SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję

Czternasty sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,31 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 12. serii, widownia produkcji spadła o 300 tys. oglądających. Serial dał jednak TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,98 mln zł.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP „Ojciec Mateusz”, fot. TVP

Premierowe odcinki 14. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 września do 26 listopada br. Całą edycję oglądało średnio 4,31 mln widzów. Przełożyło się to na 26,84 proc. udziału Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek serialu pokazany 29 października. Zgromadził on przed telewizorami 4,94 mln oglądających.

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

29-10-2015

20:30:28

4 941 632

30,47%

12-11-2015

20:30:24

4 828 127

29,34%

22-10-2015

20:31:17

4 630 237

28,56%

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 300 tys. osób. Wówczas dwunasta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,61 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 28,68 proc. oraz 19,13 proc. udziału (zobacz te dane).

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas końcówkę serialu „Zdrady” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 13,24 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 12,16 proc.) oraz TVP2 („Paranienormalni Tonight” i mecze piłki nożnej; 6,86 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej lepiej od Polsatu wypadł TVN.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz 13

4 314 967

26,84%

17,62%

Polsat

2 128 582

13,24%

14,21%

TVN

1 954 417

12,16%

15,60%

TVP2

1 102 738

6,86%

7,23%

Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,98 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 5,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Kolejny sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 wiosną przyszłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 12,29 proc.

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl