SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od października 2012 roku do marca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,16 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,68 proc., która zanotowała spadek o 0,50 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,50 proc. pytanych (spadek o 1,24 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,25 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,82 proc. osób, czyli o 2,11 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl październik 2012 - marzec 2013 październik 2011 - marzec 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 10,85% 12,16%
Claudia 8,68% 9,18%
Cztery Kąty 7,50% 8,74%
Focus 7,25% 8,74%
Murator 7,10% 7,61%
Poradnik Domowy 6,91% 7,88%
Kobieta i Życie 6,68% 7,21%
Dobre Rady 6,03% 6,37%
Przyślij Przepis! 5,82% 3,71%
Świat Kobiety 5,65% 5,90%
Komputer Świat 5,43% 5,51%
Przepisy Czytelników 5,39% 5,91%
Olivia 5,38% 6,67%
Mój Piękny Ogród 5,09% 5,86%
National Geographic 4,96% 5,51%
Avanti 4,81% 5,52%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych 4,45% 4,86%
Świat Wiedzy 4,26% 4,02%
Glamour 3,76% 4,58%
Pani 3,76% 3,89%
Świat Zdrowia 3,57% 2,00%
Mamo To Ja 3,55% 4,35%
Działkowiec 3,53% 4,87%
CD Action 3,03% 3,46%
CKM 2,92% 3,23%
Dom & Wnętrze 2,62% 2,83%
Joy 2,53% 3,20%
Cosmopolitan 2,53% 3,13%
Zwierciadło 2,46% 2,59%
Moje Mieszkanie 2,41% 3,15%
PC Format 2,33% 2,81%
Elle 2,22% 2,32%
Playboy 2,16% 2,20%
Moje Gotowanie 2,14% 2,79%
Auto Motor i Sport 2,09% 2,41%
Moda na Zdrowie 2,08% 2,08%
Focus Historia 2,03% 1,94%
M jak mieszkanie 1,90% 2,36%
TopGear 1,87% 1,88%
Uroda 1,84% 1,98%
Przepis na Zdrowie 1,82% -
Dobre Wnętrze 1,82% 1,88%
Dziecko 1,78% 1,98%
Zdrowie 1,72% 2,08%
PC World 1,67% 1,81%
Auto Świat Poradnik 1,67% 1,67%
Logo 1,67% 1,97%
Świat Motocykli 1,66% 1,87%
Men's Health 1,66% 1,82%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,65% 1,56%
Charaktery 1,65% 1,78%
Twoje Dziecko 1,62% 1,90%
Ładny Dom 1,58% 1,95%
National. Geographic. Traveler 1,53% 1,63%
Kuchnia 1,41% 1,83%
Magazyn Futbol 1,35% 1,66%
Wróżka 1,32% 1,42%
Chip 1,24% 1,54%
Twój Maluszek 1,24% 1,69%
Przepis na Ogród 1,23% 1,31%
Na ścieżkach życia 1,20% 1,16%
Forbes 1,11% 1,32%
Gotuj Krok po Kroku 1,08% -
Vita 1,04% 1,20%
InStyle 1,04% 1,22%
Burda 1,04% 1,43%
Bravo Girl 1,03% 1,45%
Film 1,00% 1,58%
Majster 0,98% 1,22%
M jak Mama 0,96% 1,23%
Twist 0,90% 1,08%
21. wiek 0,89% 0,89%
Reader's Digest 0,87% 1,04%
Zbuduj Dom 0,79% 1,02%
Podróże 0,68% 0,73%
Sukces 0,65% 0,70%
Weranda 0,63% 0,84%
Shape 0,62% 0,68%
Voyage 0,61% 0,77%
Hot Moda & Shopping 0,58% 0,70%
Architektura-Murator 0,48% 0,51%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,48% -
Fun Club 0,47% 0,56%
Żagle 0,43% 0,35%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,46 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl październik 2012 - marzec 2013 październik 2011 - marzec 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,11% 2,57%
Komputer Świat Gry 1,42% 1,67%
Auto Świat 4x4 1,39% 1,94%
Sól i Pieprz 0,81% -
Elle Decoration 0,61% 0,65%
Weranda Country 0,31% 0,32%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,22% 0,22%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do marca 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”.
 

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl