SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mundial: mecz Paragwaj-Hiszpania hitem ćwierćfinałów

Najchętniej oglądanym ćwierćfinałem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej był mecz Paragwaj-Hiszpania, który zobaczyło 4,5 mln widzów. Do tej pory TVP zarobiła z reklam 103 mln złotych.

Średnia oglądalność ćwierćfinałowych meczów w RPA wyniosła w TVP1 i TVP2 średnio 3,87 mln widzów, zapewniając kanałom udział na poziomie 39,37 proc. w grupie 4+ oraz 40,89 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. 

WIRTUALNEMEDIA.PL
Mecz Kanał Data AMR SHR % SHR (16-49)
URUGWAJ - GHANA TVP1 02-07-2010 4217001 35,56% 35,88%
HOLANDIA - BRAZYLIA TVP2 02-07-2010 2826521 39,53% 44,81%
ARGENTYNA - NIEMCY TVP1 03-07-2010 3995663 51,21% 52,67%
PARAGWAJ - HISZPANIA TVP2 03-07-2010 4268927 36,86% 38,34%
średnio     3867916 39,37% 40,89%


Dodatkowe 225 tys. osób oglądało rozgrywki w TVP Sport. Na tej antenie największą widownię zgromadził mecz Niemcy – Argentyna (317 tys. widzów i 4,06 proc. udziału). Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.  

WIRTUALNEMEDIA.PL
Mecz Kanał Data AMR SHR % SHR (16-49)
URUGWAJ - GHANA TVP SPORT 02-07-2010 181442 2,61% 2,79%
HOLANDIA - BRAZYLIA TVP SPORT 02-07-2010 183512 1,56% 2,24%
ARGENTYNA - NIEMCY TVP SPORT 03-07-2010 316758 4,06% 5,43%
PARAGWAJ - HISZPANIA TVP SPORT 03-07-2010 242222 2,09% 2,66%
średnio     224776 2,31% 2,98%


Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wpływy reklamowe TVP przy meczach ćwierćfinałowych wyniosły 12,6 mln złotych. Łączne wydatki reklamowe od początku mundialu przekroczyły 103 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

Spotkania śledzą głównie mężczyźni (65 proc. widzów), osoby powyżej 45 roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast. Fanów rozgrywek można znaleźć jednak niemal we wszystkich  grupach, na podstawie danych trudno zbudować precyzyjny profil widzów mundialu. 

ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 64,95% 135
  Kobiety 35,05% 68
Wiek  4-9 1,45% 24
   10-15 3,37% 48
  16 - 19 3,26% 56
  20 - 24 6,33% 77
  25 - 29 5,51% 62
  30 - 34 7,97% 98
  35 - 39 6,54% 92
  40 - 44 5,99% 93
  45 - 49 8,18% 115
  50 - 54 12,56% 152
  55 - 59 12,32% 162
  60+ 26,53% 136
Wlk. miasta Wieś 40,17% 103
  < 50 tys. 24,20% 100
  50-100 tys. 8,82% 103
  100-200 tys. 8,27% 103
  > 200 tys. 18,54% 91
Zawód Top management 7,61% 98
  Pracownicy średniego szczebla 16,87% 116
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,35% 111
  Emeryci 32,76% 132
  Inni 20,41% 63
Wykształcenie Podstawowe 49,99% 109
  Średnie 32,49% 110
  Wyższe 12,70% 111
  Inne 4,82% 37


 

Dołącz do dyskusji: Mundial: mecz Paragwaj-Hiszpania hitem ćwierćfinałów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
ja oglądam na TVP HD
0 0
odpowiedź
User
FKR
Ja też w TVP HD. Ta stacja również powinna być objęta badaniem, odkiedy poszerzyła zasięg.
0 0
odpowiedź