SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”

“Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest “Przyjaciółka” - raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od kwietnia do września br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 31,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,63 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,32 proc. respondentów (spadek o 0,43 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 14,06 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,62 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,95 proc. czytelników, mniej o 0,26 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,65 proc. do 7,15 proc. Dało mu to awans na miejsce 8. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,37 proc. do 6,93 proc.

Wirtualnemedia.pl kwiecień - wrzesień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,86% 34,49%
Życie na Gorąco 18,32% 18,75%
Chwila dla Ciebie 14,06% 14,69%
Angora 11,62% 11,47%
Newsweek 8,95% 9,21%
Gala 8,25% 8,36%
Auto Świat 7,21% 7,87%
Wprost 7,15% 5,65%
Polityka 6,93% 7,37%
To i Owo 6,77% 7,25%
Twoje Imperium 5,35% 6,08%
Na Żywo 4,72% 5,39%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,01% 4,36%
Gość Niedzielny 4,01% 4,05%
Teleprogramy 3,72% 4,08%
Takie jest Życie 3,36% 3,90%
Przekrój 3,13% 3,52%
Motor 3,12% 3,37%
Rewia 3,11% 3,45%
Super TV 3,09% 3,55%
Uważam Rze inaczej pisane 2,75% -
Świat i Ludzie 2,19% 2,41%
Imperium TV 1,69% 2,03%
Tele Max 1,64% 1,64%
Forum 1,52% 1,56%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,37% 1,22%
Bella Relaks 1,28% 1,48%
Tygodnik Siedlecki 0,83% 0,75%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,64% 0,62%
Tygodnik Ostrołęcki 0,61% 0,56%
Przewodnik Katolicki 0,61% 0,78%
City (tygodnik bezpłatny) 0,58% 0,67%
Jarmark 0,56% 0,58%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,50% 0,48%
Gazeta Regionalna 0,46% -
Panorama Leszczyńska 0,35% 0,51%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,17% -
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,17% 0,22%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,07% -


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,57 proc. respondentów, czyli o 0,65 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,86 proc. Trzecią pozycję zajęła “Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 14,63 proc. (spadek o 1,17 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,41 pkt. proc. do 11,03 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,47 proc. respondentów. Była druga wśród pism people. 

Wirtualnemedia.pl kwiecień - wrzesień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 16,57% 17,22%
Pani Domu 15,86% 15,29%
Tina 14,63% 15,80%
Viva 11,03% 10,62%
Z Życia Wzięte 8,76% 9,66%
Gala 8,47% -
Party Życie Gwiazd 6,72% 6,16%
Komputer Świat 5,65% 7,15%
Tele Świat 5,64% 6,03%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,96% 3,67%
Świat Seriali 3,66% 3,62%
Bravo 3,20% 4,10%
Sukcesy i Porażki 3,08% 3,31%
Bravo Sport 2,38% 2,87%
TV 14 1,16% 1,29%
Monitor Księgowego 0,55% 0,48%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytelnik
A co to jrst czytelnictwo? Serio pytam: nakład, sprzedaż, ilu osób czyta jeden egzemplarz? Nie jestem fachowcem, ale interesuje mnie branża mediów. Będę wdzięczny za odpowiedź bez złośliwych uwag, dziękuję.
0 0
odpowiedź
User
gaga
Paradoks Uważam Rze: lider sprzedaży, którego nikt nie czyta :) I kto tu komu wciska kit.
0 0
odpowiedź
User
medienmongool
Czytelnictwo to taki uproszczony, przewrotny sposób liczenia mediów dla mediaplanerów. Żeby nie musieli się znać na czasopismach, zagładać do nich ani nawet ich brać do ręki. Zasada jest taka, że im mniej egzemplarzy sprzedaje czasopismo, tym wyższe ma czytelnictwo. Najbardziej zyskują na tym czytelnicy, bo w zasadzie to nie oglądają reklam. Najlepiej sprzedające się tytuły mają mało reklam z powodu słabego czytelnictwa a tytuły Aksla zgarniają reklamy, bo nikt ich nie kupuje. Rozumiesz?
0 0
odpowiedź