OMD wygrał przetarg mediowy właściciela marki Nivea
Firma Beiersdorf, właściciel marek Nivea i Eucerin, rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała sieć domów mediowych OMD należącą do holdingu Omnicom.
![](https://oldstatic.wirtualnemedia.pl/media/top/niveakrem-opakowanie2015_655.png)
Przetarg Beiersdorf na globalną obsługę mediową trwał od czerwca br. Firma zdecydowała się do współpracy wybrać sieć domów mediowych OMD, które zajmą się m.in. obsługą w regionie Europy i Ameryki Północnej.
Współpraca obejmuje planowanie i zakup mediów dla wszystkich marek marketera (m.in. Nivea, Eucerin). OMD będzie globalnie pełnić funkcję doradcy w zakresie strategii mediowej firmy.
Według agencji badawczej COMvergence firma wydała w ubiegłym roku na całym świecie około 800 dolarów na media. Wydatki w Ameryce Północnej wyniosły 70 milionów dolarów, z czego około trzy czwarte przeznaczono na technologie cyfrowe.
Największym regionem działalności firmy jest Europa, Bliski Wschód i Afryka, gdzie w zeszłym roku wydatki reklamowe wyniosły około 490 milionów dolarów, z czego 40 proc. przeznaczono na technologie cyfrowe.
W ostatnich latach obsługą mediową Beiersdorf zajmowały się co najmniej cztery agencje mediowe, w tym należące do Omnicomu, WPP i Publicis, Dentsu i innych.
W Polsce obsługą mediową Beiersdorf zajmuje się od kilku lat OMD.
Dołącz do dyskusji: OMD wygrał przetarg mediowy właściciela marki Nivea