SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2010 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (październik 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Informacje, publicystyka, media

Bez zmian w kolejności serwisów z czołowej dziesiątki zestawienia. Przy czym strony informacyjne Gazeta.pl i Polskapresse odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu, a witryny informacyjne Wirtualnej Polski i SE.pl – po ponad 100 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne 6 771 497 256 463 632 37,13% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 5 883 150 235 992 789 32,26% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 5 858 671 165 428 869 32,12% tak
4 Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne 3 503 532 83 702 882 19,21% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne 3 351 594 76 730 660 18,38% tak
6 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 3 271 820 38 293 949 17,94% tak
7 Grupa TVN - Serwisy informacyjne 2 180 303 76 390 767 11,96% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne 1 856 140 50 209 901 10,18% tak
9 Grupa Murator-se.pl 1 459 171 12 822 839 8,00% tak
10 Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne 1 364 129 21 827 251 7,48% tak
11 Grupa TVP - Serwisy informacyjne 1 173 322 11 830 548 6,43% tak
12 Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne 1 130 352 20 549 322 6,20% tak
13 Grupa Infor - Informacje 978 776 14 925 893 5,37% tak
14 trojmiasto.pl 814 969 - 4,47%  
15 Grupa Polskie Radio 655 326 8 855 271 3,59% tak
16 Grupa Gery.pl - Serwisy informacyjne 588 006 5 976 087 3,22% tak
17 otopr.pl 574 846 - 3,15%  
18 pogodynka.pl 569 314 - 3,12%  
19 Grupa Google - Serwisy informacyjne 552 860 - 3,03%  
20 polskastacja.pl 545 452 - 2,99%  



Kultura, rozrywka

YouTube przyciągnął ok. 450 tys. real users z Polski więcej niż miesiąc wcześniej. Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia przeważają wzrosty popularności – wyjątkiem serwisy rozrywkowe Wirtualnej Polski.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 11 197 486 - 61,40%  
2 Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 6 932 155 807 189 235 38,01% tak
3 Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe 6 694 251 428 246 464 36,71% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe 6 231 050 398 986 542 34,17% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe 4 103 146 282 777 748 22,50% tak
6 demotywatory.pl 3 347 335 - 18,35%  
7 Grupa Spilgames 3 144 916 - 17,24%  
8 filmweb.pl 2 970 030 132 061 559 16,29% tak
9 Grupa Google - Serwisy rozrywkowe 2 925 657 - 16,04%  
10 Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 2 703 557 48 855 002 14,82% tak
11 warofdragons.pl 2 186 085 - 11,99%  
12 tekstowo.pl 2 151 860 32 491 497 11,80% tak
13 bigpoint.com 1 998 722 - 10,96%  
14 Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 1 854 138 22 048 707 10,17% tak
15 megavideo.com 1 757 512 - 9,64%  
16 edarling.pl 1 734 121 - 9,51%  
17 wyspagier.pl 1 705 627 111 668 127 9,35% tak
18 Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 1 676 263 - 9,19%  
19 Grupa Gry-online.pl 1 647 303 43 338 741 9,03% tak
20 skill2thrill.com 1 557 081 - 8,54%  



Motoryzacja

otomoto.pl odwiedziło ok. 30 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu, za to wykonali oni w serwisie ponad 4 mln odsłon więcej. Kolejne witryny z czołówki rankingu też zanotowały nieznaczne spadki liczby real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl-otomoto.pl 4 097 844 337 649 802 22,47% tak
2 Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 2 404 987 55 400 135 13,19% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 881 765 26 635 038 10,32% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 573 842 24 239 196 8,63% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 202 642 15 843 814 6,59% tak
6 autocentrum.pl 1 099 830 20 405 433 6,03% tak
7 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 1 038 257 27 011 202 5,69% tak
8 Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne 795 450 7 457 094 4,36% tak
9 Grupa V10.pl 784 067 - 4,30%  
10 Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne 709 162 7 109 089 3,89% tak
11 Grupa Auto.pl 686 911 - 3,77%  
12 Grupa Mobile 599 799 - 3,29%  
13 autogielda.pl 454 961 - 2,49%  
14 Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 401 429 4 038 832 2,20% tak
15 forumsamochodowe.pl 303 673 - 1,67%  
16 scigacz.pl 259 976 - 1,43%  
17 motonews.pl 228 368 - 1,25%  
18 Grupa NNV-autoteam.pl 211 945 - 1,16%  
19 vw-passat.pl 209 525 - 1,15%  
20 vwgolf.pl 190 736 - 1,05%  

 

Budownictwo i nieruchomości

Serwisy Gazeta.pl i Muratora z tej kategorii straciły w porównaniu do września po ponad 100 tys. real users. Nieco mniej użytkowników odwiedziło też otodom.pl oraz witryny o budownictwie Polskapresse i Oferty.net.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo 1 671 408 23 125 416 9,16% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo 1 432 915 14 031 835 7,86% tak
3 Grupa Allegro.pl-otodom.pl 1 032 660 29 381 244 5,66% tak
4 Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości 656 902 28 188 466 3,60% tak
5 Grupa Oferty.net 629 772 12 395 722 3,45% tak
6 Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości 577 794 2 586 560 3,17% tak
7 Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl 553 737 17 988 106 3,04% tak
8 Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo 540 688 7 886 655 2,96% tak
9 Grupa Interia.pl - Budownictwo 520 572 25 365 687 2,85% tak
10 Grupa e-budownictwo.pl 469 268 4 864 823 2,57% tak
11 Grupa Gazeta.pl-domiporta.pl 435 612 11 499 737 2,39% tak
12 Grupa Meble.pl - Budownictwo 423 837 - 2,32%  
13 skyscrapercity.com 361 158 - 1,98%  
14 Grupa Onet.pl - Budownictwo 325 220 6 002 735 1,78% tak
15 Grupa Dom.pl - Budownictwo 306 503 - 1,68%  
16 Grupa o2.pl - Budownictwo 253 032 1 804 440 1,39% tak
17 szybko.pl 244 976 4 033 794 1,34% tak
18 Grupa Money.pl-money.pl-dom.money.pl 240 065 2 856 734 1,32% tak
19 swiatkwiatow.pl 214 848 - 1,18%  
20 Grupa KRN Media 210 033 3 127 979 1,15% tak

 

Edukacja

Strony edukacyjne Wikipedii, Google i Gazeta.pl przyciągnęły po ok. 500 tys. real users z Polski więcej niż miesiąc wcześniej. Z szóstego na piąte miejsce awansował bryk.pl, a z jedenastego na ósme – shvoong.com.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 9 286 343 - 50,92%  
2 Grupa Google - Edukacja 4 636 260 - 25,42%  
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 4 162 224 50 333 166 22,82% tak
4 Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne 3 105 252 23 122 714 17,03% tak
5 bryk.pl 1 755 377 7 181 146 9,63% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 1 718 923 14 828 131 9,43% tak
7 Grupa Netstel - Serwisy edukacyjne 1 273 451 - 6,98%  
8 shvoong.com 1 225 110 - 6,72%  
9 szkolnictwo.pl 1 209 783 - 6,63%  
10 Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne 1 183 199 12 536 392 6,49% tak
11 zgapa.pl 1 108 909 2 880 403 6,08% tak
12 klp.pl 1 090 656 - 5,98%  
13 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 1 034 574 - 5,67%  
14 translate.pl 1 004 482 - 5,51%  
15 Grupa Ling.pl 817 009 - 4,48%  
16 Grupa Na6.pl 763 391 - 4,19%  
17 Grupa Edgard 760 038 - 4,17%  
18 zaliczaj.pl 741 044 - 4,06%  
19 Grupa o2.pl - Serwisy edukacyjne 642 843 10 035 000 3,52% tak
20 translatica.pl 596 193 - 3,27%  

 

Erotyka

redtube.com odwiedziło prawie 100 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu, a xvideoslive.com– prawie 250 tys. mniej. Za to pornhub.com zyskał 50 tys. real users i przeskoczył z czwartego na drugie miejsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 redtube.com 1 649 023 - 9,04%  
2 pornhub.com 1 386 959 - 7,61%  
3 xvideoslive.com 1 314 023 - 7,21%  
4 xvideos.com 1 217 329 - 6,67%  
5 livejasmin.com 1 183 932 - 6,49%  
6 sexrura.pl 1 081 890 - 5,93%  
7 zbiornik.com 899 925 - 4,93%  
8 Grupa Wirtualna Polska - Erotyka 784 535 77 075 169 4,30% tak
9 porno.com.pl 705 857 - 3,87%  
10 xnxx.com 701 990 - 3,85%  
11 xhamster.com 663 707 - 3,64%  
12 Grupa rXmedia 657 141 - 3,60%  
13 sexnk.net 627 585 - 3,44%  
14 erodate.pl 623 222 - 3,42%  
15 sexmov.pl 622 715 - 3,41%  
16 adultfriendfinder.com 616 263 - 3,38%  
17 fotka.sex.pl 612 732 - 3,36%  
18 tube8.com 599 230 - 3,29%  
19 sex-blog.pl 540 920 - 2,97%  
20 youporn.com 525 624 - 2,88%  

 

Sport

Cztery czołowe grupy serwisów sportowych w porównaniu do września straciły użytkowników. Największy spadek – wynoszący 550 tys. real users – zanotowały strony Wirtualnej Polski. 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe 3 627 748 121 221 162 19,89% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 3 448 028 120 079 145 18,91% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe 3 222 571 68 122 329 17,67% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe 1 470 844 71 246 990 8,07% tak
5 90minut.pl 540 017 27 368 893 2,96% tak
6 futbolowo.pl 529 993 38 151 859 2,91% tak
7 Grupa o2.pl - Serwisy sportowe 489 666 4 140 706 2,68% tak
8 livesports.pl 412 555 - 2,26%  
9 kfd.pl 411 745 - 2,26%  
10 livescore.com 375 693 - 2,06%  
11 Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe 354 868 4 166 964 1,95% tak
12 sportowefakty.pl 320 873 25 790 071 1,76% tak
13 meczyki.pl 309 861 - 1,70%  
14 soccer-live.pl 225 342 3 058 523 1,24% tak
15 lechpoznan.pl 222 839 4 286 326 1,22% tak
16 Grupa Eurosport 213 333 - 1,17%  
17 Grupa TVP-tvp.pl-tvp.pl - sport 209 165 2 341 500 1,15% tak
18 Grupa Fit.pl - Sport 207 259 - 1,14%  
19 Grupa Kadra.pl 159 443 5 965 622 0,87% tak
20 Grupa Polskapresse - Sport 158 328 2 429 429 0,87% tak

 

E-commerce

Liderujące w tej kategorii Allegro odwiedziło niecałe 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Groupon zyskały ponad 1,1 mln real users z Polski, czyli prawie podwoiły w ciągu miesiąca swój zasięg. Dzięki temu awansowały z szóstej na trzecią pozycję.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro - E-commerce 11 324 731 4 910 879 184 62,10% tak
2 nokaut.pl 2 637 468 10 064 820 14,46% tak
3 Grupa Groupon 2 372 462 - 13,01%  
4 aukcjoner.pl 1 687 487 - 9,25%  
5 euro.com.pl 1 666 980 - 9,14%  
6 okazje.info.pl 1 461 102 7 653 396 8,01% tak
7 bonprix.pl 1 446 289 - 7,93%  
8 skapiec.pl 1 411 933 - 7,74%  
9 Grupa Spolecznosci.pl - E-commerce 1 314 483 54 253 222 7,21% tak
10 Grupa Onet.pl - E-commerce 1 306 329 129 878 142 7,16% tak
11 merlin.pl 1 286 097 - 7,05%  
12 twenga.pl 1 173 152 - 6,43%  
13 Grupa Ebay 1 127 920 - 6,18%  
14 Grupa o2.pl - E-commerce 955 988 6 849 022 5,24% tak
15 empik.com 952 514 - 5,22%  
16 Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce 908 386 60 150 250 4,98% tak
17 Grupa Interia.pl - E-commerce 878 350 18 541 507 4,82% tak
18 tchibo.pl 777 845 - 4,27%  
19 halens.pl 742 170 - 4,07%  
20 alejka.pl 727 636 - 3,99%  

 

Styl życia

Witryny life-stylowe Onet.pl przyciągnęły ponad 200 tys. real users więcej niż we wrześniu. Za to kolejne trzy grupy serwisów odwiedziło po nieznacznie mniej użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
STYL ŻYCIA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Styl życia 6 453 177 335 089 461 35,38% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Styl życia 5 858 455 342 677 987 32,12% tak
3 Grupa o2.pl - Styl życia 5 268 063 221 234 731 28,89% tak
4 Grupa Gazeta.pl - Styl życia 4 587 253 144 584 945 25,15% tak
5 Grupa Interia.pl - Styl życia 3 270 086 96 787 236 17,93% tak
6 Grupa Edipresse - Styl życia 3 000 149 47 499 088 16,45% tak
7 Grupa Infor - Styl życia 1 853 528 10 820 628 10,16% tak
8 Grupa Axel Springer - Styl życia 1 773 752 12 664 618 9,73% tak
9 Grupa G+J Polska - Styl życia 1 735 377 21 356 987 9,52% tak
10 Grupa We-dwoje.pl - Styl życia 1 707 343 16 126 383 9,36% tak
11 Grupa Abczdrowie.pl 1 083 105 - 5,94%  
12 Grupa Murator - Styl życia 1 054 653 3 007 288 5,78% tak
13 kozaczek.pl 1 044 972 18 288 565 5,73% tak
14 biomedical.pl 955 498 3 011 795 5,24% tak
15 dlastudenta.pl 917 420 7 018 795 5,03% tak
16 wielkiezarcie.com 881 692 6 329 966 4,83% tak
17 senior.pl 861 235 2 969 749 4,72% tak
18 opoka.org.pl 852 054 - 4,67%  
19 Grupa Banzaj.pl - Styl życia 826 012 13 008 063 4,53% tak
20 tipy.pl 809 315 3 326 916 4,44% tak

 

Turystyka

Stronę rozklad-pkp.pl odwiedziło nieco mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy turystyczne Onet.pl i Wirtualnej Polski osiągnęły niewielkie wzrosty liczby real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
TURYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 rozklad-pkp.pl 2 082 532 45 413 593 11,42% tak
2 Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne 1 856 092 18 917 130 10,18% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 1 151 181 17 238 619 6,31% tak
4 Grupa E-podroznik.pl 990 352 - 5,43%  
5 Grupa Eholiday.pl 775 396 5 502 600 4,25% tak
6 Grupa Meteor24.pl 683 659 - 3,75%  
7 Grupa Nocowanie.pl 641 693 6 268 664 3,52% tak
8 Grupa eSKY.pl 459 746 - 2,52%  
9 odleglosci.pl 443 403 - 2,43%  
10 Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne 383 279 3 082 987 2,10% tak
11 Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 372 150 3 648 638 2,04% tak
12 mapofpoland.pl 350 448 - 1,92%  
13 Grupa Allegro.pl - Turystyka 313 714 3 620 596 1,72% tak
14 tur-info.pl 308 825 - 1,69%  
15 booking.com 306 559 - 1,68%  
16 Grupa Wakacje.pl 304 273 - 1,67%  
17 Grupa Fajnewczasy.pl 275 318 2 373 055 1,51% tak
18 Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne 273 233 2 128 688 1,50% tak
19 Grupa Easygo.pl 272 032 - 1,49%  
20 Grupa Travelplanet.pl SA 271 976 - 1,49%  



Firmowe

 

     
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
FIRMOWE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Mozilla 7 422 151 - 40,70%  
2 Grupa Microsoft - Firmowe  5 357 772 - 29,38%  
3 Grupa Orange 3 907 095 - 21,42%  
4 adobe.com 3 715 810 - 20,37%  
5 Grupa Plus GSM 3 234 211 - 17,73%  
6 Grupa Ipko.pl 2 716 308 - 14,89%  
7 Grupa PTC Era 2 468 747 - 13,54%  
8 Grupa Play 2 166 750 - 11,88%  
9 Grupa ING 1 968 372 - 10,79%  
10 Grupa Mbank 1 943 995 - 10,66%  
11 platnosci.pl 1 907 405 - 10,46%  
12 skype.com 1 900 391 - 10,42%  
13 Grupa Google - Firmowe 1 802 368 - 9,88%  
14 pkobp.pl 1 802 214 - 9,88%  
15 Grupa Pekao SA 1 525 699 - 8,37%  
16 Grupa BZWBK 1 509 100 - 8,27%  
17 tp.pl 1 405 814 - 7,71%  
18 lotto.pl 1 382 479 - 7,58%  
19 aliorbank.pl 1 119 302 - 6,14%  
20 cinema-city.pl 1 104 684 - 6,06%  

 

Nowe technologie

W czołowej dziesiątce tego zestawienia przeważają wzrosty popularności. Przy czym serwis frazpc.pl odwiedziło prawie 700 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, przez co przesunął się on o cztery miejsca w dół.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
NOWE TECHNOLOGIE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Nowe technologie 4 678 696 40 069 274 25,65% tak
2 dobreprogramy.pl 3 976 572 35 980 322 21,80% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie 3 714 047 42 088 174 20,37% tak
4 Grupa Onet.pl - Nowe technologie 3 189 308 54 387 981 17,49% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie 1 907 247 9 867 327 10,46% tak
6 Grupa IDG - Nowe technologie 1 818 647 9 431 203 9,97% tak
7 Grupa Netstel - Nowe technologie 1 709 255 - 9,37%  
8 programosy.pl 1 263 780 5 349 424 6,93% tak
9 Grupa Axel Springer - Nowe technologie 1 203 193 5 126 616 6,60% tak
10 frazpc.pl 966 764 3 319 691 5,30% tak
11 Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie 871 551 - 4,78%  
12 telepolis.pl 767 341 - 4,21%  
13 Grupa Blomedia - Nowe technologie 736 782 - 4,04%  
14 chip.pl 671 813 3 140 049 3,68% tak
15 chip.eu 637 059 - 3,49%  
16 sourceforge.net 587 044 - 3,22%  
17 Grupa TRO Media - Nowe Technologie 566 370 1 864 597 3,11% tak
18 softonic.pl 563 119 - 3,09%  
19 cnet.com 539 270 - 2,96%  
20 brothersoft.com 538 029 - 2,95%  

 

Praca

Pięć najpopularniejszych serwisów z tej kategorii zanotowało podobne wyniki jak we wrześniu. W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Względnie mało użytkowników straciła strona praca.money.pl, dlatego awansowała o dwa miejsca.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PRACA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Praca 1 964 125 40 542 445 10,77% tak
2 Grupa Pracuj - Praca 1 805 475 54 588 778 9,90% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Praca 1 677 280 11 474 075 9,20% tak
4 jobrapido.pl 1 219 166 - 6,69%  
5 infopraca.pl 1 124 292 23 616 363 6,16% tak
6 Grupa Money.pl-money.pl-praca.money.pl 754 947 13 737 949 4,14% tak
7 Grupa GoWork.pl 751 946 - 4,12%  
8 praca.pl 696 535 7 916 782 3,82% tak
9 Grupa Allegro - Praca 649 107 5 730 216 3,56% tak
10 Grupa Axel Springer - Praca 606 122 3 948 097 3,32% tak
11 Grupa Polskapresse - Praca 604 468 8 228 076 3,31% tak
12 jooble.com.pl 440 825 - 2,42%  
13 egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 409 930 4 055 756 2,25% tak
14 szybkopraca.pl 368 412 - 2,02%  
15 jobisjob.pl 302 620 - 1,66%  
16 Grupa Presspublica-kariera.pl 288 616 1 218 784 1,58% tak
17 Grupa Interia.pl - Praca 277 721 924 582 1,52% tak
18 careerjet.pl 230 250 - 1,26%  
19 niania.pl 220 257 - 1,21%  
20 Grupa Onet.pl - Praca 213 307 2 724 116 1,17% tak

 

Społeczności

Witryny z grupy nasza-klasa.pl – przede wszystkim Nk.pl – straciły w porównaniu do września ok. 50 tys. użytkowników, natomiast Facebook zyskał niecałe 600 tys. real users. Natomiast społeczności Gazeta.pl, Interia.pl i Onet.pl odwiedziło po ponad 200 tys. użytkowników więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPOŁECZNOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa nasza-klasa.pl 12 212 306 - 66,96%  
2 facebook.com 8 664 058 - 47,51%  
3 Grupa Gazeta.pl - Społeczności 6 158 819 368 879 184 33,77% tak
4 Grupa Interia.pl - Społeczności 5 044 612 116 517 108 27,66% tak
5 Grupa Onet.pl - Społeczności 4 869 333 69 070 094 26,70% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Społeczności 4 644 448 46 207 410 25,47% tak
7 Grupa Google - Społeczności 4 464 595 - 24,48%  
8 Grupa GG Network - Społeczności 4 425 208 104 792 752 24,26% tak
9 Grupa o2.pl - Społeczności 3 224 254 51 003 426 17,68% tak
10 zapytaj.com.pl 3 069 215 57 152 032 16,83% tak
11 goldenline.pl 2 074 853 - 11,38%  
12 peb.pl 2 038 100 - 11,18%  
13 grono.net 1 961 636 130 004 397 10,76% tak
14 Grupa Spolecznosci.pl - Serwisy spolecznościowe 1 704 229 - 9,34%  
15 wordpress.com 1 643 476 - 9,01%  
16 wykop.pl 1 514 044 - 8,30%  
17 myspace.com 1 336 536 20 520 020 7,33% tak
18 akazoo.pl 1 200 530 - 6,58%  
19 Grupa Allegro.pl-cokupic.pl 1 192 824 5 562 986 6,54% tak
20 pun.pl 1 053 765 15 965 396 5,78% tak

 

Mapy i lokalizatory

Serwisy Google z tej kategorii zwiększyły swój zasięg w porównaniu do września o ponad 50 tys. real users, a jakdojade.pl – o ponad 100 tys. Z kolei zumi.pl odwiedziło prawie 200 tys. użytkowników mniej, a szukacz.pl i mapa.pf.pl – po ponad 100 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MAPY I LOKALIZATORY
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Mapy i lokalizatory 5 600 411 - 30,71%  
2 Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl 4 579 813 43 996 766 25,11% tak
3 targeo.pl 1 167 810 - 6,40%  
4 szukacz.pl-szukacz.pl - mapy 706 714 2 550 120 3,88% tak
5 Grupa Pf.pl-pf.pl-mapa.pf.pl 528 861 - 2,90%  
6 jakdojade.pl 428 580 - 2,35%  
7 miplo.pl 335 131 - 1,84%  
8 Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl 288 160 870 557 1,58% tak
9 wikimapia.org 281 241 - 1,54%  
10 dojazd.org 262 066 - 1,44%  
11 Grupa Interia.pl - map24.interia.pl 261 648 7 637 339 1,43% tak
12 planmiasta.info 151 316 - 0,83%  
13 maperia.pl 111 607 - 0,61%  
14 gdziejestdziecko.pl 93 324 - 0,51%  
15 Grupa o2.pl - Mapy 88 689 199 889 0,49% tak
16 kodypocztowe.info 74 741 - 0,41%  
17 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - mapy 68 963 306 915 0,38% tak
18 ovi.com-maps.ovi.com 51 161 - 0,28%  
19 Grupa UM Warszawa-um.warszawa.pl-um.warszawa.pl - mapy 39 204 - 0,21%  
20 mapgo.pl 38 941 - 0,21%  

 

Hosting

Liderujące w tej kategorii serwisy Interia.pl przyciągnęły ponad 250 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu. Za to home.pl zyskało ponad 100 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
HOSTING
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Hosting 2 761 210 18 146 862 15,14% tak
2 home.pl 2 754 988 - 15,11%  
3 Grupa Onet.pl - Hosting 2 313 344 19 716 798 12,68% tak
4 nazwa.pl 1 897 132 - 10,40%  
5 prv.pl 1 847 248 - 10,13%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Hosting 1 621 816 9 202 181 8,89% tak
7 Grupa Yoyo.pl - Hosting 1 540 530 - 8,45%  
8 cba.pl 1 344 951 - 7,37%  
9 Grupa Ovh 1 293 902 - 7,09%  
10 Grupa Click-Media 1 264 996 - 6,94%  
11 Grupa Osemka.pl - Hosting 1 102 516 9 082 921 6,05% tak
12 art.pl 1 017 174 - 5,58%  
13 boo.pl 590 054 - 3,24%  
14 webd.pl 575 984 - 3,16%  
15 az.pl - hosting 373 301 - 2,05%  
16 one.pl 365 055 - 2,00%  
17 of.pl 338 054 - 1,85%  
18 aster.pl-strony hostingowane aster.pl 278 523 - 1,53%  
19 win.pl 275 230 - 1,51%  
20 Grupa Google-google.com-google.com - serwisy-google.com - Sites 244 887 - 1,34%  

 

Publiczne

Stronę pajacyk.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej. W zestawieniu, podobnie jak we wrześniu, przeważają serwisy uczelni wyższych.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PUBLICZNE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 pajacyk.pl 1 110 239 - 6,09%  
2 Grupa Uniwersytet Warszawski 660 992 - 3,62%  
3 policja.gov.pl 657 985 - 3,61%  
4 europa.eu 635 283 - 3,48%  
5 stat.gov.pl 587 801 - 3,22%  
6 uj.edu.pl 581 618 - 3,19%  
7 Grupa AGH 575 930 - 3,16%  
8 pkw.gov.pl 545 590 - 2,99%  
9 sejm.gov.pl 528 270 - 2,90%  
10 ngo.pl 506 298 - 2,78%  
11 zus.pl 468 680 - 2,57%  
12 Grupa Praca.gov.pl 407 680 - 2,24%  
13 umk.pl 378 615 - 2,08%  
14 bip.gov.pl 315 614 - 1,73%  
15 us.edu.pl 312 666 - 1,71%  
16 amu.edu.pl 308 825 - 1,69%  
17 Grupa Mf.gov.pl 300 544 - 1,65%  
18 men.gov.pl 285 593 - 1,57%  
19 pwr.wroc.pl 277 974 - 1,52%  
20 cke.edu.pl 272 959 - 1,50%  

 

Wyszukiwarki i katalogi

Serwisy Google z tej kategorii zyskały w porównaniu do września ponad 500 tys. real users z Polski. Za to wyszukiwarki pf.pl odwiedziło ponad 300 tys. real users mniej, a pkt.pl – ok. 200 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
WYSZUKIWARKI I KATALOGII
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi 16 928 515 - 92,82%  
2 Grupa pf.pl - Wyszukiwarki 3 307 864 - 18,14%  
3 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - pozostale 2 587 635 9 869 789 14,19% tak
4 ask.com 2 070 995 - 11,36%  
5 Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi 2 063 073 44 706 851 11,31% tak
6 Grupa NNV-firmy.net 1 765 402 - 9,68%  
7 archiwumallegro.pl 1 504 272 - 8,25%  
8 cylex.pl 1 317 211 - 7,22%  
9 bing.com 1 263 495 - 6,93%  
10 yellowpages.pl 1 199 265 3 085 522 6,58% tak
11 Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki 1 086 643 12 981 471 5,96% tak
12 mywebsearch.com 966 715 - 5,30%  
13 filestube.com 965 331 - 5,29%  
14 trovit.pl 848 115 - 4,65%  
15 Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki 809 123 13 723 185 4,44% tak
16 Grupa Money.pl-favore.pl 749 959 3 021 044 4,11% tak
17 search.yahoo.com 725 434 - 3,98%  
18 Grupa Toplista.pl 490 147 - 2,69%  
19 webwweb.pl 455 806 - 2,50%  
20 hotfrog.pl 436 367 - 2,39%  

 

Biznes, finanse, prawo

Serwisy biznesowe Onet.pl zanotowały 100 tys. real users mniej niż we wrześniu, natomiast strony biznesowe Wirtualnej Polski – ponad 100 tys. więcej. Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 420 tys. użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe 4 127 252 59 379 446 22,63% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 2 915 592 47 293 366 15,99% tak
3 Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe 2 733 580 30 040 472 14,99% tak
4 Grupa Infor - Serwisy biznesowe 2 662 357 22 831 796 14,60% tak
5 Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 646 178 40 788 744 9,03% tak
6 Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe 1 569 762 25 819 143 8,61% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 513 019 17 713 531 8,30% tak
8 eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe 1 287 501 6 399 243 7,06% tak
9 forumprawne.org 969 281 - 5,31%  
10 Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe 785 143 3 776 378 4,31% tak
11 Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe 760 953 5 602 986 4,17% tak
12 nf.pl 689 337 5 501 652 3,78% tak
13 Grupa PTWP - Biznes, finanse, prawo 535 771 - 2,94%  
14 Grupa Spolecznosci.pl-media2.pl 480 030 2 667 404 2,63% tak
15 wirtualnemedia.pl 423 237 2 127 019 2,32% tak
16 Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe 400 998 - 2,20%  
17 biznesforum.pl 380 314 - 2,09%  
18 Grupa Puls Biznesu 338 144 6 129 145 1,85% tak
19 podatki.biz 319 751 1 278 804 1,75% tak
20 taxcare.pl 247 745 - 1,36%  

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2010 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
O2pl? Aż dziwne, że tak zagmatwaną witrynę jeszcze ktoś przegląda.
0 0
odpowiedź
User
puzon6
a gdzie w rankingu strony typu www.hotfilm.pl
0 0
odpowiedź