowe wyzwania” - czytamy w komunikacie na temat powstania KPR.
- Bezpośrednia współpraca na linii producent-klient oczywiście nie wyłącza odpowiedzialności agencji, a to niesie konieczność przedefiniowania sposobów współpracy między producentami a agencjami oraz agencjami i klientami. Obecność domów produkcyjnych w SAR bardzo to ułatwi. Warto wprowadzić standardy które z jednej strony zapewnią przejrzystość, a z drugiej zwiększą wagę kryteriów jakościowych w wyborze partnera do produkcji - dodaje Szymon Gutkowski, prezes SAR.
Na liście priorytetów Klubu Producentów Reklamowych jest wypracowanie i publikacja dobrych praktyk przetargowych w ramach Dialogu Branżowego - wspólnej inicjatywy SAR oraz PSML, mającej na celu ustandaryzowanie procesów zakupów usług marketingowych.
- Doświadczenia Dialogu Branżowego SAR-PSML pokazały, że jest wiele zagadnień w obszarze produkcji, których pogłębienie czy rozwinięcie jest istotne dla realizowanych produkcji i efektywności współpracy z domami produkcyjnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że Klub Producentów Reklamowych SAR stanie się platformą dla systemowych działań, w tym edukacji zainteresowanych stron i jeszcze większej profesjonalizacji obszaru produkcji reklamowej, zarówno dla Domów Produkcyjnych jak i Działów Marketingu i Zakupów, które wykorzystują filmy reklamowe w strategii komunikacji swoich marek w telewizji czy w internecie - komentuje Agata Królak, category manager procurement marketing w Grupie Żywiec.
Dołącz do dyskusji: Przy SAR powstał Klub Producentów Reklamowych