SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma N nie weźmie udziału w wojnie cenowej na rynku płatnej TV

Platforma N na koniec marca br. miała 830 tys. abonentów, czyli o 25 tys. więcej niż na koniec ub.r. Wzrosła też liczba użytkowników oferty pre-paidowej TNK HD, ale zmalała liczba aktywnych użytkowników TNK SD.

Łącznie w ciągu roku baza klientów platformy N wzrosła o 15 proc., czyli o 106 tys. Do góry poszło również jej ARPU (średni przychód z abonenta). W I kwartale 2010 roku wynosiło ono 57,3 zł, a w I kwartale 2011 roku było to 59,9 zł, co daje wzrost o 5 proc.

Wprowadzona w maju ub.r. usługa pre-paidowa TNK HD miała na koniec marca br. 38 tys. klientów. W I kwartale br. aktywowano 17 tys. nowych kart. ARPU tej usługi ukształtowało się na poziomie 16,6 zł.

Z kolei oferta TNK SD miała na dzień 31 marca br. 712 tys. użytkowników, czyli o 36 proc. więcej niż rok temu. Jednak tylko 307 tys. z nich stanowili aktywni klienci, to liczba mniejsza o 17 proc. niż rok wcześniej. ARPU oferty pre-paid SD wyniosło 12,2 zł.

Prezes Grupy TVN Markus Tellenbach podkreślił na konferencji, że spółka stawia teraz na rozwój oferty pre-paidowej z kanałami HD. Zapowiedział też, że jeszcze w tym miesiącu przedstawiona zostanie wspólna oferta obejmująca telewizję od platformy N i internet od Telekomunikacji Polskiej.

TVN podtrzymuje prognozę zakładającą, że na koniec 2011 r. platforma N będzie miała ok. 900 tys. abonentów. Tellenbach oczekuje, że jej ARPU nie spadnie poniżej 60 zł.

- Sądzę, że nie odpowiemy na najbardziej agresywne ruchy cenowe konkurencji, jeśli się pojawią. Taka strategia byłaby bardzo niebezpieczna a skutki - nieodwracalne - powiedział prezes Grupy TVN.

Dołącz do dyskusji: Platforma N nie weźmie udziału w wojnie cenowej na rynku płatnej TV

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tymek
bardzo fajna platforma od strony technicznej i oferowanych programów. ALE... takie bardzo bardzo duże ALE, kontakt z tą firmą to droga przez mękę. człowiek ma wrażenie, że robi się z niego żarty. proste zmiany danych osobowych trwają miesiącami i bez reklamacji nie da się nic zdziałać. tylko przez sposób pracy BOK często przemyka mi przez myśl... żeby sobie gdzieś odejść.
0 0
odpowiedź
User
nick
n-ka sie raczej zwija niz rozwija, wiec Tymku odchodz spokojnie
0 0
odpowiedź
User
mnjjkk
n to najlepsza platforma a tacy idioci co piszą że n sie zwija to do posychologa
0 0
odpowiedź