SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przy zakupie alkoholu smak, prestiż i znajomość marki ważniejsze od ceny

Konsumenci kierują się innymi kryteriami kupując alkohol z przeznaczeniem na własny użytek, a innymi kiedy chcą wręczyć go jako prezent - wynika z badania SW Research.

W pierwszym przypadku liczy się przede wszystkim smak (52,2% wskazań) oraz znajomość marki, a w drugim najważniejsza jest znajomość marki (41% wskazań) oraz jej prestiż (34,4%). Kryteria te, w obu przypadkach, okazały się ważniejsze niż cena.


Najpopularniejszym alkoholem wręczanym z okazji Świąt Bożego Narodzenia jest wino (36,8% ankietowanych), rzadziej zaś wręczamy wódkę (29,9%), czy whisky (12,1%). Kiedy natomiast wybieramy alkohol, który ma być dowodem wdzięczności, tak samo często sięgamy po whisky (24%), wino (22,9%), wódkę (22,8%), czy koniak (22%).

Prawie połowa ankietowanych po nowości alkoholowe sięga od czasu do czasu, a tylko 3,5 proc. robi to zawsze, gdy decyduje się na zakup trunku.

Skąd potencjalni konsumenci czerpią informacje o nowych produktach? Okazuje się, że większość badanych uzyskuje je od znajomych (36,3%) i to rekomendacje najbliższych skłaniają ich do sięgania po nowości. Natomiast 1/4 respondentów wskazała jako źródło informacji materiały dostępne w sklepach.


Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research w dniach 27-28 września 2016 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 806 ankiet wśród osób, które ukończyły 18 lat.

Dołącz do dyskusji: Przy zakupie alkoholu smak, prestiż i znajomość marki ważniejsze od ceny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl