SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemal jedna trzecia polskich marketerów uważa, że metaverse to przyszłość marketingu

Polscy marketerzy uważają, że metaverse będzie kolejną platformą komunikacji z klientami - wynika z badania agencji K2 Create (Grupa K2) i Shortlist Consulting. Blisko jedna trzecia marketerów uważa, że obecność marek w metawersum stanie się w najbliższych latach normą. 

K2 Create i Shortlist Consulting sprawdziły, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium.

70 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu stanowili szefowie działów marketingu, a 40 proc. zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50 proc.

Pojecie metaverse świetnie znane wśród specjalistów od marketingu

Badanie pokazało, że 90 proc. marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40 proc. marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze.

Marketerzy szukają wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach (46,6 proc.), w prasie branżowej (43,2 proc.) i na LinkedIn (37,5 proc.).

Marketerzy w metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż jedna trzecia upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie szumu medialnego.

– Wraz z rozwojem samego marketingu w kolejnych technologicznych rozwiązaniach, ewoluuje również rola marketera. W badaniu zapytano o metawersum, czyli cyfrowy świat, który istnieje niezależnie od jakiegokolwiek jednego świata fizycznego. Mimo, że samo komercyjne metawersum firmy Meta traci ostatnio zainteresowanie inwestorów, zgodnie z wynikami badania marketerzy uważają metawersum nie za krótkotrwały trend, lecz coś, co z nami zostanie. Jednym z trendów, który już zaczyna się pojawiać i - zgodnie z wynikami badania jest coraz bardziej widoczny dla samych marketerów - jest przejście bardzo wielu działań marketingowych do metawersum. Wyniki badania wskazują również, że w znakomitej większości marketerzy nie tylko interesują się koncepcja metawersum, ale też mają świadomość marketing, że w środowisku metawersalnym będzie się bardzo różnił od marketingu tradycyjnego – komentuje wyniki badania proc. Aleksandra Przegalinska, futurolożka i ekspertka w temacie badań nad sztuczną inteligencją.

Dołącz do dyskusji: Niemal jedna trzecia polskich marketerów uważa, że metaverse to przyszłość marketingu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xd
Najlepszy dowód na to, że polscy marketerzy są oderwani od rzeczywistości swoich konsumentów. Proponuję wyjechać z Warszawy i zastanowić się nad promilem polskich konsumentów którzy wejdą do metawersów. Za pośrednictwem czego? Za co? W tym kraju nie ma normalnego dziennikarstwa, bo ludzie konsumują treści za darmo, a marketerzy w jakimś chorym odsetku uważają że przyszłość komunikacji ich marek jest w świecie, do którego jest ogromny próg wejścia (sprzęt, etc)
Marketerzy- zejdzcie w końcu na Ziemie i twórzcie rzeczy z myślą o konsumentach :-/
0 0
odpowiedź
User
osti
Teoretycznie marketerzy mają trochę racji, w końcu firmy będą wchodziły do metaverse, żeby zrobić wokół siebie trochę szumu, szkoda tylko, że nie spotkają tam żadnego potencjalnego klienta xD Temat zdechnie jak NFT :)
0 0
odpowiedź