SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Renesans polskiego esportu

Spoglądając na sukcesy polskich zawodników w najważniejszych międzynarodowych rozgrywkach esportowych, kolejne ogłoszenia Polaków jako trenerów pierwszoligowych drużyn oraz rosnąca oglądalność transmisji esportowych daje prawo postawić tezę, że polski esport przeżywa właśnie renesans. Swoiste odrodzenie przejawia się w wielu aspektach i stwarza dużą przestrzeń do dialogu ze społecznością. W minionym miesiącu padł nowy rekord oglądalności transmisji esportowych - podczas rozgrywek Intel Extreme Masters mecz z ENCE w jednym momencie śledziło 172 202 widzów.

Lubimy kibicować naszym

Kalendarz wydarzeń esportowych dedykowany jednej grze, jaką jest Counter Strike, jest wypełniony po brzegi różnorodnymi turniejami o różnej randze. Wśród najważniejszych można wymienić serię Intel® Extreme Masters, ESL Pro Tour, BLAST Premier oraz prestiżowe turnieje major, czyli mistrzostwa świata w Counter Strike, w których rywalizują najlepsze drużyny i zawodnicy na świecie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dla fanów i widzów transmisji esportowych są to prawdziwe święta. Dla rodzimej społeczności kulminacyjnym punktem emocji jest pojawienie się polskich akcentów w tego typu rozgrywkach. Lubimy wspierać naszych zawodników i cieszyć się z ich sukcesów. Tak było podczas meczów z udziałem Polaków podczas Intel® Extreme Masters, a także niedawno zakończonych turniejów kwalifikacyjnych, tzw. RMR do mistrzostw świata w CS 2 - PGL Major Kopenhaga 2024.

Polskie transmisje tych wydarzeń, realizowane przez GX Studio, należące do grupy Fantasyexpo, odbywały się na kanałach cenionego przez społeczność komentatora Piotra 'izaka' Skowyrskiego na platformach Twitch oraz Youtube, bijąc rekordy popularności.

W przypadku Intel® Extreme Masters polska relacja stała się drugą najpopularniejszą na świecie. Podczas ćwierćfinałowego meczu ENCE ustanowiono polski rekord oglądalności esportowej - w jednym momencie śledziło go 172 202 widzów. Łączny czas trwania transmisji cyklu Intel® Extreme Masters wyniósł 142 godziny i 42 minuty, a widzowie spędzili przed ekranami łącznie 2 447 052 godziny, generując ponad 7 milionów wyświetleń na żywo.

Transmisja turniejów RMR na kanałach izaka również ustanowiła nowe rekordy pod względem oglądalności w porównaniu z transmisjami RMR z poprzednich lat. Łączny czas trwania streamów wyniósł ponad 191 godzin i wygenerował blisko 4,7 miliona wyświetleń na żywo. Całkowity czas oglądania przekroczył 1,2 miliona godzin.

Transmisje esportowe jak magnes

Transmisje esportowe, podobnie jak tradycyjne dyscypliny sportowe, posiadają moc przyciągania widzów przed ekrany. W kontekście gry Counter-Strike lokalne streamy stanowią wyjątkową arenę, gdzie połączenie pasji do esportu z profesjonalną produkcją oraz emocjonującym komentarzem staje się magnesem dla entuzjastów.

Polska społeczność Counter Strike’a jest jedną z najbardziej zaangażowanych na świecie, co zapewnia markom szeroką ekspozycję i lojalność odbiorców. Partnerstwo w transmisjach esportowych umożliwia im interakcję z kibicami w autentyczny sposób, budując pozytywny wizerunek  tworząc trwałe relacje. Dla marek, obecność na streamach to nie tylko sposób na dotarcie do młodej i zaagażowanej grupy odbiorców, ale także szansa na asocjację z innowacją i nowoczesnością, integrując swoje produkty w doświadczenie oglądania. W rezultacie, partnerstwo przy relacjach esportowych może przynieść firmom liczne korzyści, w tym wzrost świadomości, zwiększenie zaangażowania konsumentów oraz budowę pozytywnego wizerunku wśród kibiców esportu.

Kim jest widz transmisji esportowych?

Analizując statystyki oglądalności Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego, na którego kanałach znajdziemy relacje najważniejszych turniejów w Counter Strike widzimy, że są to głównie  mężczyźni (96,1%) w wieku 18 - 24 lat (47,8%), którzy transmisje oglądają głównie na PC (45,5%) oraz telefonach komórkowych (40,2%).

Marki, których grupa docelowa pokrywa się z widownią tych transmisji mogą rozważyć integrację ze społecznością w sposób, który trwale buduje rozpoznawalność oraz pozytywny wizerunek marki.

Kalendarz esportowych transmisji na kanałach izaka w 2024 oferuje wiele pozycji - relacje z serii BLAT Premier, IEM, turniejów rangi Major i wiele innych. Najbliższe esportowe święto to relacja z mistrzostw PGL Major Kopenhaga, która rozpocznie się już 17 marca. Partnerami tej transmisji są takie marki jak: KFC, Grześki, Quersus, adidas, eobuwie.pl, logitech G, inea, AMD oraz LV Bet, którzy już podczas RMR zyskali doskonałą widoczność przed jedną z najbardziej zaangażowanych na świecie społeczności.