SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK

Z internetu korzysta już 59,7 proc. Polaków, czyli prawie 18 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Na popularności zyskują Facebook i YouTube, a tracą NK.pl i Gadu-Gadu.

59,7 proc. to rekordowy poziom penetracji internetu w Polsce, zanotowany w badaniu Nettrack zrealizowanym przez Millward Brown od marca do maja br. W przeliczeniu na populację daje to dokładnie 17 988 180 osób.

W poprzedniej fali badania (listopad 2012 - styczeń 2013) penetracja internetu wyniosła 57,5 proc. (17,3 mln osób), a we wcześniejszych - 56,7 proc. i 16,65 mln osób (sierpień - październik ub.r.), 56,9 proc. i 17,15 mln osób (czerwiec - sierpień ub.r.) oraz 57 proc. i 17,17 mln osób (kwiecień - czerwiec ub.r.).

Zwyczaje polskich internautów nie zmieniły się zbytnio w skali roku. Przy czym z dostępu do sieci poza domem i pracą korzysta już 7,5 proc. wszystkich użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 3,2 proc.

Zwyczaje

 

III - V 2013

IV - VI 2012

Jak często korzysta z internetu?

  codziennie lub prawie codziennie

69,4%

69,2%

  kilka razy w tygodniu

21,3%

22,2%

  raz na tydzień

5,9%

5,3%

  kilka razy w miesiącu

2,3%

2,3%

  raz na miesiąc

0,6%

0,6%

  rzadziej niż raz na miesiąc

0,4%

0,5%

  trudno powiedzieć

0,0%

0,0%

 

Gdzie korzysta z internetu?

  w domu

96,4%

96,4%

  poza domem

30,9%

30,6%

  mobilnie, w drodze, w innymi miejscu Hot Spot z WiFi

7,5%

3,2%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Profil internautów

 

III - V 2013

IV - VI 2012

Płeć

  mężczyźni

50%

49%

  kobiety

50%

51%

 

Kategoria wieku

  15-24 lata

25%

27%

  25-39 lat

40%

40%

  40-59 lat

28%

28%

  60 lub więcej

6%

6%

 

Poziom wykształcenia

  podstawowe

15%

15%

  zasadnicze

19%

16%

  średnie

38%

40%

  wyższe

28%

28%


Wyszukiwarkę Google spontanicznie wymienia ponad 60 proc. polskich internautów, a przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją ponad 90 proc. Sporo na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook (z 36,1 do 40,6 proc. i z 47,4 do 50,8 proc) oraz YouTube (z 23,3 do 26,4 proc. i z 59,6 do 62,8 proc.). Za to duży spadek zanotowała NK.pl, której odwiedzenie w ostatnim miesiącu zadeklarowało poniżej 21 proc. użytkowników (wobec 40,4 proc. rok wcześniej). Sporo straciła też Gadu-Gadu (rozpoznawalność z 15,2 do 12,2 proc., odwiedzalność z 29 do 21,2 proc.).

Ranking

 

III - V 2013

IV - VI 2012

Znajomość spontaniczna

   GOOGLE (www.google.pl)

61,7%

62,7%

   ALLEGRO (www.allegro.pl)

49,4%

55,3%

   ONET (www.onet.pl)

41,2%

41,8%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

40,6%

36,1%

   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

38,0%

40,7%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

26,4%

23,2%

   INTERIA.PL (www.interia.pl)

19,1%

20,8%

   NK.PL (www.nk.pl)

18,8%

24,1%

   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)

12,2%

15,2%

   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

9,6%

13,3%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  GOOGLE (www.google.pl)

92,9%

90,6%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

67,1%

66,5%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

62,8%

59,6%

  ONET (www.onet.pl)

55,5%

53,1%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

50,8%

47,4%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

46,5%

46,2%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

32,3%

32,7%

  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

31,1%

35,4%

   CENEO (www.ceneo.pl)

21,6%

-

  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)

21,2%

29,0%


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja br. wyniosła 6 275 osób, a od kwietnia do czerwca ub.r. wyniosła 6866 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gulu
ciekawe są jak zawsze dane o korzystaniu wynikające nie z pomiaru a z deklaracji metryczkowej którą zbiera się przy okazji badania prasy. Wyniki oglądalności witryn z net tracka maja tyle wspólnego z rzeczywistością ile czytelnictwo prasy ze sprzedażą gazet. jedna wielka ściema...
0 0
odpowiedź
User
Kuba Antoszewski
Przy wszelkich niedoskonałościach, tak się składa, że to jedyny sposób na określenie realnych grup docelowych. A temu służą te badania.
0 0
odpowiedź
User
Wojtek
To, że NK traci to się nie dziwię. Założyłem konto tylko po to, aby znaleźć kolegów i przyjaciół z młodości a mających dziś ok. 70 lat. Po przeszło 10 latach "pobytu" nie znalazłem nikogo. Tych, którzy się po portalu plączą nie musiałem szukać. O nich wiedziałem że żyją i umieją posługiwać się komputerem.
0 0
odpowiedź