SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

Średnio każdy odcinek zakończonej przez TVN telenoweli “Majka” oglądało 2,72 mln widzów, czyli mniej niż w ub.r. przyciągała “Brzydula”. Serial dał stacji drugie miejsce w rynku, a z reklam przyniósł 112 mln zł.

“Majka” nadawana był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 4 stycznia do 23 grudnia br. W czasie jej emisji stacja TVN miała 23 proc. udziału w grupie 4+ i 25,26 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Brzydulę”, śledziło średnio 3,09 mln widzów, a udział serialu w rynku wynosił odpowiednio 25,91 proc. i 31,97 proc.
 
Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Plebanię” oraz “Klan” Jedynce, która notowała 26,30 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (gł. serial “Pierwsza miłość”, 16,49 proc.) oraz TVP 2 (gł. “Panorama”, seriale, programy lokalne; 10,21 proc.). W grupie komercyjnej nadająca “Majkę” stacja była jednak liderem przed Polsatem.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Majki" był epizod z 24 lutego br., który obejrzało 3,59 mln widzów. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w lutym i marcu br., czyli pierwszych miesiącach emisji serialu. To właśnie wtedy serial notował najwyższe średnie wyniki oglądalności – odpowiednio 3,11 i 3,12 mln widzów. W ostatnim miesiącu nadawania – grudniu – jego średnia widownia wyniosła 2,87 mln osób i była najlepsza w sezonie jesiennym. Najwyższy, prawie 26-proc. udziału w rynku “Majka” miała natomiast w czerwcu.

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 111,9 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że "Majkę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 45.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Na miejsce "Majki" TVN wprowadziła do emisji nową telenowelę "Prosto w serce" (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Majki". Regularna emisja serialu ruszy od 3 stycznia 2011 roku.


Widownia “Majki” miesiąc po miesiącu

Miesiąc Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
Styczeń 2 775 765 20,23% 23,54%
Luty 3 105 645 23,19% 27,21%
Marzec 3 122 110 25,67% 29,53%
Kwiecień 2 573 427 24,22% 27,37%
Maj 2 578 403 24,92% 27,37%
Czerwiec 2 369 897 25,98% 27,88%
Wrzesień 2 196 189 22,01% 22,05%
Październik 2 643 325 23,48% 24,16%
Listopad 2 712 571 20,66% 21,68%
Grudzień 2 866 583 21,74% 22,65%
 
średnia 2 718 421 23,00% 25,26%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji “Majki”

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 121 247 26,30% 18,89%
TVN – Majka 2 718 421 23,00% 25,26%
Polsat 1 956 953 16,49% 20,27%
TVP 2 1 211 977 10,21% 8,41%


15 najpopularniejszych odcinków telenoweli

Data Wszyscy 4+
AMR SHR %
24-02-2010 3 587 395 26,79%
04-03-2010 3 514 199 27,38%
03-03-2010 3 500 517 25,41%
01-03-2010 3 480 688 25,12%
15-03-2010 3 459 872 27,02%
22-02-2010 3 431 373 25,05%
16-03-2010 3 381 145 26,00%
25-02-2010 3 372 214 25,71%
23-02-2010 3 371 861 25,30%
08-03-2010 3 353 046 25,96%
26-02-2010 3 347 729 26,46%
09-03-2010 3 322 445 25,33%
17-03-2010 3 290 958 25,08%
02-03-2010 3 245 122 25,19%
10-03-2010 3 242 626 25,56%



Profil widowni serialu

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 28,95% 60
Kobiety 71,05% 137
Wiek  4-9 2,26% 38
 10-15 4,45% 63
16 - 19 3,21% 56
20 - 24 4,35% 53
25 - 29 6,88% 77
30 - 34 7,00% 86
35 - 39 6,73% 95
40 - 44 5,97% 93
45 - 49 7,96% 112
50 - 54 10,56% 128
55 - 59 12,64% 167
60 27,99% 143
Wlk. miasta Wieś 31,14% 80
< 50 tys. 24,85% 103
50-100 tys. 11,13% 130
100-200 tys. 9,52% 119
> 200 tys. 23,36% 115
Zawód Top management 6,54% 84
Pracownicy średniego szczebla 17,08% 118
Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,10% 85
Emeryci 37,36% 150
Inni 21,92% 67
Wykształcenie Podstawowe 50,00% 109
Średnie 32,02% 108
Wyższe 11,28% 99
Inne 6,71% 52


 

Dołącz do dyskusji: “Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
michalk
Chciałbym bardzo podziękowac redakcji za tego typu artykuł,ponieważ jestem fanem wyników oglądalności i na tym portalu z niecierpliwościa czekam na te tzw podsumowania,ale te artykuły mają jedną wadę:
Dlaczego nie są podawane wyniki oglądalności wszystkich odcinków z osobna danego proframu ,tylko np:top 15?
Bardzo proszę o dawanie wyników z wszystkich odcinków programów,nawet jeżeli np:sezon jakiegoś serialu liczy 100 czy nawet 250 odcinków.Przecież niektóre programy nadawane w jeden dzień mają wyższe wyniki oglądalności,a w inny dzień niższe,ponieważ tego dnia w czasie emisji tego programu na konkurencyjnej stacji jest nadawany program z wyższą oglądalnością.
0 0
odpowiedź
User
Woland
A jaka jest oglądalność ostatniego odcinka?
0 0
odpowiedź
User
Gembal
Powinni nakręcić 5 sezon "Magdy M".
0 0
odpowiedź