SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Seks lalka symbolem uprzedmiotowienia kobiet. W kampanii Agnieszka Szpila i Maja Staśko

Seks lalka w roli molestowanej przez szefa pracownicy - takie szokujące sceny zobaczymy w najnowszej kampanii #reagujostro Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego, autorstwa agencji MullenLowe Warsaw. Świadoma prowokacja ma otworzyć oczy na ten problem w miejscu pracy. W akcji wezmą też udział m.in. pisarka Agnieszka Szpila i dziennikarka Maja Staśko.

Punktem wyjścia kampanii #reagujostro jest niedawny raport PTPA. Pokazuje, że molestowanie seksualne to niemal stały element zawodowego życia kobiet - ponad 80 proc. uczestniczek badania było w pracy traktowanych jak seksualny obiekt.  Tymczasem ich prześladowcy często pozostają bezkarni. Powód? Kobiety wciąż wstydzą się, że doświadczają molestowania, co powstrzymuje je przed ujawnianiem problemu i zgłaszaniem swojej krzywdy. Społeczna narracja również do tego nie zachęca. - Molestowanie seksualne to dla wielu wciąż temat do drwin albo sztucznie rozdmuchany problem - wskazuje Karolina Kędziora, prezeska PTPA.

Molestowanie w miejscu pracy tematem kampanii Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego

- Często słyszymy, że kobiety wyolbrzymiają, nie znają się na żartach albo nie wiedzą, co to flirt. Większość tych, które znam, przyzwyczaiła się już do tego i reaguje tylko w przypadkach, gdy ich granice zostaną przekroczone bardzo mocno. A trzeba sobie wyraźnie powiedzieć, że molestowanie seksualne to nie tylko gwałt - zaznacza Karolina Kędziora i podkreśla: to również dotykanie, poklepywanie, pożądliwe gesty i spojrzenia, wysyłanie nagich zdjęć, sprośne aluzje i propozycje, uwagi dotyczące wyglądu.

- Chcemy wszystkim uświadomić jakiego uprzedmiotowienia doświadczają kobiety molestowane w pracy - argumentuje Kinga Grzelewska, managing partner & creative director MullenLowe Warsaw, agencji odpowiedzialnej za kreację. - Skala tego zjawiska jest przerażająca. Sex lalka jest niezwykle mocnym symbolem takiego uprzedmiotowienia, ale właśnie tej siły potrzebujemy, żeby zawalczyć o zmianę w rzeczywistości, która od wielu lat cicho się na nie zgadza -  dodaje.

Dmuchana lalka jako pracownica biura, służby zdrowia, magazynu i innych profesji będzie bohaterką serii postów w mediach społecznościowych.

Z głosem wsparcia dla molestowanych wystąpią również znane Polki, m.in. posłanka Katarzyna Kotula, pisarka Agnieszka Szpila, dziennikarka i aktywistka Maja Staśko, a także influencerki - Karolina Brzuszczyńska WayOfBlonde, Agnieszka Skrzeczkowska Maschines, Agata Gołaszewska, Kornelia Głaszcz, Dominika Laskowska, Agata Reszko, Maluba i wiele innych.

Kampania #reagujostro ma zachęcić kobiety by poznały swoje prawa. Dzięki uruchomionej przez PTPA infolinii - 739 975 506, każda kobieta może dowiedzieć się jak działać na gruncie prawa i w bezpieczny dla siebie sposób.

Dołącz do dyskusji: Seks lalka symbolem uprzedmiotowienia kobiet. W kampanii Agnieszka Szpila i Maja Staśko

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ewa
Sama byłam ofiarą molestoooowania seeeeeksualnego w pracy. Patrząc na ten filmik czuję niedosyt. To jest tylko i wyłącznie kampania informacyjna dla kobiet poszkodowanych. Na pewno potrzeba, ale…. czy jest zaplanowany ciąg dalszy? Uświadamiający tych, którzy molestują? Jeżeli nie, wg mojej oceny jest to prześlizgnięcie się po temacie.
0 0
odpowiedź
User
Obiektywny
Dziennikarka maja staśko - tutaj skisłem mocno
0 0
odpowiedź
User
eoeoeo
paździerz alert
0 0
odpowiedź