SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play z przedłużoną promocją dostępu do Tidala, serwis ma w Polsce 150 tys. płacących użytkowników

Sieć Play przedłużyła dla abonentów promocyjny dostęp do muzycznego serwisu Tidal do 30 czerwca 2016 roku. Według operatora Tidal ma obecnie w Polsce 150 tysięcy płacących subskrybentów i wyprzedza Spotify mającego 110 tysięcy użytkowników opcji Premium. - Nie potwierdzamy tych informacji, nie wiemy skąd Play wziął te dane - informują serwis Wirtualnemedia.pl przedstawiciele polskiego oddziału Spotify.

Na początku listopada ub.r. Play wprowadził promocję, dzięki której użytkownicy usług abonamentowych w tej sieci uzyskali darmowy dostęp do serwisu Tidal w jego wersji Premium przez dwa lata.

Teraz Play na konferencji prasowej podsumował dwumiesięczny okres swojej współpracy z Tidalem. Według przytoczonych danych do tej pory z promocji darmowego dostępu do platformy skorzystało ok. 150 tys. użytkowników Play. Zdaniem Marcina Gruszki, rzecznika Play oznacza to, że Tidal jest polskim liderem wśród użytkowników płatnych wersji serwisów streamingowych, bowiem największy gracz na internetowym rynku muzycznym - Spotify ma u nas obecnie 110 tys. subskrybentów wersji Premium.

- Nie wiemy, skąd rzecznik Play wziął te dane - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Rafał Sałak z agencji Hill+Knowlton Strategies, która obsługuje w Polsce Spotify. - W żadnym wypadku nie możemy potwierdzić tych informacji.

Według podanych przez Play statystyk abonenci, którzy skorzystali z promocji na dostęp do Tidala w ciągu 2. miesięcy odtworzyli za pomocą tej aplikacji 23 mln streamów, co razem daje wynik na poziomie 54,5 mln minut muzyki. Podano też, że jedna czwarta odbiorców Tidala w Play korzysta z tego serwisu pomiędzy godziną 15 a 18 każdego dnia, 18 proc. użytkowników w wieku 18-27 lat słucha najczęściej hip-hopu, a dominującym gatunkiem muzycznym po godzinie 21 jest jazz i muzyka klasyczna.

Play poinformował też, że zdecydował się przedłużyć obecną promocję związaną z darmowym dostępem do serwisu Tidal dla abonentów do 30 czerwca br.

Tidal wystartował jesienią 2014 r. jako mutacja innego serwisu streamingowego WiMP (oba należą firmy Aspiro) skierowana do audiofilów. Początkowo był dostępny w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Jego rozwój przyspieszyło przejęcie w styczniu br. 59,1 proc. udziałów w Aspiro przez rapera Jaya Z za 56 mln dolarów. W Polsce Tidal pojawił się na przełomie marca i kwietnia ub.r.

Dołącz do dyskusji: Play z przedłużoną promocją dostępu do Tidala, serwis ma w Polsce 150 tys. płacących użytkowników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marcin
nie Szwedzkiej tylko Norweskiej.
0 0
odpowiedź
User
h8r
Poprawcie tytuł.
0 0
odpowiedź
User
????
Dlaczego Wirtualne media nie podaja info o wejściu na rynek nowego dekodera Polsatu??? Nie zapłacili Wam czy macie nieudolnych dziennikarzy? Dekoder wręcz błyskawicznie (na tle konkurencji) przełącza kanały, warty wiec jest odnotowana (bo waszego tekstu sprzed kilku miesięcy nie ma co brać pod uwagę)
0 0
odpowiedź