SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel: Google blisko 17 mln RU, Gazeta.pl przed Allegro

Serwisy Google odwiedziło w październiku prawie 17 mln użytkowników z Polski – o ponad 500 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Zasięg Facebooka wzrósł o 600 tys. real users, a Allegro.pl wyprzedziła Gazeta.pl

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku z serwisów Google skorzystało 16,99 mln użytkowników z Polski. Liczba real users tych witryn wzrosła tym samym o ok. 510 tys. w porównaniu do września, a ich zasięg procentowy – o 0,75 proc.

Kolejne w zestawieniu grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty liczby użytkowników – Onet.pl o ponad 100 tys., a nasza-klasa.pl o ok. 50 tys. Natomiast witryny Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu przekroczyły one poziom 12 mln RU i zbliżyły się do stron nasza-klasa.pl.

Z kolei serwisy należące do Gazeta.pl przyciągnęły ponad 300 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. W ten sposób awansowały na piąte miejsce, wyprzedzając strony Allegro.pl, które odwiedziło niecałe 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał aż 450 tys. użytkowników z Polski, dzięki czemu wysunął się w zestawieniu przed serwisy Interia.pl.

Facebook zwiększył swój zasięg w Polsce o niecałe 600 tys. real users. Jeszcze większy wzrost liczby użytkowników w naszym kraju – wynoszący prawie 750 tys. – osiągnęły w październiku strony Mozilli. W czołowej dwudziestce zestawienia pojawiły się dobreprogramy.pl.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 991 015 93,17%  
2 Grupa Onet.pl 13 264 062 72,73% tak
3 Grupa nasza-klasa.pl 12 212 306 66,96%  
4 Grupa Wirtualna Polska 12 088 042 66,28% tak
5 Grupa Gazeta.pl 11 651 106 63,89% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 525 318 63,20% tak
7 youtube.com 11 197 486 61,40%  
8 Grupa Interia.pl 11 177 945 61,29% tak
9 Grupa O2.pl 10 118 603 55,48% tak
10 Grupa Wikipedia 9 313 884 51,07%  
11 facebook.com 8 664 058 47,51%  
12 Grupa Mozilla 7 422 151 40,70%  
13 Grupa GG Network 6 116 021 33,54% tak
14 Grupa Microsoft 5 400 838 29,61%  
15 Grupa Axel Springer 4 809 158 26,37% tak
16 Grupa Polskapresse 4 761 344 26,11% tak
17 Grupa Infor 4 447 269 24,39% tak
18 Grupa Money.pl 4 127 348 22,63% tak
19 dobreprogramy.pl 3 976 572 21,80% tak
20 Grupa Orange 3 907 095 21,42%  


W rankingu witryn objętych audytem site-centric tak jak we wcześniejszych miesiącach czołowe miejsca zajmują największe polskie portale horyzontalne i Allegro. Serwisy Axel Springer zyskały w porównaniu do września prawie 100 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły strony należące do Polskapresse.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 72,73% 13 264 062
2 Grupa Wirtualna Polska 66,28% 12 088 042
3 Grupa Gazeta.pl 63,89% 11 651 106
4 Grupa Allegro.pl 63,20% 11 525 318
5 Grupa Interia.pl 61,29% 11 177 945
6 Grupa O2.pl 55,48% 10 118 603
7 Grupa GG Network 33,54% 6 116 021
8 Grupa Axel Springer 26,37% 4 809 158
9 Grupa Polskapresse 26,11% 4 761 344
10 Grupa Infor 24,39% 4 447 269
11 Grupa Money.pl 22,63% 4 127 348
12 dobreprogramy.pl 21,80% 3 976 572
13 Grupa Media Regionalne 19,41% 3 540 369
14 Grupa Spolecznosci.pl* 19,38% 3 533 612
15 Grupa Murator 18,30% 3 337 523
16 zapytaj.com.pl 16,83% 3 069 215
17 Grupa Edipresse.pl 16,62% 3 030 589
18 filmweb.pl 16,29% 2 970 030
19 Grupa Spilgames* 15,53% 2 833 074
20 Grupa Pkt.pl 15,46% 2 819 241

Zasięg domeny google.pl w Polsce zdecydowanie przekroczył 16 mln real users. Ten adres, podobnie jak google.com, odwiedziło po ok. 500 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. Z kolei onet.pl zyskał ponad 200 tys. real users, a nk.pl straciła ok. 150 tys. RU. W zestawieniu pojawiło się chomikuj.pl. które odwiedziło ponad 4 mln użytkowników.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 379 225 89,81%  
2 onet.pl 12 328 749 67,60% tak
3 nk.pl 12 203 434 66,91%  
4 google.com 11 670 508 63,99%  
5 youtube.com 11 197 486 61,40%  
6 allegro.pl 10 923 379 59,90% tak
7 wp.pl 10 857 501 59,53% tak
8 wikipedia.org 9 200 896 50,45%  
9 facebook.com 8 664 058 47,51%  
10 interia.pl 8 203 759 44,98% tak
11 gazeta.pl 7 817 889 42,87% tak
12 mozilla.com 7 307 764 40,07%  
13 wrzuta.pl 4 759 344 26,10% tak
14 o2.pl 4 613 118 25,29% tak
15 zumi.pl 4 579 813 25,11% tak
16 blogspot.com 4 344 408 23,82%  
17 ceneo.pl 4 295 351 23,55% tak
18 microsoft.com 4 278 721 23,46%  
19 chomikuj.pl 4 277 932 23,46% tak
20 otomoto.pl 4 097 844 22,47% tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 300 mln odsłon więcej niż we wrześniu – przy wzroście liczby real users wynoszącym niecałe 100 tys. Natomiast użytkownicy witryn Onet.pl wykonali w nich ok. 150 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Gazeta.pl ten wzrost wyniósł ok. 100 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 292 856 233 11 525 318
2 Grupa Onet.pl 2 973 655 255 13 264 062
3 Grupa Wirtualna Polska 2 357 753 634 12 088 042
4 Grupa Interia.pl 1 164 717 046 11 177 945
5 Grupa Gazeta.pl 1 118 570 552 11 651 106
6 Grupa O2.pl 1 088 339 213 10 118 603
7 Grupa Spolecznosci.pl*  956 418 741 3 533 612
8 Grupa Spilgames* 242 945 974 2 833 074
9 Grupa GG Network 172 501 019 6 116 021
10 poszkole.pl 157 535 480 1 244 493


W październiku polscy internauci dłużej korzystali z czołowych serwisów niż we wrześniu. W zestawieniu tak jak miesiąc wcześniej liderują strony Onet.pl – zarówno pod względem całościowego czasu spędzonego na nich przez użytkowników, jak i średniego czasu na jednego real usera. Największy wzrost odnotowały serwisy Eurozetu – o prawie 1,4 mln godzin łącznego czasu oraz o godzinę i prawie 50 minut czasu przypadającego na jednego użytkownika.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 79 136 437 05:57:58 13 264 062
2 Grupa Wirtualna Polska 68 592 767 05:40:28 12 088 042
3 Grupa Allegro.pl 55 390 832 04:48:22 11 525 318
4 Grupa Interia.pl 37 752 464 03:22:39 11 177 945
5 Grupa O2.pl 29 115 294 02:52:39 10 118 603
6 Grupa Gazeta.pl 24 333 078 02:05:19 11 651 106
7 Grupa GG Network 9 576 007 01:33:57 6 116 021
8 Grupa Spolecznosci.pl* 9 313 136 02:38:08 3 533 612
9 Grupa Spilgames* 5 720 977 02:01:10 2 833 074
10 Grupa Eska 5 255 832 03:46:54 1 389 792
11 wyspagier.pl 3 255 983 01:54:32 1 705 627
12 Grupa Eurozet 2 714 843 03:47:56 714 648
13 Grupa TVN 2 442 384 00:58:14 2 516 147
14 joemonster.org 1 885 931 01:27:12 1 297 732
15 poszkole.pl 1 655 544 01:19:49 1 244 493
16 Grupa Polskapresse 1 590 719 00:20:03 4 761 344
17 grono.net 1 547 274 00:47:20 1 961 636
18 Grupa Media Regionalne 1 450 748 00:24:35 3 540 369
19 filmweb.pl 1 347 543 00:27:13 2 970 030
20 nokaut.pl 1 329 969 00:30:15 2 637 468


Z Gadu-Gadu korzystało minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Za to Skype zyskał w Polsce prawie 300 tys. real users, dzięki czemu zdecydowanie wyprzedził Windows Media Playera. Zasięg Winampa w porównaniu do września spadł o niecałe 200 tys. RU, natomiast z Ipli skorzystało ponad 200 tys. użytkowników więcej.

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp. nazwa zasięg aktywne programy** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 36,25% 6 610 967 tak
2 Komunikator Skype 25,39% 4 629 631  
3 Windows Media Player 23,63% 4 309 725  
4 Winamp 14,59% 2 660 521  
5 Ipla 14,08% 2 567 737  
6 OpenFM 6,28% 1 144 629  
7 RealPlayer 4,12% 750 477  
8 Aplikacja Google Desktop 2,64% 481 317  
9 Komunikator Windows Live Messenger 2,63% 479 182  
10 Komunikator Tlen.pl 2,42% 441 336 tak
11 Google Earth 2,21% 403 153  
12 VLC media player 2,03% 370 745  
13 iTunes 1,49% 271 573  
14 QuickTime 1,44% 262 325  
15 BestPlayer 1,19% 216 174  
16 Komunikator AQQ 1,01% 184 247 tak
17 GOM Player 0,78% 142 541  
18 AIMP 0,69% 126 238  
19 KMplayer 0,52% 95 100  
20 Last FM 0,51% 92 841  


* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu

Liczebność próby: N= 15 087. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.


 

Dołącz do dyskusji: Megapanel: Google blisko 17 mln RU, Gazeta.pl przed Allegro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl