SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko 1,82 proc. udziału wszystkich kanałów sportowych w I półroczu, spadek o 42 proc.

W zeszłym półroczu większość stacji z powodu zaprzestania transmisji imprez odnotowała duże spadki oglądalności, a najwięcej stracił TVP Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Cztery miesiące temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa zarówno w Polsce, jak i na świecie w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie bieżące imprezy sportowe. Wstrzymane zostały takie wydarzenia, jak m.in. PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów UEFA, Liga Europy EUFA, mecze towarzyskie reprezentacji, PŚ w skokach narciarskich i MŚ w lotach narciarskich. Organizatorzy na inny termin przenieśli również duże imprezy, które miały się odbyć za parę miesięcy - m.in. Euro 2020, czy Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020. Odwołanie imprez sportowych natychmiast wpłynęło na ogromny spadek oglądalności kanałów sportowych, które niemal z dnia na dzień zostały zmuszone do zaprzestania transmisji na żywo. Wznawianie niektórych wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Udział TVP Sport w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 0,55 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 55,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugi był Eurosport 1, którego udział zmalał o 40,07 proc. do poziomu 0,35 proc.

Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik stacji w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,27 proc. Zmniejszył się o 37,30 proc.

15. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,01 proc. (po wzroście o 100 proc. - jedynym w zestawieniu), zajął Fightklub. Przed rokiem kanał był ostatni.

Od września ub.r. w panelu Nielsen Audience Measurement dostępne są dwa nowe kanały platformy Canal+: Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, które uruchomione zostały 10 lipca ub.r. Pierwsza z tych stacji w pierwszym półroczu br. zanotowała 0,012 proc. udziału, a druga - 0,003 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim miesiącu wyniósł 1,82 proc. Względem pierwszego półrocza 2019 roku strata wyniosła 41,73 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w pierwszym półroczu br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,47 proc., po spadku o 56,96 proc.

Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,20 proc.; - 30,82 proc.), a trzeci był Eleven Sport 1 (0,14 proc.; - 43,72 proc.).

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 1,41 proc. (spadek o 44,85 proc.).

W czerwcu 2020 roku pozycję bezkonkurencyjnego lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych zajął TVP Sport. W 4+ jego udział zmniejszył się o 78,28 proc. do 0,44 proc., a w 16-49 - o 76,64 proc. do 0,44 proc.

Dołącz do dyskusji: Tylko 1,82 proc. udziału wszystkich kanałów sportowych w I półroczu, spadek o 42 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
007
Ja oglądam tylko EUROSPORT
0 0
odpowiedź