SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Morning show Dwójki zyskało na zmianie pory emisji

"Pytanie na śniadanie" po zmianie pory emisji zyskało widzów. Program znów wygrywa rywalizację z "Dzień Dobry TVN". Śniadaniowy magazyn TVN utrzymał jednak znaczną przewagę w komercyjnej grupie docelowej.

Morning show Dwójki między 5 a 23 stycznia b.r. śledziło średnio 727 tys. widzów, zapewniając stacji 17,27 proc. udziału w rynku (w sezonie jesiennym wrzesień - listopad 2008 roku program miał 509 tys. widzów i 14,29 proc. udziału w rynku). Konkurencyjne "Dzień Dobry TVN" zainteresowało w badanym okresie 653 tys. osób i dało stacji 15,43 proc. udziału w rynku ( jesienią 593 tys. widzów i 18,03 proc. udziału) - wynika z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych AGB Nielsen Media Reserach.

Pytanie na śniadanie Wszyscy 4+
Data Start Koniec AMR SHR %
05-01-2009 08:30 10:42 620 655 16,70%
06-01-2009 08:29 10:40 819 375 19,02%
07-01-2009 08:30 10:42 834 890 19,38%
08-01-2009 08:30 10:36 738 007 17,94%
09-01-2009 08:30 10:35 778 708 19,32%
12-01-2009 08:30 10:39 721 810 17,29%
13-01-2009 08:30 10:34 745 576 17,84%
14-01-2009 08:30 10:42 723 951 16,90%
15-01-2009 08:30 10:37 726 425 17,01%
16-01-2009 08:30 10:34 658 143 15,65%
19-01-2009 08:31 10:35 719 370 16,53%
20-01-2009 08:29 10:32 705 652 16,47%
21-01-2009 08:30 10:35 801 807 18,45%
22-01-2009 08:31 10:34 626 940 14,82%
23-01-2009 08:30 10:50 673 119 15,25%
średnia

727 311 17,27%


Dzień dobry TVN Wszyscy 4+
Data Start Koniec AMR SHR %
05-01-2009 08:30 10:59 555 199 14,84%
06-01-2009 08:30 10:58 650 863 15,05%
07-01-2009 08:30 10:58 578 208 13,40%
08-01-2009 08:30 10:57 635 931 15,37%
09-01-2009 08:30 10:58 653 924 16,05%
12-01-2009 08:30 10:58 616 579 14,69%
13-01-2009 08:30 10:57 762 833 18,22%
14-01-2009 08:30 10:58 630 971 14,70%
15-01-2009 08:30 10:56 626 604 14,62%
16-01-2009 08:30 10:57 647 076 15,42%
19-01-2009 08:30 10:57 628 993 14,47%
20-01-2009 08:30 10:58 698 184 16,18%
21-01-2009 08:30 10:57 749 184 17,17%
22-01-2009 08:30 10:58 748 231 17,45%
23-01-2009 08:30 10:57 609 490 13,87%
średnia

652 957 15,43%


Alicja Resich- Modlińska, nadzorująca śniadaniowe pasmo Dwójki nie kryje zadowolenia.

- Przesunięcie 'Pytania' na 8.30 było bardzo dobrą decyzją. Od stycznia walczymy z konkurencją tylko na polu dziennikarskim. Przynosi to oczekiwane efekty - mówi Resich- Modlińska w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. - Mamy znakomitych ekspertów, wybitnych profesorów. W każdym programie są gwiazdy z pierwszej półki - zachwala swój magazyn.

TVN nie czuje się jednak przegrany w styczniowej rywalizacji z Dwójką. - Zupełnie nie bierzemy pod uwagę grupy 4+. Budujemy swoją ramówkę oraz ofertę programową pod grupę docelową 16-49. I tylko ten target jest badany na potrzeby naszych programów - mówi Remik Maścianica, producent "Dzień Dobry TVN". - Atrakcyjni dla reklamodawców widzowie zdecydowanie chętniej wybierają nasz magazyn - dodaje.

Słowa Maścianicy potwierdzają dane. Wśród widzów między 16 a 49 rokiem "Pytanie na śniadanie" ma 235 tys. widzów i 14,35 proc. udziału w rynku, zaś "Dzień Dobry TVN" 292 tys. osób osób 17,64 proc. udziału w rynku.

Dzień dobry TVN

16 - 49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

05-01-2009 08:30 10:59 253 826 17,42%
06-01-2009 08:30 10:58 288 035 17,33%
07-01-2009 08:30 10:58 250 316 15,08%
08-01-2009 08:30 10:57 275 366 16,34%
09-01-2009 08:30 10:58 269 337 16,85%
12-01-2009 08:30 10:58 292 134 16,93%
13-01-2009 08:30 10:57 328 017 18,93%
14-01-2009 08:30 10:58 285 448 16,36%
15-01-2009 08:30 10:56 333 998 19,17%
16-01-2009 08:30 10:57 326 688 18,26%
19-01-2009 08:30 10:57 244 871 14,95%
20-01-2009 08:30 10:58 341 069 20,95%
21-01-2009 08:30 10:57 270 070 17,04%
22-01-2009 08:30 10:58 369 651 22,76%
23-01-2009 08:30 10:57 250 142 16,01%
średnia

291 959 17,64%

Pytanie na śniadanie

16 - 49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

05-01-2009 08:30 10:42 161 124 11,23%
06-01-2009 08:29 10:40 252 105 15,19%
07-01-2009 08:30 10:42 239 581 14,56%
08-01-2009 08:30 10:36 281 978 16,92%
09-01-2009 08:30 10:35 246 066 15,63%
12-01-2009 08:30 10:39 234 899 13,75%
13-01-2009 08:30 10:34 258 018 15,03%
14-01-2009 08:30 10:42 289 527 16,65%
15-01-2009 08:30 10:37 247 223 14,27%
16-01-2009 08:30 10:34 236 980 13,20%
19-01-2009 08:31 10:35 214 583 13,13%
20-01-2009 08:29 10:32 235 670 14,64%
21-01-2009 08:30 10:35 231 799 14,78%
22-01-2009 08:31 10:34 193 272 12,08%
23-01-2009 08:30 10:50 212 141 13,49%
średnia

235 480 14,35%


Różnice nie są jednak tak znaczne przy analizie wpływów reklamowych. W ostatnim tygodniu (15 - 23 stycznia) oba programy zarobiły około 1,3 mln złotych (cennikowo, bez rabatów). Wszystkie dane AGB Nielsen Media Research.

Dołącz do dyskusji: Morning show Dwójki zyskało na zmianie pory emisji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl