SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mark Read, CEO WPP: będziemy promować kulturę, która będzie przyciągać najlepszych i najzdolniejszych

Mark Read, nowy CEO holdingu reklamowego WPP przedstawił 140 tys. jej pracownikom własną wizję rozwoju firmy. - Przechodzimy okres zmian strukturalnych, a nie strukturalnego upadku - podkreślił. Poprzednio stanowisko to zajmował Martin Sorrell, który w kwietniu br. postanowił odejść z firmy.

Mark Read, który został nowym CEO WPP wysłał wewnętrzny mail do 140 tys. pracowników holdingu WPP już po tym, jak firma oficjalnie potwierdziła jego nominację na to stanowisko.

Zwrócił w nim uwagę, że o wyjątkowości tej firmy świadczą pracujący w niej ludzie. „ WPP to światowa potęga talentów - światowy lider kreatywności, światowy lider w dziedzinie technologii i danych, wybitne agencje, silne partnerstwo z gigantami technologicznymi i wieloma tysiącami klientów, którzy przykładają ogromną wagę do naszej pracy. Jak powiedziałem w dzisiejszym komunikacie publicznym, jestem bardzo dumny, że otrzymałem szansę na poprowadzenie tej wspaniałej firmy jako CEO. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespół zarządzający WPP otrzymał ogromne wsparcie od osób z całej firmy i chciałbym wam wszystkim za to podziękować. Niektórzy komentatorzy zakwestionowali perspektywy dla naszej branży, ale uważam, że są jasne. Przechodzimy okres zmian strukturalnych, a nie strukturalnego upadku, a jeśli przyjmiemy tę zmianę, czeka nas ekscytująca i pomyślna przyszłość” -napisał. Zaznaczył, że misją WPP jest teraz wykorzystanie jej mocnych stron, zwiększenie tempa zmian i uwolnienie pełnego potencjału, który istnieje w ramach holdingu, z korzyścią dla naszych klientów.

„Postrzegam WPP jako nowoczesną, dynamiczną organizację, która pracuje jako zespół, aby pomóc naszym klientom odnieść sukces i rozwijać się poprzez zintegrowaną ofertę usług marketingowych, doradczych i technologicznych. Nasz duch kreatywności zawsze będzie w sercu tego, co robimy, ale łączenie go z doświadczeniem w zakresie technologii i danych ma kluczowe znaczenie.Dostęp do naszego bogactwa talentów i zasobów będzie jeszcze prostszy dla naszych klientów. Będziemy całkowicie skupiać się na tym, czego potrzebują nasi klienci, i nie pozwolimy, aby nasze własne struktury rozpraszały nas lub przeszkadzały. W ramach tego uproszczenia przyjmiemy znacznie więcej wspólnego podejścia do technologii, danych i produkcji. Będziemy inwestować w nowe obszary - takie jak sztuczna inteligencja i media- które zmieniają naszą branżę. Aby móc osiągnąć te wszystkie cele, będziemy promować kulturę, która przyciąga najlepszych i najzdolniejszych. Budowanie nowego WPP będzie wspólnym przedsięwzięciem i nie mogę się doczekać pracy z ludźmi i słuchania ich w całej firmie, gdy rozwijamy nasze plany na przyszłość” - dodał nowy CEO.

Zdradził ponadto, że Andrew Scott, który ostatnio był tymczasowym dyrektorem współzarządzającym holdingiem obejmie stanowisko dyrektora operacyjnego WPP na stałe jako kluczowy członek starszego zespołu.

Martin Sorrel zwolniony

Mark Read pracował w WPP najpierw w latach 1989-1995. W tym czasie pracował w Booz-Allen & Hamilton w działach marketingu. Wrócił do holdingu w 2002 roku. W latach 2006-2015 zasiadał w zarządzie. Uruchamiał agencję Wunderman, pracował też w Ogilvy&Mather oraz Hill+Knowlton w Londynie.

Martin Sorrell z WPP związany był 33 lata. W kwietniu br. poinformował, że rezygnuje z pracy w holdingu. Podjął tę decyzję wskutek informacji o tym, że niewłaściwie wykorzystywał aktywa spółki, narażając ją na straty. W czerwcu Sorrell zabrał głos ws. medialnych doniesień na temat jego rozstania z WPP – amerykańskie media sugerowały, że pieniędzmi służbowymi miał m.in. opłacać prostytutki. Menedżer stanowczo temu zaprzeczył.

Na początku lipca Sorrell zaskoczył rynek informacją o swoim nowym przedsięwzięciu – S4 Capital. Według byłego szefa WPP ma to być nowy typ przedsiębiorstwa reklamowego. Będzie specjalizować się w tworzeniu komunikacji w oparciu o dane, technologie i content. - S4 Capital to firma, której celem jest zbudowanie międzynarodowego biznesu usług komunikacyjnych ukierunkowanych na rozwój. Istnieją znaczące możliwości w zakresie danych, technologii i treści - mówił Sorrell.

I chociaż WPP groziło mu, że nie spłaci go (wciąż ma udziały w holdingu), Sorrell poprzez spółkę S4 Capital kupił agencję MediaMonks - zapłacił za nią 350 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: Mark Read, CEO WPP: będziemy promować kulturę, która będzie przyciągać najlepszych i najzdolniejszych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
beenthere
Kultura która przyciąga najlepszych i najzdolniejszych? Np. w polskim Wavemaker? Lol, chyba nie z tym betonem u sterów i socjopatami na kierowniczych stanowiskach.
0 0
odpowiedź