SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które tytuły prasowe czytają Polacy?

Liderami czytelnictwa w poszczególnych kategoriach prasy pozostają bez zmian. Wśród dzienników na czele są „Fakt” i „Gazeta Wyborcza”, wśród tygodników - „Tele Tydzień”, a wśród miesięczników - „Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,60 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,54 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,56 proc.) oraz „Metro” Agory (6,52 proc.). 

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,60%
Gazeta Wyborcza 14,54%
Super Express 6,56%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,52%
Rzeczpospolita 4,17%
Przegląd Sportowy 3,59%
Dziennik Gazeta Prawna * 3,11%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,30%
Gazeta Podatkowa 0,82%
Sport 0,69%
Futbol News 0,52%
Puls Biznesu 0,34%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,24%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego aż 34,99 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,27 proc. wyprzedza „Politykę” (6,94 proc.). 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,99%
Życie na Gorąco 18,70%
Chwila dla Ciebie 15,09%
Pani Domu 15,05%
NAJ 13,43%
Angora 11,10%
Newsweek 9,27%
Gala 8,27%
Auto Świat 7,75%
To i Owo 7,47%
Polityka 6,94%
Twoje Imperium 6,06%
Wprost 5,50%
Na Żywo 5,16%
Teleprogramy 4,51%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,48%
Gość Niedzielny 4,17%
Super TV 4,01%
Takie jest Życie 3,98%
Przekrój 3,44%
Motor 3,37%
Rewia 3,36%
Świat i Ludzie 2,23%
Imperium TV 2,07%
Tele Max 1,85%
Forum 1,46%
Bella Relaks 1,43%
Teraz (tygodnik bezpłatny) * 1,25%
Tygodnik Siedlecki 0,87%
Przewodnik Katolicki 0,75%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,66%
City (tygodnik bezpłatny) 0,64%
Panorama Leszczyńska 0,64%
Jarmark 0,63%
Tygodnik Ostrołęcki 0,63%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,39%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,16%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,29 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,29%
Tina 16,76%
Viva 10,88%
Z Życia Wzięte 9,58%
Komputer Świat 7,02%
Party Życie Gwiazd 6,37%
Tele Świat 5,93%
Bravo 4,11%
Świat Seriali 3,90%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,54%
Sukcesy i Porażki 3,39%
Bravo Sport 2,71%
Bravo Girl 2,14%
TV 14 1,23%
Monitor Księgowego 0,43%

 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,06 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,06%
Claudia 10,65%
Cztery Kąty 10,09%
Focus 9,60%
Poradnik Domowy 9,47%
Murator 8,66%
Olivia 7,83%
Kobieta i Życie 7,74%
Świat Kobiety 7,54%
Mój Piękny Ogród 6,75%
Dobre Rady 6,74%
National Geographic 6,52%
Avanti 6,00%
Auto Moto 5,45%
Działkowiec 5,25%
Mamo To Ja 5,19%
Glamour 4,46%
CKM 4,39%
Pani 4,39%
CD Action 3,84%
Joy 3,80%
Moje Mieszkanie 3,73%
Ładny Dom 3,69%
Przyślij Przepis! 3,65%
Cosmopolitan 3,59%
M jak mieszkanie 3,54%
Dom & Wnętrze 3,54%
PC Format 3,48%
Samo Zdrowie 3,29%
Playboy 3,15%
Moje Gotowanie 3,07%
Auto Motor i Sport 2,87%
Zdrowie 2,86%
Uroda 2,86%
Dziecko 2,62%
Twoje Dziecko 2,58%
Zwierciadło 2,56%
Elle 2,46%
Dziewczyna 2,44%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,40%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,31%
Dobre Wnętrze 2,22%
Logo 2,22%
Popcorn 2,08%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,07%
Kwietnik 2,05%
Kuchnia 2,03%
Twój Maluszek 2,00%
Magazyn Futbol 2,00%
Rodzice 1,92%
Auto Świat Poradnik 1,91%
Chip 1,88%
Mój Piękny Dom 1,86%
Świat Motocykli 1,86%
Burda 1,69%
Wróżka * 1,68%
Charaktery 1,68%
Top Gear 1,66%
Vita 1,64%
Focus Historia 1,63%
Men's Health 1,56%
Majster 1,55%
Reader's Digest 1,54%
Twist 1,46%
Zbuduj Dom 1,43%
M jak Mama 1,43%
Tak Mieszkam 1,42%
Forbes 1,37%
Na ścieżkach życia 1,28%
National. Geographic. Traveler * 1,19%
Sól i Pieprz 1,06%
InStyle 0,99%
Sukces 0,92%
Shape 0,86%
Voyage 0,86%
Play 0,80%
Weranda * 0,74%
Podróże 0,72%
21. wiek 0,66%
Żagle 0,54%
Architektura-Murator 0,54%
Fun Club 0,53%
Hot Moda & Shopping 0,51%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny * 0,30%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,03 proc. respondentów. 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2009 roku do kwietnia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 201 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.


* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od listopada 2009 do lutego 2010, próba 8043), „Weranda” i „Wróżka” (od listopada do grudnia 2009, próby po 16 160), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od listopada 2009 do stycznia 2010, próba 12 131), „National Geographic. Traveler” (od listopada 2009 do marca 2010, próba 4018 ), „Style i charaktery” (marzec 2010, próba 4018)

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe czytają Polacy?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lili
a kto jeszcze czyta GALE? To kompletna klapa.
0 0
odpowiedź
User
Nana
B,27% czyta Gallę tak dla twojej wiadomości, czyli radzi sobie niezle.
Ale że dzienniki bezpłatne tak słabo sobie radzą. Nie do uwierzenia. To własnie dobrze powinno iść.
0 0
odpowiedź
User
gala gala
Też uważam że za czasów pani izy bartosz gala zrobiła sie nudna. popieram klapa!!!! ale tak to jest jak naczelna zamiast zająć się uczciwą pracą robi zamęt w zgranym zespole. Pamiętam gale za czasów pani szawarskiej to było pismo!
0 0
odpowiedź