SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

9,5 minuty reklam na godzinę programu w serwisach VOD. VOD.TVP.PL z najwyższym viewability

Aktualnie w jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 9,5 minuty przypada na reklamy, o 2,5 mln więcej niż rok temu. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86,6 proc. (vod.pl) do 95,6 proc. (vod.tvp.pl).

Przed oraz w trakcie programów emitowanych online w serwisach VOD związanych z największymi nadawcami średnio w ciągu jednej godziny wyświetlanych jest około 9,5 minut reklam - wynika z analizy Wavemaker prowadzonej od marca do czerwca 2018 roku i obejmująca po kilkadziesiąt godzin programów emitowanych w player.pl, ipla.tv oraz na vod.tvp.pl.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej cas ten się wydłużył o 2,5 minuty - wówczas na każdą godzinę programu serwisy VOD pokazywały 7 minut reklam.

Dla porównania, TVP1 w ciągu jednej godziny pokazuje 8 min. reklam, TVP2 - 9,2 min., a TVN i Polsat - 12 min. (przypomnijmy, że zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej).

Coraz więcej reklam w serwisach VOD

Z analizy Wavemaker wynika, że obłożenie reklamowe w VOD zbliża się już do tego telewizyjnego. - Wypełnienie ustawowego limitu reklamowego na antenach głównych nadawców komercyjnych sięga 100 proc., a więc 12 minut na godzinę. Niższe jest w TVP1 i TVP2, które nie mogą tak swobodnie zarządzać swoim czasem i przerywać programów telewizyjnych reklamami - ich nadawca robi to jednak swoim serwisie TVP.pl - czytamy w badaniu.

- Topniejąca widownia linearnych anten, szczególnie w młodych grupach oraz niesłabnący popyt na czas reklamowy powoduje trudności z realizacją kampanii. Część budżetów reklamowych klienci przekierowują do serwisów nadawców, a ci maksymalizują możliwości ich wykorzystania. Szczęśliwie dla głównych nadawców, nie widać na razie negatywnych skutków rosnącego obłożenia - viewability wciąż jest wysoka, a poziom irytacji reklamami w VOD na razie nie wzrósł - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w agencji Wavemaker.

Liderem TVP

Pod względem najwyższej widoczności reklam (wskaźnik viewability*) wśród wybranych ogólnopolskich serwisów internetowych platformy VOD zajmują cztery pierwsze miejsca. Na czele plasuje się tvp.pl z widocznością wynoszącą 95,6 proc.

Drugą pozycję zajął serwis ipla (93,4 proc.), trzecią - player.pl (92,4 proc.), a czwartą - vod.pl (86,6 proc.).

Dopiero na piątej lokacie uplasował się pierwszy serwis nie będący platformą VOD, czyli youtube.pl (73 proc.). Z kolei wskaźnik viewability Facebooka wyniósł 45,3 proc.

Autorzy analizy Wavemaker informują, że obłożenie reklamowe na razie nie przekłada się wyraźnie na wzrost poirytowania użytkowników serwisów VOD. Badanie VideoTrack agencji Wavemaker z jesieni ub.r. potwierdziło, że wśród mediów wideo, to telewizja budzi wciąż największą irytację jako medium reklamowe (55 proc. badanych zdecydowanie lub raczej denerwują spoty w telewizji). Reklamy w serwisy VOD są denerwujące dla 49 proc. e-widzów, a reklamy w Youtube - dla 47 proc.

Internauci w badaniu VideoTrack jako najbardziej obłożony reklamami serwis wideo postrzegali Youtube, a spośród serwisów największych nadawców - Iplę. W tej drugiej kategorii skazania badanych nie są zgodne z tegorocznym wyliczeniem agencji, które pokazało, że najwięcej reklam na godzinę w okresie od marca do czerwca tego roku pokazywał Player.pl.

*Statystyki Gemius AdReal bazują na liberalnej definicji viewability wypracowanej przez IAB - zakłada ona, że wideo musi się znajdować w polu widzenia użytkownika na minimum 50 proc. okna playera przynajmniej przez 2 konsekutywne sekundy. GroupM (Wavemaker jest jej częścią) promuje znacznie bardziej wymagający i korzystny dla marketerów standard, zgodnie z którym wideo musi trafić do prawdziwego użytkownika i zostać odtworzone przez niego z dźwiękiem w przynajmniej 50 proc. długości, pole reklamy musi zaś być widoczne w całości.

Dołącz do dyskusji: 9,5 minuty reklam na godzinę programu w serwisach VOD. VOD.TVP.PL z najwyższym viewability

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
FFF
Od dłuższego czas w ogóle nie oglądam papki serwowanej przez telewizje ani w postaci tv linearnej ani w vod... I czuje się z tym lepiej. Reklamy mnie nie dotyczą, a jeżeli już to na YT ,które szybko mogę pominąć.
0 0
odpowiedź
User
gosc
Nowy portal randkowy gdzie znajdziesz sporo sex Ofert;)
Ponad milion pań w każdym wieku.

www.randka24.5X.pl
------------------------
Umów sie już dziś na sex randke!
0 0
odpowiedź
User
DS_limak
Najgorsze są reklamy na playerze TVN-u – 4-minutowy blok, często przerywany przez błędy aplikacji, a następnie ładowany od początku. W ipli nie jest wcale tak źle, przerwa trwa minutę, więc nie odchodzi się od oglądanego programu na długo. Najlepiej jest w TVP VOD, gdzie materiał nie jest reklamami przerywany, przed nim nie są wcale bardzo długie, a czasem nie ma nawet wcale. Reklamy na YouTubie są irytujące, gdy ogląda się parę minut filmu i przechodzi do następnego trzeba liczyć się z wyskakiwaniem spotów, najgorzej, gdy słucha się muzyki. Najbardziej absurdalne są reklamy na Facebooku: przerywanie filmu, który trwa dwie minuty na 45 sekund reklam – to przesada.
0 0
odpowiedź