SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Dużo większe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i Eska Rock, za to nieznaczne spadki - niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych - liczone zarówno z autopromocją, jak i bez niej - były o 18 proc. większe niż przed rokiem. Natomiast nakłady na autopromocję spadły o 4,1 proc.

>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki, zyskało Radio Maryja

Zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - 95 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 49,2 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 41,2 proc., a TOK FM (Agora) - o 34,8 proc. Powyżej średniej dla całego segmentu wzrosły też wpływy reklamowe Radia ZET (Eurozet) i Eski Łódź - odpowiednio o 26,1 i 20,3 proc.

>>> Sieci radiowe w Polsce: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów 

Z kolei zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) zanotowało wzrost tych przychodów o 11,8 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 7,9 proc. Za to trochę mniej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Eska Poznań, Eska Wrocław i Eska Warszawa (wszystkie należą do Grupy Radiowej Time) - odpowiednio o 6,6, 4,1 i 1,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  I-III.2012 I-III.2011
RMF FM 289 819 360 zł 259 204 050 zł
Radio ZET 164 615 075 zł 130 560 320 zł
Program III Polskiego Radia 39 769 040 zł 28 164 205 zł
Program I Polskiego Radia 22 606 290 zł 11 590 250 zł
Eska Wrocław 12 472 174 zł 13 003 504 zł
TOK FM 12 381 820 zł 9 185 370 zł
Eska Warszawa 10 871 970 zł 11 025 650 zł
Eska Rock 9 789 940 zł 6 561 080 zł
Eska Poznań 9 540 788 zł 10 219 672 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 8 698 170 zł 8 064 236 zł
Eska Łódź 8 394 774 zł 6 980 012 zł
monitorowane stacje razem 827 684 336 zł 701 352 625 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 844 376 382 zł 715 370 263 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 16 692 046 zł 14 017 638 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
konik
Radio Reklama Muzyka Fakty (RMF) znowu najlepsze... tylko czy jest z czego się cieszyć?
0 0
odpowiedź
User
tom
Nie za bardzo - my słuchamy mało ambitnego programu i masy reklam, a rzeka pieniędzy płynie na zachód.
0 0
odpowiedź
User
Obserwator
Tak mnie osobiście zastanawia fakt, że RMF nie chce/nie umie zadać ostatecznego ciosu Eurozetowi. Oby nie przespali momentu ;-)
0 0
odpowiedź