SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad półmilionowa sprzedaż 'Party', 'Viva!' w górę, a 'Gala' traci

"Party" było w lipcu br. najchętniej czytanym pismem typu people, przekraczając znów barierę pół miliona egz. Wzrost zanotowała też "Viva!", natomiast w dół poszła sprzedaż "Gali". Wśród tygodników yellow króluje "Życie na Gorąco", a zyskują wszystkie tytuły poza "Rewią".

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosła 503 303 egz., czyli była o 6,7 proc. wyższa niż w lipcu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Był to drugi najlepszy wynik tego tytułu w historii.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się główny konkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 430 323 egz. (tytuł ukazuje się od końca września 2008 r.).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost o 8 proc. i w lipcu br. sprzedała się w ilości 325 033 egz. Warto podkreślić, że jeden z dwóch numer tego pisma, które ukazały się w lipcu, trafił na rynek w promocyjnej cenie 0,99 zł (standardowa cena magazynu to 5,90 zł). Rok temu jedno z lipcowych wydań "Vivy!" też miało cenę obniżoną, ale jedynie do 1,99 zł.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 129 855 egz. i największym spadkiem w zestawieniu, wynoszącym aż 17,8 proc. Tytuł ten nie jest jednak wspierany promocjami cenowymi i jego podstawowa mutacja kosztowała w lipcu br. 3,50 zł, zaś rok wcześniej - 2,90 zł.

lipiec


2009

2008

ZKDP

sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd 503 303 471 866
Show 430 323 -
Viva 325 033 300 975
Gala* 120 855 147 062

Porównując dane miesiąc do miesiąca, wzrosty zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people. Najbardziej do góry, bo aż o 108,5 proc., poszła sprzedaż "Vivy!", co było m.in. zasługą wspomnianej już promocji cenowej jednego z numerów. Najmniejszy wzrost zanotowało natomiast "Show" (3,24 proc.).

2009


lipiec

czerwiec

ZKDP

sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd 503 303 479 374
Show 430 323 416 801
Viva 325 033 155 884
Gala* 120 855 108 258
* - Wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w lipcu br. w ilości wynoszącej 679 345 egz., czyli o 1,1 proc. niższej niż rok wcześniej. Druga lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w lipcu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 355 956 egz. i jako jedyny w segmencie zanotował wzrost, wynoszący 4 proc. Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 13,6 proc. do 279 031 egz.

lipiec


2009

2008

ZKDP

sprzedaż ogółem

Życie na Gorąco 679 345 687 138
Twoje Imperium 355 956 342 270
Rewia 279 031 322 994
Świat & Ludzie 204 276 231 387
Na Żywo 199 076 207 996


Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosła sprzedaż wszystkich tygodników yellow. Najwięcej zyskało "Życie na Gorąco", którego sprzedaż poszła do góry o 7,3 proc.

2009


lipiec

czerwiec

ZKDP

sprzedaż ogółem

Życie na Gorąco 679 345 633 196
Twoje Imperium 355 956 338 803
Rewia 279 031 266 066
Świat & Ludzie 204 276 198 168
Na Żywo 199 076 187 984

Dołącz do dyskusji: Ponad półmilionowa sprzedaż 'Party', 'Viva!' w górę, a 'Gala' traci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl