SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od 16 lipca Facebook startuje z newsami na platformie Watch. Wśród nadawców CNN, Fox i ABC

Facebook zapowiedział start nowego projektu, który przewiduje nadawanie na platformie Watch programów newsowych i publicystycznych przygotowywanych przez media. Emisja ma się rozpocząć 16 lipca 2018 roku, a wśród pierwszych nadawców są ABC News, Advance Local, ATTN, CNN, Fox News, Mic, Quartz oraz Univision.

Platforma Watch została uruchomiona przez Facebook w sierpniu ub.r. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch są materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.

W marcu br. pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Facebook zamierza wykorzystać Watch do emitowania na niej także programów o charakterze newsowym i publicystycznym przygotowywanych przez media specjalizujące się w takiej tematyce.

Teraz serwis poinformował na stronie internetowej, że od 16 lipca br. rozpocznie nadawanie pierwszych treści nowego typu. Na początek w projekcie wezmą udział  ABC News, Advance Local, ATTN:, CNN, Fox News, Mic, Quartz oraz Univision.

Z udostępnionej przez Facebook ramówki wynika, że swoje newsy będą nadawać regularnie Fox News (przez cały tydzień wraz z weekendem) oraz CNN i Univision (w dni powszednie). Z kolei pozostali nadawcy w ciągu tygodnia będą pojawiać się na Watch rzadziej.

Facebook nie ujawnił szczegółów na temat umów z nadawcami. Jednak jak ustalił w maju br. serwis Digiday Facebook zamierza płacić wydawcom newsów rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie.

 

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Dołącz do dyskusji: Od 16 lipca Facebook startuje z newsami na platformie Watch. Wśród nadawców CNN, Fox i ABC

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Media oddają fejsowi swoje zasoby, a potem płaczą, że fejs zjada cały ruchw internecie i nic dla nich nie zostaje.
Syndrom sztokholmski?
0 0
odpowiedź
User
xxx
To jest ta walka starych, wielkich mediów z monopolem Googla i Facebooka w internecie? Poza tym, że starzy nadawcy nadal nie kapują, że ich mainstreamowego kitu nikt w necie nie chce oglądać?
0 0
odpowiedź