SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

3,16 mln widzów PŚ w skokach w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie

Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 3,16 mln osób w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie 1) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. AKPA Kamil Stoch, fot. AKPA

42. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 21 listopada do 28 marca 2021 roku. W Polsce był szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (w Eurosporcie 1).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2020/2021 w Jedynce wyniosła 3,16 mln osób. Przełożyło się to na 25,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 22,95 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 622 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,15 proc., 3,92 proc. i 4,69 proc. udziału.

Z kolei na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 976 tys. osób, co dało tej stacji 7,89 proc., 5,73 proc. i 6,81 proc. udziału. Powyższych danych oglądalności nie należy sumować, ponieważ nie każdy konkurs emitowany był jednocześnie we wszystkich analizowanych stacjach (m.in. niektóre zawody TVP pokazała tylko w TVP1).

Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją cyklu wynika, że tegoroczna w TVP1 i Eurosporcie miała więcej widzów, minimalny spadek odnotowano w TVP Sport. Wówczas transmisje konkursów w TVP1 śledziło 2,90 mln osób,  TVP Sport - 631 tys., a w Eurosporcie - 728 tys.

W Jedynce największą popularnością cieszył się konkurs odbywający się w Bischofshofen (finał 69. Turnieju Czterech Skoczni - zwycięskiego przez Kamila Stocha), który na antenie tej stacji 6 stycznia oglądało 5,35 mln widzów w 4+ (32,41 proc. udziału).

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Willingen z widownią na poziomie 4,68 mln osób (transmisja 31 stycznia), a na trzecim - w Titisee-Neustadt (4,63 mln; 10 stycznia).

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 5,55 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (5,11 proc.) oraz TVN (3,51 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była niekwestionowanym liderem.

Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazywał również kwalifikacje do wszystkich zawodów (u publicznego nadawcy kwalifikacje można było oglądać tylko do kilku konkursów), które na antenach tego nadawcy śledziło niemal tyle samo widzów co zawody. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2020/2021 było to średnio 932 tys. osób, co przełożyło się na 7,62 proc. udziału w 4+ i 4,99 proc. w 16-49. Dla porównania w poprzednim sezonie było to 690 tys. widzów (6,21 proc. udziału w 4+ i 3,39 proc. w 16-49).

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Bischofshofen. Było to 1,42 mln osób.

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Halvor Egner Granerud. Najwyżej sklasyfikowani Polacy zajęli trzecie, siódme i ósme miejsce (odpowiednio Kamil Stoch, Piotr Żyła i Dawid Kubacki).

Dołącz do dyskusji: 3,16 mln widzów PŚ w skokach w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Lubię skoki w Eurosporcie przede wszystkim ze względu na komentarz Marka Rudzińskiego. Jego partner (telewizyjny) Igor Błachut jest zapewne świetnym fachowcem, ale ten jego drętwa (chropowata?) barwa głosu psuje przyjemność oglądania. Ostatni konkurs w Planicy, który sam relacjonował, był tego przykładem. Chociaż i tak słuchało się go lepiej niż konkurenta w TVP
0 0
odpowiedź
User
Lola
Dwa miliardy rocznie od PiSu. Kasa czyni cuda a ciemny lud to kupuje.
0 0
odpowiedź
User
Terier
Na TVPIS w trakcie skoków ponoć Babiarz reklamował na TVPIS2 Mszę świętą. Co ma piernik do wiatraka?
0 0
odpowiedź