SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney straci 150 mln dolarów po wycofaniu swoich produkcji z Netflixa

Koncern Disneya przewiduje, że po uruchomieniu własnego serwisu VOD Disney+ i wycofaniu z Netflixa wszystkich swoich produkcji straci w 2019 roku 150 mln dolarów. Na początek w serwisie znajdzie się ponad 5 tysięcy godzin seriali, filmów i programów.

Według zapowiedzi platforma VOD o nazwie Disney+ ma wystartować w 2019 r., ostatnio coraz częściej mówi się o wiośnie jako terminie jej premiery.

Niektóre szczegóły związane z nowym serwisem oraz konsekwencje jego uruchomienia zdradził podczas spotkania z inwestorami Bob Iger, szef koncernu Disneya.

Bob Iger zaznaczył, że przygotowanie i uruchomienie Disney+ jest dla firmy najważniejszym zadaniem w br.

5 tys. godzin filmów i seriali w Disney+

Zgodnie z planem na starcie w ofercie znajdzie się ponad 5 tys. godzin treści wideo, w tym z górą 500 filmów pełnometrażowych i 7 tys. odcinków seriali i programów telewizyjnych do których prawa posiada Disney.

W związku z uruchomieniem Disney+ koncern już wcześniej zapowiedział, że wycofa wszystkie swoje treści z platformy Netflix. Podczas spotkania z inwestorami Iger zdradził, że w związku z tym Disney straci w 2019 r. 150 mln dol.

W połowie ub.r. Disney za 71,3 mld dol. przejął rozrywkową część koncernu 21st Century Fox, a zakupione w ramach tej umowy materiały należące do Foxa staną się częścią biblioteki Disney+. Dzięki tej akwizycji Disney stanie się też właścicielem 60 proc. udziałów w serwisie Hulu i planuje wykupienie pozostałych udziałów od firm Comcast i Warner Media.

Disney podał, że w zakończonym roku fiskalnym 2018 kilka należących do koncernu stacji zanotowało spadek oglądalności w Stanach Zjednoczonych. Sportowy kanał ESPN w ciągu roku stracił 2 mln widzów, zaś Disney Channel przestały oglądać 3 mln Amerykanów. Straty wśród odbiorców dotknęły także Freeform, Disney Junior oraz Disney XD.

Netflix coraz więcej wydaje na własne produkcje

Netflix od dawna przygotowywał się na to, że stracić kontent od innych dystrybutorów. Dlatego zwiększa liczbę własnych produkcji. W 2016 roku Netflix wydał 5 mld dol. na realizację seriali i filmów, który pokazuje wyłącznie w swoim serwisie. W 2018 roku kwota ta była już dwukrotnie wyższa.

W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów).  W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

The Walt Disney Company miał w 2018 roku 15,3 mld dol. przychodów, a zysk na akcję sięgnął 1,84 dol.

Dołącz do dyskusji: Disney straci 150 mln dolarów po wycofaniu swoich produkcji z Netflixa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
ciekawe kto wygra rywalizację.

Na rynku nie ma racji bytu dla tylu podmiotów jak Disney+, Netflix, HBO GO, Amazon Prime czy Hulu.
0 0
odpowiedź
User
Arturro
Wygra ten, kto w jednej aplikacji zaoferuje wszystkie najważniejsze usługi vod.
0 0
odpowiedź
User
marketer
Rozproszenie VOD sprzyja piractwu, to już się dzieje.
Nie, żebym był za monopolem, ale ciekaw jestem, jak to będzie wyglądać za 2-3 lata.
0 0
odpowiedź