SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Październik 2012: Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem

W październiku br. wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49, sporo straciła TVP1. W obu grupach pozycję lidera utrzymała telewizja TVN.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w październiku br. pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji - tak jak rok wcześniej - zajęła telewizja TVN. Jej udział spadł jednak o 0,88 pkt. proc. i wyniósł 15,88 proc.

Na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział wyniósł 14,57 proc. po spadku o 0,83 pkt. proc. Z kolei z drugiego na trzecie miejsce spadła TVP1, której udział zmalał aż o 1,81 pkt. proc. i wyniósł 13,70 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród topowych kanałów.

Na czwartej pozycji uplasowała się publiczna Dwójka, której udział zmalał o 0,18 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 12,51 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (do góry o 0,74 pkt. proc.), TV Puls (o 0,59 pkt. proc.), TVP Seriale (o 0,30 pkt. proc.) oraz TVN Style (o 0,35 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl październik
Lp Wszyscy 4+ 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 16,76% 15,88%
2 Polsat 15,40% 14,57%
3 TVP1 15,51% 13,70%
4 TVP2 12,69% 12,51%
5 TVP INFO 3,90% 3,40%
6 TVN24 3,37% 3,21%
7 TVN7 1,96% 2,70%
8 TV PULS 1,96% 2,55%
9 TV4 2,30% 2,30%
10 Polsat2 1,31% 1,49%
11 Polsat News 0,78% 0,83%
12 TVP Seriale 0,40% 0,70%
13 TVN Style 0,33% 0,68%
14 Polsat Sport 0,70% 0,68%
15 AXN 0,74% 0,66%
16 Cartoon Network 0,93% 0,65%
17 Disney Channel 0,84% 0,65%
18 MiniMini+ 0,62% 0,64%
19 Eurosport 0,54% 0,61%
20 Kino Polska 0,31% 0,58%
21 Nickelodeon 0,60% 0,53%
22 TVP Polonia 0,63% 0,53%
23 Disney Junior 0,52% 0,52%
24 Polo TV 0,24% 0,52%
25 TVN Turbo 0,45% 0,51%


W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymała się TVN
, której udział w październiku br. zmalał o 0,78 pkt. proc. do poziomu 17,09 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (16,83 proc. udziału, spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzecią pozycję z czwartej awansowała TVP2 (10,58 proc. udziału, pomimo spadku o 0,77 pkt. proc.). Z kolei z ostatniego miejsca podium na czwartą lokatę spadła TVP1 (10,27 proc., - 1,46 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl październik
Lp 16-49 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 17,87% 17,09%
2 Polsat 17,47% 16,83%
3 TVP2 11,35% 10,58%
4 TVP1 11,73% 10,27%
5 TVN7 2,47% 2,85%
6 TV PULS 2,09% 2,83%
7 TV4 2,63% 2,54%
8 TVN24 2,39% 2,48%
9 Polsat2 1,44% 1,62%
10 TVP INFO 1,98% 1,51%
11 TVN Style 0,43% 0,93%
12 AXN 1,01% 0,84%
13 TVP Seriale 0,49% 0,80%
14 TVN Turbo 0,72% 0,80%
15 Polo TV 0,39% 0,73%
16 Discovery 1,11% 0,72%
17 Eska TV 0,30% 0,70%
18 Polsat Sport 0,64% 0,69%
19 Polsat News 0,61% 0,67%
20 TLC 0,58% 0,65%
21 Comedy Central 0,67% 0,63%
22 Kino Polska 0,35% 0,62%
23 MiniMini+ 0,67% 0,58%
24 Disney Junior 0,58% 0,54%
25 VIVA Polska 0,90% 0,53%


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach także na pozycji lidera utrzymała się TVN
z wynikiem na poziomie 18,96 proc., po spadku o 1,01 pkt. proc. Drugie miejsce należało do Polsatu (15,36 proc. udziału, spadek o 0,15 pkt. proc.). Z kolei na ostatnim miejscu podium uplasowała się TVP1 (9,33 proc., - 0,72 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl październik
Lp 16-49 miasta 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 19,97% 18,96%
2 Polsat 15,51% 15,36%
3 TVP1 10,05% 9,33%
4 TVP2 9,46% 9,14%
5 TVN24 3,27% 3,26%
6 TVN7 2,68% 2,69%
7 TV PULS 1,87% 2,62%
8 TV4 2,52% 2,29%
9 Polsat2 1,44% 1,71%
10 TVP INFO 1,77% 1,40%
11 TVN Style 0,55% 1,22%
12 AXN 1,26% 1,04%
13 TVN Turbo 0,83% 0,88%
14 Polsat Sport 0,75% 0,80%
15 TVP Seriale 0,41% 0,80%
16 Discovery 1,29% 0,80%
17 TLC 0,76% 0,78%
18 Comedy Central 0,78% 0,76%
19 Kino Polska 0,46% 0,70%
20 MiniMini+ 0,82% 0,68%
21 Eska TV 0,37% 0,61%
22 National Geographic 0,81% 0,61%
23 TVP HD 0,34% 0,55%
24 Eurosport 0,53% 0,52%
25 VIVA Polska 0,98% 0,52%


W październiku br. w telewizji największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 15 października br. obejrzało aż 7,56 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się mecz piłki nożnej Polska-Anglia z widownią na poziomie 6,48 mln osób.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż dziesięć pozycji zajęły audycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat zajęły programy TVP2, trzy - TVN, zaś pozostałe dwie - Polsatu.

TOP 20 programów 4+

Lp Tytuł Stacja Data Wszyscy 4+
AMR SHR %
1 M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 15-10-2012 7558169 47,53%
2 ELIMINACJE MISTRZOSTW SWIATA - MECZ PILKI NOZNEJ TVP1 17-10-2012 6477553 51,32%
3 NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 03-10-2012 5576447 35,34%
4 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 25-10-2012 5091825 32,28%
5 FAKTY TVN 29-10-2012 4824487 31,71%
6 WIADOMOSCI TVP1 17-10-2012 4808207 30,92%
7 BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 08-10-2012 4729782 29,52%
8 TELEEXPRESS TVP1 28-10-2012 4603169 33,87%
9 MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 13-10-2012 4570313 29,87%
10 SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 10-10-2012 4516203 28,72%
11 ELIMINACJE MISTRZOSTW SWIATA W PILCE NOZNEJ /STUDIO SPORT/ TVP1 16-10-2012 4297977 25,47%
12 2012 /FILM SF.USA/ Polsat 01-10-2012 4057147 30,06%
13 LIGA MISTRZOW /MECZ PILKI NOZNEJ/ TVP1 24-10-2012 3690340 25,34%
14 JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 28-10-2012 3651832 23,46%
15 MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 28-10-2012 3638654 21,12%
16 FAMILIADA /TELETURNIEJ/ TVP2 28-10-2012 3612511 30,40%
17 GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIL.POL./ TVP1 02-10-2012 3606508 23,47%
18 KULISY SERIALU M JAK MILOSC  TVP2 02-10-2012 3605338 25,49%
19 MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 07-10-2012 3601064 22,01%
20 MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ /TRANSMISJA/ TVP1 12-10-2012 3437812 24,13%


TOP 20 programów 16-49

Lp Tytuł Stacja Data 16-49
AMR SHR %
1 ELIMINACJE MISTRZOSTW SWIATA - MECZ PILKI NOZNEJ TVP1 17-10-2012 2904631 56,21%
2 M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 15-10-2012 2864440 41,49%
3 2012 /FILM SF.USA/ Polsat 01-10-2012 2529233 40,17%
4 MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 13-10-2012 2265835 35,13%
5 MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 28-10-2012 2180435 28,81%
6 NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 17-10-2012 2161713 31,03%
7 ELIMINACJE MISTRZOSTW SWIATA W PILCE NOZNEJ /STUDIO SPORT/ TVP1 16-10-2012 2064380 27,98%
8 FAKTY TVN 07-10-2012 1972122 31,55%
9 MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 07-10-2012 1949552 25,68%
10 TRANSPORTER II /FILM FAB.FRANC.USA/ Polsat 29-10-2012 1714689 25,42%
11 DZIEN W KTORYM ZATRZYMALA SIE ZIEMIA /FILM DRA.SF.KAN.USA/ Polsat 08-10-2012 1704401 25,53%
12 WIADOMOSCI TVP1 17-10-2012 1703793 26,65%
13 LIGA MISTRZOW /MECZ PILKI NOZNEJ/ TVP1 24-10-2012 1693259 26,08%
14 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 25-10-2012 1663688 25,77%
15 KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ TVN 11-10-2012 1639822 27,20%
16 SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 10-10-2012 1639237 25,91%
17 BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 09-10-2012 1581543 24,04%
18 STUDIO SPORT TVP1 17-10-2012 1580757 25,90%
19 UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 07-10-2012 1570342 22,12%
20 SHREK TRZECI /FILM ANIM.USA/ TVN 19-10-2012 1567354 25,41%


 

Dołącz do dyskusji: Październik 2012: Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
TVP to dno i na dodatek to dno cały czas wyciąga łapę po kasę. Powiedzmy prawdę, od kiedy są komercyjne kanały - nie ma żadnej misji.
0 0
odpowiedź
User
planner
Viva bez pomysłu - katastrofa. Reszta zgodnie z przewidywaniami
0 0
odpowiedź
User
operator
TVN to telewizja dla debili...dla megadebili... opium dla mas...ale dziennikarzy dobrali sobie dobrych...idiota zawsze zrozumie idiote...jedyna osoba, ktora tam nie pasuje, to pani Dorota Welleman...czy naprawde warto tak sie kompromitowac inteligentnej dziennikarce....to wstyd parcowac z pochankami, kizniarami, rusinami, perfekcynnumi tysiami z top model....no wstyd straszny...
0 0
odpowiedź