SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio ZET więcej z reklam, RMF FM i Polskie Radio w dół (TOP 10 w I poł. 2013)

W I połowie br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były minimalnie wyższe niż rok wcześniej. Spory wzrost wpływów reklamowych osiągnęło Radio ZET, za to wyraźne spadki zanotowały RMF FM, Jedynka i Trójka.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu WIrtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) wyniosły 1,736 mld zł, o 3,9 mln zł (czyli 0,2 proc.) więcej niż rok wcześniej. Cennikowa wartość reklamy w radio nie zmalała, mimo że w br. swoje wydatki w tym medium zdecydowanie ograniczył (o ok. 100 mln zł) Aflofarm, przenosząc je do telewizji (więcej na ten temat).

Jednocześnie faktyczne wpływy reklamowe stacji radiowych były zdecydowanie mniejsze od cennikowych, bo nadawcy udzielają marketerom dużych rabatów. Według domu mediowego Starlink w I kwartale br. rozgłośnie rzeczywiście zarobiły z reklam 127,2 mln zł, po spadku o 3,9 proc. w skali roku (zobacz szczegóły). Tak więc faktyczne przychody reklamowe w I półroczu można szacować na ok. 255 mln zł, a to zaledwie 14 proc. cennikowych wpływów.

>>> Rekordowy II kwartał 2013 roku RMF FM, ostro w dół Radio ZET, Jedynka i Trójka

Zdecydowanie najwięcej z reklam zarabiają dwie najchętniej słuchane stacje: RMF FM i Radio ZET. Przy czym ta pierwsza zanotowała w skali roku spadek cennikowych wpływów reklamowych o 12,1 proc. (czyli 67,7 mln zł), a ta druga osiągnęła wzrost o 8,6 proc. (29,2 mln zł). Przychody obu rozgłośni wyniosły 860,3 mln zł i stanowiły 49,5 proc. wpływów wszystkich stacji (przed rokiem było to, odpowiednio, 898,8 mln zł i 51,9 proc.).

Wśród pozostałych stacji z czołowej dziesiątki największe spadki cennikowych przychodów z reklam zanotowały Jedynka i Trójka (Polskie Radio). Pierwsza rozgłośnia zarobiła mniej o 16 proc. (czyli 7,1 mln zł), a druga o 11,2 proc. (czyli 9,8 mln zł) niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe Eski Wrocław i Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) zmalały o 5,6 proc. (czyli, odpowiednio, o 1,5 i 1,4 mln zł).

>>> Eska liderem sieci radiowych, ogromny wzrost Radia Plus

Za to Tok FM (Agora) zarobiło z reklam o 6 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 22,1 proc.), Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - więcej o 4,5 mln zł (czyli 20,7 proc.), a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 4,1 mln zł (czyli 21,8 proc.) więcej. Natomiast cennikowe wpływy reklamowe Eski Rock (Grupa Radiowa Time) zwiększyły się w skali roku o 3,2 mln zł, czyli 12,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2012

RMF FM

492 075 800 zł

559 772 160 zł

Radio ZET

368 222 928 zł

339 050 180 zł

Program III Polskiego Radia

77 982 510 zł

87 769 450 zł

Program I Polskiego Radia

37 414 090 zł

44 515 650 zł

Tok FM

33 052 280 zł

27 072 730 zł

Eska Rock

29 694 040 zł

26 458 500 zł

Eska Poznań

26 185 982 zł

21 686 256 zł

Eska Wrocław

25 317 624 zł

26 817 758 zł

Eska Warszawa

23 775 490 zł

25 173 350 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

22 860 285 zł

18 765 062 zł

monitorowane stacje razem

1 736 229 152 zł

1 732 294 315 zł

Dołącz do dyskusji: Radio ZET więcej z reklam, RMF FM i Polskie Radio w dół (TOP 10 w I poł. 2013)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
a w RMf i Zet ponoc same oszczednosci
0 0
odpowiedź
User
3ka
Wychodzi na to, że nachalne promocje muzyczne w Trójce są mało dochodowe albo najwięksi mają ją za free. W każdym razie z kasą gorzej, słuchaczy mniej, a muzyka coraz bliższa sieczkarniom. Gratulacje dla szefostwa.
0 0
odpowiedź