SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nickelodeon wyprzedził Cartoona, Playhouse przed MiniMini

Największy wzrost udziału w kwietniu br. wsród kanałów dziecięcych zanotował Nickelodeon, któremu udało się wyprzedzić stację Cartoon Network. Wysoko zadebiutował Playhouse Disney, notując wynik lepszy od MiniMini.

Disney Channel, zajmujący pozycję lidera w kategorii stacji dziecięcych, miał w kwietniu br. 1,07 proc. udziału w rynku, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji znalazł się siostrzany Disney XD z wynikiem 0,84  proc. (spadek o 9,1 proc.).

Trzecie miejsce zajął Nickeloden, który awansował z pozycji szóstej. Kanał ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 153,2 proc., a jego udział wyniósł 0,76 proc. Nick zepchnął na miejsce czwarte stację Cartoon Network, której udział zmalał o 20,3 proc. do 0,74 proc.

Na piątej pozycji znalazł się nadający od września ub.r. kanał dla przedszkolaków Playhouse Disney, który niedawno włączony został do monitoringu Nielsena. Jego udział w kwietniu br. wyniósł 0,55 proc. Kanał ten zanotował lepszy wynik niż obecny od wielu lat na rynku MiniMIni, którego udział to 0,51 proc. po spadku o 37,8 proc.

Największy spadek dotknął kanału CBeebies, który w lutym br. zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu, dołączając jedynie do oferty mniejszej platformy N. Jego udział zmalał o 86,6 proc. do 0,07 proc., co spowodowało spadek z miejsca piątego na dziesiąte.

kwiecień wszyscy 4+
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 72 769 1,158 63 626 1,067
Disney XD 58 425 0,929 50 358 0,844
Nickelodeon 18 778 0,299 45 134 0,757
Cartoon Network 58 308 0,928 44 124 0,740
Playhouse Disney - - 33 019 0,554
MiniMini 51 908 0,826 30 675 0,514
Polsat JimJam 17 973 0,286 17 320 0,290
Boomerang 16 089 0,256 16 211 0,272
ZigZap/Hyper 8 250 0,131 4 782 0,080
BBC CBeebies 30 540 0,486 3 884 0,065


Biorąc pod uwagę tylko widzów między 4. a 15. rokiem życia pierwsza dwójka była taka sama – liderem był Disney Channel z udziałem na poziomie 6,7 proc., notując spadek o 13,8 proc., a dalej znalazł się: Disney XD (6,1 proc., spadek o 11,7 proc.). Trzecie miejsce zajął Cartoon Network (4,8 proc., spadek o 30,7 proc.). Największym wzrostem - tak jak w grupie 4+ - pochwalić się mógł tutaj Nickelodeon (zyskał 99,6 proc. i był czwarty), a największa strata dotknęła CBeebies (zanotował spadek o 85,5 proc.). 

kwiecień wszyscy 4-15
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 40 355 7,772 35 095 6,701
Disney XD 35 829 6,900 31 925 6,096
Cartoon Network 35 959 6,925 25 134 4,799
Nickelodeon 11 867 2,285 23 892 4,562
Playhouse Disney - - 16 634 3,176
MiniMini 25 900 4,988 13 047 2,491
Boomerang 8 315 1,601 7 921 1,512
Polsat JimJam 7 707 1,484 7 313 1,396
ZigZap/Hyper 3 941 0,759 2 070 0,395
BBC CBeebies 10 864 2,092 1 590 0,304


Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym – stacji Disney Channel – cieszył się w zeszłym miesiącu serial “Słonczna Sonny”. Zgromadził on 340 tys. widzów. 

Raport top programów
Disney Channel wszyscy 4+
Program AMR SHR %
SLONECZNA SONNY /SER.KOM.USA/ 341 666 5,114
HANNAH MONTANA /SER.KOM.USA/ 335 721 6,445
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE 333 122 6,111
POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ 301 038 7,647
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ 287 570 5,375
RANDKA Z GWIAZDA /FILM .MUZ.USA/ 279 554 4,199
DO DZWONKA /SER.KOM.POL./ 276 327 5,172
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ 273 317 7,799
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE 257 706 2,875
WEZ TUBE NA PROBE /FILM FAM.KAN./  253 768 5,636

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: Nickelodeon wyprzedził Cartoona, Playhouse przed MiniMini

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl