SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy zysk TVN, wzrost o 1062 proc.

Spółka medialna TVN miała 58,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009 roku wobec 5,01 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 3,68 mln zł wobec 74,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 427,88 mln zł wobec 353,82 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik nieco lepszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 50,5 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 27,5-67,3 mln zł.

Analitycy spodziewali się, że wynik operacyjny (EBIT) spółki wyniósł 3,9-21,7 mln zł, przy konsensusie na poziomie 12,7 mln zł. TVN podał dane o przychodach za ten okres kilka dni wcześniej.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 178,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 276,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1443,01 mln zł wobec 1305,01 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I-III kw. 2009 roku spółka miała 168,72 mln zł zysku netto wobec 264,89 mln zł zysku rok wcześniej.

- Realizujemy naszą strategię oraz maksymalizujemy nasze osiągnięcia w trudnym otoczeniu ekonomicznym. Nasze wyniki pozytywnie wyróżniają nas na tle naszych regionalnych konkurentów. Kontynuujemy budowanie naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce, która na tle Europy Środkowej i Wschodniej jest najzdrowszą gospodarką oraz posiada najbardziej dynamiczny rynek mediów w regionie. Wykorzystujemy nasze różnorodne aktywa medialne w celu dalszej dywersyfikacji naszych przychodów. Jednocześnie wspieramy nasze przepływy pieniężne poprzez dyscyplinę na poziomie operacyjnym oraz dalsze wdrażanie programu optymalizacji kosztów - powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN S.A.

- Nasza jesienna ramówka została wspaniale przyjęta przez widzów oraz osiągnęła rekordowe udziały w oglądalności. Z miesiąca na miesiąc zaczynamy obserwować poprawę trendów w przychodach reklamowych oraz wierzymy, że rynek reklamy najgorsze ma już za sobą. Nasza platforma cyfrowa "n" osiąga silny wzrost na poziomie przychodów oraz z rozszerzoną ofertą programową i najlepszą ofertą technologiczną jest dobrze spozycjonowana w obliczu nadchodzącego sezonu świątecznego. W celu osiągnięcia silnej i trwałej wartości dla naszych akcjonariuszy kontynuujemy dywersyfikację aktywów i integrujemy naszą działalność operacyjną wykorzystując unikalne pozycjonowanie Grupy TVN i korzystając z dalszego wzrostu ekonomicznego Polski - dodał Tellenbach.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy zysk TVN, wzrost o 1062 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl