SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama filmu z Angeliną Jolie gloryfikuje przemoc

Publikowanie billboardów promujących film "Wanted" z Angeliną Jolie zostało zakazane przez angielską radę reklamy (ASA). Instytucja podjęła tę decyzję wskutek licznych protestów zarzucających plakatom gloryfikowanie przemocy z użyciem broni.

Na eksponowanych od początku lipca billboardach reklamujących film "Wanted" grający w nim główne role Angelina Jolie i James McAvoy przedstawieni są w ekspresywnych pozach i najczęściej z pistoletami w rękach. Slogany opisują bohaterów jako zamachowców - największy napis brzmi "Sześć tygodni temu byłem taki jak ty& potem ją poznałem& i mój świat zmienił się na zawsze".

angelinajolie

Angielski regulator rynku reklamowego - Advertising Standards Authority (ASA) - od lipca otrzymał 18 skarg na billboardy, którym zarzucano gloryfikowanie przemocy z użyciem broni i sugerowanie, że po złamaniu prawa życie zmienia się na lepsze. Protestujący zauważyli też, że outdoorowe reklamy filmu dozwolonego dla widzów powyżej 18 lat mogły być oglądane przez dzieci, dla których są nieodpowiednie.

Produkująca film "Wanted" i odpowiedzialna za jego promocję firma Universal Pictures wyjaśniała, że billboardy odzwierciedlają jego styl i główne wątki, nie naruszając przy tym prawa. Jednak Advertising Standards Authority uznała, że reklamy przez pokazywanie w pozytywnym świetle broni gloryfikują przemoc, dlatego nie mogą być dalej eksponowane w obecnej formie. Universal Pictures zaakceptował tę decyzję, zapewniając, że nie będzie używał tych plakatów do promowania filmu przy wprowadzaniu go na rynek DVD.

Dołącz do dyskusji: Reklama filmu z Angeliną Jolie gloryfikuje przemoc

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl