SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mikroblogi w Polsce: Twitter rośnie w siłę - Pinger, Blip i Flaker w dół

Twitter w skali roku zyskał ponad 250 tys. polskich użytkowników i wyprzedził Pingera. Mocno spadł ruch na Blipie, a na Flakerze - praktycznie zamarł.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że we wrześniu br. Twittera odwiedziło 1,46 mln polskich użytkowników, czyli o 265 tys. więcej niż rok wcześniej. Pinger.pl (należący do Grupy o2.pl) stracił w tym czasie 70 tys. real users i, w efekcie wzrostu zasięgu Twittera, również pozycję lidera serwisów mikroblogowych w Polsce.

Mające o wiele mniejszą odwiedzalność serwisy Blip.pl (należący do GG Network) i Flaker.pl również zanotowały spadki ruchu. Flakera nie odwiedziła nawet wystarczająca liczba uczestników Megapanelu, żeby ruch na stronie mógł zostać określony w badaniu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2012 roku

Twitter w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius)
  real users zasięg
IX 2011 1 195 553 6,35%
X 2011 1 196 462 6,31%
XI 2011 1 195 800 6,27%
XII 2011 1 226 137 6,42%
I 2012 1 433 213 7,48%
II 2012 1 325 662 6,87%
III 2012 1 354 212 6,99%
IV 2012 1 265 710 6,50%
V 2011 1 429 645 7,34%
VI 2012 1 533 541 7,84%
VII 2012 1 438 571 7,39%
VIII 2012 1 582 467 8,14%
IX 2012 1 461 821 7,52%


Twitter w ciągu ostatniego roku notował odwiedzalność rosnącą z miesiąca na miesiąc. Rekordową liczbę użytkowników - ponad 1,5 mln - serwis miał w czerwcu i sierpniu.

>>> TVN24 ma najpopularniejszy kanał na Twitterze. Top 10 dziennikarzy i blogerów

Serwisy mikroblogowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis wrzesień 2012 wrzesień 2011
real users odsłony real users odsłony
Twitter.com 1 461 821 7,52% 1 195 553 6,35%
Pinger.pl 1 304 434 6,71% 1 375 579 7,31%
Blip.pl 149 147 0,77% 215 001 1,14%
Flaker.pl - - 72 216 0,38%

Dołącz do dyskusji: Mikroblogi w Polsce: Twitter rośnie w siłę - Pinger, Blip i Flaker w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asiulek
stalem sobie w miejscu publicznym o duzym natezeniu ruchu
i za plecami slysze "ale ja musze miec taka z dostepem do facebooka i twittera"
patrze a to dwie malolaty straszne gadaja o kupnie komorki
0 0
odpowiedź
User
Marta MK
Szanowna Redakcjo! Używacie nieaktualnego logotypu Twittera w tekście. Polecam link: https://twitter.com/logo , gdzie jasno jest napisane, że logo w postaci literki "t" już dawno nie obowiązuje, a używać nalezy znaku niebieskiego ptaszka. Myśle, że warto to poprawić, w końcu to portal o mediach :)

Pozdrawiam serdecznie
0 0
odpowiedź
User
ekspert
Wkrótce Twitter może stać się najbardziej wpływowym i opiniotwórczym medium. Agregując w jednym miejscu (Timeline) wiadomości i opinie, tworzone przez najbardziej wartościowe osoby z kręgu blogosfery, dziennikarstwa i polityki, tworzy wiodący nurt "opinii społecznej", i to takiej, z którą każda władza będzie się coraz bardziej liczyć. Twitter to nie jest kolejne miejsce dla miłośników Naszej Klasy czy Facebooka. Tam albo masz coś istotnego do powiedzenia, albo nie istniejesz. Żadne "słitfocie" i superdania z Instagrama nie pomogą.
Zachęcam do korzystania z tego wyjątkowego kanału komentowania ale i kształtowania rzeczywistości.
0 0
odpowiedź